شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

گمرک شهید باهنر که سابقه طولانی مدت در ارائه خدمات ترخیص کالا دارد از سال 1346 و با نام گمرک سورو فعالیت خود را آغاز کرده است. این گمرک به دلیل تاسیس در اسکله سورو به این نام لقب گرفت و بعدها به گمرک شهید باهنر تغییر نام داد. قدمت دیرینه این گمرک باعث شده تا در زمینه واردات و صادرات کالاهای غیرنفتی، حمل و نقل کالا و مسافر مورد توجه تجار و بازرگانان قرار داشته باشد. این گمرک در میان گمرکات استان بندرعباس رتبه سوم را دارا می باشد.

گمرک شهید باهنر در مناطق آزاد قشم و کیش و در قسمت شمالی منطقه خلیج فارس واقع شده است. از نظر اهمیت پس از گمرک شهید رجائی در جایگاه دوم گمرکات جنوب کشور قرار دارد. با برخورداری از 12 اسکله، این گمرک یکی از با قدمت ترین گمرکات کشور به شمار می رود. در سال های گذشته این گمرک میزان فعالیت جابجایی و ترخیص 8000 تن کالا در سال را به ثبت رسانده است. موقعیت استراتژیک گمرک شهید باهنر و ظرفیت بالای آن باعث شده تا اغلب بازرگانان عملیات صادرات و واردات خود را از این گمرک انجام دهند. گروه بازرگانی تجارت جویان متخصص در امر ترخیص کالا، کلیه خدمات مربوط در این زمینه را از تمام گمرکات کشور و در سریع ترین زمان ممکن ارائه می دهد. همکاران ما در مجموعه بازرگانی تجارت جویان آماده ارائه راهنمایی و راهکارهای کارشناسانه در زمینه ترخیص کالا از این گمرک می باشند. با ما در ادامه این متن همراه باشید تا با گمرک شهید باهنر بیشتر آشنا شوید.

کالاهایی که از گمرک شهید باهنر ترخیص می شوند

گمرک شهید باهنر به دلیل توان بالای انبارداری با قریب به 27 هزار متر مربع وسعت، از ظرفیت بالایی برای پذیرش و ترخیص انواع کالاها برخوردار است. با برخورداری از 12 اسکله فعال، گمرک شهید باهنر امکان مدیریت 125000 تن کالا را در طول سال دارد. معمولا در هر گمرک یکسری از اقلام و کالاها به صورت اختصاصی ترخیص می شوند. در این گمرک هم برخی کالاهایی که ترخیص می شوند به شرح ذیل می باشد:

  • لاستیک و چسب
  • اسباب بازی
  • پارچه
  • انواع خودرو
  • لوازم خانگی بزرگ
  • کالاهای خاص نظامی
  • تجهیزات و ماشین آلات راهسازی مستعمل
  • ماشین آلات نو راهسازی
  • محصولات بهداشتی و آرایشی
  • گوشی موبایل
  • تجهیزات پزشکی

اینها برخی از کالاهایی به شمار می روند که در گمرک شهید باهنر به صورت اختصاصی ترخیص می شوند. لازم به ذکر است که ترخیص اختصاصی کالا از گمرک منجر به تسریع در روند ترخیص کالا می باشد. گروه بازرگانی تجارت جویان با بهره گیری از کادری متخصص و حرفه ای آمادگی ترخیص انواع کالا از گمرک شهید باهنر را در کوتاه ترین زمان ممکن دارد.

مزیت های گمرک شهید باهنر

هر یک از گمرکات کشور به دلیل موقعیت جغرافیایی، دسترسی به مسیرهای ترانزیتی و ویژگی های از این قبیل دارای مزیت هایی می باشند. گمرک شهید باهنر هم به عنوان یکی از پرکارترین گمرکات کشور از مزیت های خاص خود برخوردار است. یکی از اصلی ترین مزیت های گمرک شهید باهنر قرار گرفتن در منطقه خلیج فارس و دسترسی آن به آب های آزاد می باشد. همین موقعیت جغرافیایی خاص و استراتژیک باعث شده تا این گمرک بعد از گمرک شهید رجایی در جایگاه دوم گمرکات کشور از لحاظ اهمیت قرار گیرد. این گمرک با بهره گیری از 12 اسکله فعال رتبه سوم برترین بنادر صادراتی کشور را نیز کسب کرده است.

از دیگر مزیت های گمرک شهید باهنر دسترسی به حمل و نقل دریایی، جاده ای، هوایی و ریلی است. همین مساله منجر به تسریع در روند حمل کالا از این گمرک می باشد. بازرگانی تجارت جویان با برخورداری از کادری متخصص در امر ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر آماده ارائه خدمات در این زمینه به بازرگانان عزیز می باشد. بندر شهید باهنر شاخص ترین بندر در زمینه کالاهای یخچالی و سردخانه ای، تره بار و میوه به حساب می آید. گمرک شهید باهنر با ظرفیتی بالغ بر 27000 مترمربع امکان انبار و نگهداری انواع کالاها را دارد. این ظرفیت بالای نگهداری کالا در کنار توان مدیریتی گمرک شهید باهنر از دیگر مزیت های این گمرک به شمار می رود.

ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر

برای ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر نیاز به ارائه مدارک و مستندات مالکیتی محموله از سوی تجار می باشد. طبق قوانین و مقررات گمرکی کشور مالک بار موظف است برای ترخیص کالای خود مدارک مالکیتی و مستندات کامل بار را ارائه دهد. البته ناگفته نماند که این قانون در مورد تمام گمرکات کشور صدق می کند. برخی از مدارک لازم جهت ترخیص کالا از گمرک عبارتند از:    

  • اینویس
  • پکینگ لیست
  • بارنامه
  • گواهی های اختصاصی مربوط به بار
  • کد رهگیری مجوزهای دریافت شده
  • گواهی مبداء

دریافت گواهی های خاص برای برخی محموله ها در کنار موارد ذکر شده فوق در برخی مواقع ضرورت دارد. بعد از ارائه مدارک بار که جزء اولین مراحل ترخیص کالا به شمار می رود، سایر مراحل قانونی به ترتیب ذیل طی می شود.

  1. اظهارنامه ثبت می شود.
  2. ارزیابی کالا انجام می شود.
  3. آزمایش و ارزیابی بار (در صورت نیاز) انجام می شود.
  4. مدارک توسط کارشناس بررسی می شود.
  5. پرداخت حقوق و عوارض گمرک تکمیل می شود.
  6. مراجعه به انبار و ارائه قبض انبار برای ترخیص کالا صورت می گیرد.

با گذراندن مراحل فوق الذکر کالای شما به راحتی از گمرک ترخیص می شود. البته برای تسریع در روند ترخیص، ارائه اطلاعات صحیح بار در هر یک از مراحل کار الزامی می باشد.

شرکت بازرگانی تجارت جویان متخصص در زمینه ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر می باشد. این مجموعه آماده است تا به بازرگانان و تجار عزیز در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا از این گمرک خدمات، مشاوره و راهنمایی ارائه نماید. ترخیص کالا از گمرک شهید باهنر را به بازرگانی تجارت جویان بسپارید تا در کمترین زمان ممکن کالای خود را از این گمرک ترخیص نمایید.  

امتیاز دهید page