شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
سامانه جامع انبارها

ثبت اطلاعات در سامانه جامع انبارها

سامانه جامع انبارها برنامه ای مدون است که از سوی وزارت صنعت و معدن کشور طراحی شده است. تمام انبارهای موجود در کشور اعم از دولتی و خصوصی می بایست که در سامانه جامع انبارها به ثبت رسیده باشند. هدف از ایجاد این سامانه نظارت بر همه انبارهای کشور و در نتیجه پیشگیری از قاچاق کالا می باشد.
فهرست مطالب

بنابراین در صورتی که مجموعه ای انبار یا انبارهای خود را در سامانه جامع انبارها ثبت نکرده باشد، به عنوان مجموعه متخلف شناخته می شود. به موجب استفاده از این سامانه تمام انباردارهای کشور موظف هستند ورود و خروج کالا از انبار خود را ثبت کنند و به این صورت از احتکار کالاها پیشگیری می شود.

یکی از نکاتی که در سامانه جامع انبارها از اهمیت بالایی برخوردار است، ثبت صحیح اطلاعات انبار توسط انباردار می باشد. هنگام ثبت نام در این سامانه لازم است تا دقت کافی در ثبت صحیح اطلاعات صورت پذیرد.

علت آن هم این است که اطلاعات ثبت شده در سامانه باید به تایید مراجع ذی صلاح برسد. بعد از بررسی اطلاعات از سوی سازمان های مربوطه، تایید انبار در سامانه ثبت می گردد. شرکت بازرگانی تجارت جویان با توجه به تخصص در امور صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک آماده ارائه مشاوره در این زمینه می باشد.

یکی دیگر از سامانه هایی که در تجارت باید با آن آشنا باشید سامانه جامع تجارت است که به منظور بهبود وضعیت و تسهیل انجام امورات مربوط به تجارت و بازرگانی راه اندازی شده است. این سامانه از زمان پیدایش تاکنون، باعث رفع پیچیدگی های اداری و مسائل قانونی تجارت شده است.

در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

الزام به ثبت انبار در سامانه جامع انبارها

ثبت نام در سامانه جامع انبارها

یکی از مزیت های دولت الکترونیک ثبت نام به صورت غیرحضوری در بسیاری از سامانه های دولتی است که چند سالی است به صورت جدی و به دقت دنبال می شود. خوشبختانه برای ثبت نام در این سامانه هم می توانید به صورت غیرحضوری اقدام کنید.

به همین منظور ابتدا باید وارد سایت مربوطه شده و با گذراندن چند مرحله ثبت نام انبار خود را کامل نمایید. در ادامه به نحوه ثبت نام و مراحل مختلف آن در سامانه جامع انبارها اشاره می کنیم.

مراحل ثبت نام در سامانه جامع انبارها

  • ابتدا لازم است که وب سایت nwms.ir را جست و جو کنید و پس از باز شدن سایت، گزینه ثبت نام واحد را انتخاب کنید.
  • در این مرحله باید شماره ملی و شماره تلفن کاربر (مالک انبار) ثبت شود. سپس عبارت امنیتی نمایش داده شده در کادر را وارد نموده و اقدام به تایید نمایید.
  • در این قسمت کد ارسال شده برای شماره تلفن اعلام شده در مرحله قبل را باید ثبت کنید و بعد از آن گزینه تایید را انتخاب نمایید.
  • با ورود به این مرحله نوع مالکیت انبار خود را باید مشخص کنید. اگر به عنوان فرد حقیقی مالک انبار می باشد گزینه “حقیقی” و در صورتی که به عنوان شرکت ثبت شده مالک انبار می باشید گزینه “حقوقی” را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب هر کدام از گزینه ها، لازم است تا اطلاعات متناسب به آن را وارد کنید. به طور مثال، در صورتی که گزینه حقیقی را انتخاب می کنید، لازم است تا اطلاعات شخصی خود را وارد نموده و پس از بررسی صحت اطلاعات ثبت شده، اقدام به تایید نمایید.
  • آخرین مرحله در ثبت نام در این سامانه بخشی است که باید اطلاعات مربوط به انبار خود را در آن ثبت نمایید. از نشانی محل انبار گرفته تا نام واحد انبارداری باید به درستی و دقیق ثبت شود. با تکمیل کردن اطلاعات باید گزینه تایید را انتخاب نمایید.

لزوم ثبت کالاهای مشمول در سامانه

شرایط ثبت نام در سامانه جامع انبارها 

تمام کسانی که به دنبال ثبت نام در این سامانه هستند (اشخاص حقیقی و حقوقی)، موظف به ثبت صحیح اطلاعات محل نگهداری کالا یا همان انبار خود می باشند. انجام صحیح این کار الزامی است، زیرا تنها با ثبت صحیح اطلاعات انبار و عدم مغایرت اطلاعات مالک و واحد انبار در سامانه جامع انبارها و تایید مراجع ناظر است که کاربر می تواند اقدام به استفاده از انبار خود به صورت قانونی کند.

در ادامه به برخی نکات مهم در مورد این سامانه اشاره می کنیم.

  • کاربران ملزم به کامل کردن اطلاعات مالک و انبار در این سامانه هستند. دقت در تکمیل صحیح اطلاعات الزامی می باشد. عدم ثبت صحیح اطلاعات مانع از تایید انبار خواهد شد و بنابراین انبار فرد غیرقانونی به حساب می آید.
  • بعد از تایید اطلاعات انبار و مالک و ایجاد کاربری در سامانه، کاربران موظف هستند اطلاعات مربوط به کالاهای موجود در انبار خود را ثبت نمایند. البته نگهداری کالاهایی در انبار مجاز است که مشمول لیست کالاهای مجاز مشخص شده در سامانه جامع انبارها می باشد. کالاهای غیر مشمول به عنوان کالای ممنوعه لحاظ می شوند که نگهداری آنها تخلف محسوب می شود.
  • افرادی که اقدام به نگهداری کالاهای مشمول در انبار خود می کنند، موظف به درج ورود و خروج روزانه کالاهای خود در این سامانه می باشند.
  • چنانچه اقدام به ثبت نام غیرحضوری کرده اید، اما کماکان سیستم اطلاعات واحد شما را تایید نکرده است، می باسیت مدارک مربوطه را به صورت حضوری به سازمان صنعت و معدن محل زندگی خود ببرید. معمولا با مراجعه حضوری و بررسی مدارک و اطلاعات اسناد فرد، انبار ایشان در سامانه جامع انبارها ثبت و تایید می شود.

ثبت روزانه ورود و خروج کالا

کلام آخر

در این مطلب به توضیح در رابطه با سامانه جامع انبارها پرداختیم. اینکه در هنگام ثبت نام لازم است تا افراد حقیقی و حقوقی اطلاعات خود را به درستی و دقیق ثبت کنند را تاکید کردیم.

مراحل ثبت نام در این سامانه را به ترتیب توضیح و شرح دادیم. اینها مواردی بود که مربوط به زمان ثبت نام می شود که اهمیت بالایی دارد. اما دقت در ثبت اطلاعات کالاهای موجود در انبار و اعلام ورود و خروج دقیق کالاهای انبار از اهمیت بیشتری برخوردار است.

از آنجایی که هدف از ایجاد این سامانه پیشگیری از احتکار و قاچاق کالا می باشد، عدم رعایت در ثبت ورود و خروج دقیق کالاهای موجود در انبار تخلف محسوب می شود. بنابراین مالک انبار در این صورت مشمول مجازات های متناسب با عدم ثبت صحیح اطلاعات خواهد شد.

مجموعه بازرگانی تجارت جویان با برخورداری از کادری متخصص در زمینه واردات و صادرات و ترخیص کالا از گمرکات کشور، آماده ارائه خدمات و مشاوره در این زمینه ها می باشد.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *