شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
آموزش سامانه جامع تجارت

آموزش سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت به منظور بهبود وضعیت و تسهیل انجام امورات مربوط به تجارت و بازرگانی راه اندازی شده است. این سامانه از زمان پیدایش تاکنون، باعث رفع پیچیدگی های اداری و مسائل قانونی تجارت شده است. این سامانه به عنوان یک کمک برای بازرگانان شناخته می شود و بازرگانان با کمک آن می توانند بهترین موقعیت ها برای تجارت را شناسایی کنند.
فهرست مطالب

کلیه فرآیندهای مربوط به: صادرات، واردات و همچنین ترانزیت کالا در این سامانه کنترل و پیگیری می شوند. این زیرساخت کمک می کند تا سرمایه گذاران و بازرگانان فعالیت اقتصادی خود را در بستر این سامانه کنترل کرده و کالاهای وارداتی را با بهترین قیمت و کیفیت در اختیار مردم قرار دهند.

سهولت بخشیدن به فعالیت های اقتصادی و همچنین آسان کردن روند تجارت بر عهده دولت می باشد، از این رو دولت ایران اقدام به راه اندازی سامانه جامع تجارت کرده است. در این مطلب قصد آموزش سامانه جامع تجارت را داریم.

در ادامه با ما همراه باشید:

سامانه جامع تجارت

مزایای سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت از اجزا مختلفی تشکیل شده است که از جمله مهمترین اجزا آن می توان به: وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه و شهرسازی اشاره کرد. استفاده از این سامانه مزایای بسیاری به دنبال خواهد داشت.

از جمله مهمترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل امکان استفاده از امکانات و ابزارهای این سامانه، روند تجارت آسان تری را تجربه خواهید کرد.
  • امکان تاسیس واحد تجاری و ایجاد بستر مناسب برای معاملات بین المللی و ملی.
  • سامانه جامع تجارت باعث کاهش مدت زمان انجام امورات تجارت خواهد شد.
  • با استفاده از سامانه جامع تجارت، شاهد تاثیر آن در کاهش هزینه ها خواهید بود.
  • افزایش امنیت و کاهش دادن فساد اقتصادی.
  • اختصاص دقیق و درست منابع دولت.
  • سرعت بخشیدن به روند ترخیص کالا و همچنین کلیه امورات مربوط به کسب و کارها.
  • با کمک سامانه جامع تجارت ارتباط بین واردکنندگان و تولید کنندگان و همچنین نهادها، مستحکم تر خواهد شد.
  • اطلاعات مربوط به کلیه واردکنندگان و تولید کنندگان در این سامانه به ثبت خواهد رسید.
  • نظارت بر واردات کالا و تولید کالا توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت به سهولت امکان پذیر خواهد بود.
  • روی کارآمدن سامانه جامع تجارت، باعث سامان بخشیدن به روند تجارت و پیشرفت های چشمگیری در این زمینه شده است.

بخش های سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت از بخش های مختلفی تشکیل شده است که از جمله مهمترین بخش های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سامانه جامع تجارت: https://www.ntsw.ir/
  • سامانه جامع نگهداری و انبارداری کالا.
  • سامانه جامع حمل و نقل.
  • سامانه جامع امور گمرکی.
  • شناسه کالا.
  • رتبه بندی و اعتبارسنجی.
  • سامانه هماهنگ معاملات ارز نیمایی.

در ادامه، هر یک از این سامانه ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

1- سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت، به دو نوع تجارت داخلی و خارجی دسته بندی می شود. این سامانه باعث کاهش چشمگیر تخلفات در زمینه واردات و تخلفات گمرکی به کشور می شود. سامانه تجارت خارجی، به منظور کنترل خرید و فروش های خارجی در نظر گرفته شده است.

سامانه تجارت داخلی نیز به منظور ثبت اطلاعات مربوط به: خرید و فروش و انتقال مالکیت، حمل کالا، انبارش و… مورد استفاده قرار می گیرد.

2- سامانه جامع نگهداری و انبارداری کالا

با مراجعه به وب سایت سامانه جامع تجارت، می توان اطلاعات مربوط به حواله و رسید انبار خود را به ثبت رساند. به دلیل امکان ثبت اطلاعات انبارداری کالا در سامانه تجارت، شاهد تسریع چشمگیری در روند واردات به کشور هستیم.

3- سامانه شناسه کالا

در سامانه جامع تجارت، شناسه کالا به صورت دقیق به ثبت می رسد. از این رو می توانید شناسه کالای مورد نظر را از طریق این سامانه یکپارچه استعلام نمایید.

4- سامانه مجوزها

همانطور که از نام آن پیداست، این سامانه به منظور بررسی مجوزها نیز در نظر گرفته شده است. هدف از ایجاد این سامانه، تحقق اهداف زیر بوده است:

  • انتقال دادن اطلاعات از طرف تولید کننده و مصرف کننده کالا.
  • داشتن نظارت سیستمی بر کلیه امورات مربوط به صدور مجوز ترخیص کالا.
  • به دلیل امکان استعلام توسط سامانه جامع تجارت، از هرگونه قاچاق کالا جلوگیری شده است.
  • تسهیل برای شناسایی صحت امضا وارد شده و جلوگیری از هرگونه فساد.
  • ردیابی کردن کالا در زنجیره تامین.

نحوه ثبت سفارش کالا از سامانه تجارت

نحوه ثبت سفارش کالا از سامانه تجارت

برای ثبت سفارش محصول، باید از طریق سامانه جامع تجارت اقدام کرد. به عبارتی، در صورت ثبت نشدن اطلاعات مربوط به کالای وارداتی در این سامانه، امکان واردات کالا به کشور را نخواهید داشت.

صدور مجوز مربوط به واردات کالا و همچنین ترخیص آن، بر عهده وزارت صمت بوده و این وزارت، باید بر کلیه امورات سامانه جامع تجارت نظارت داشته باشد. برخی کالاها علاوه بر مجوز صمت، به مجوز بهداشت نیز نیاز خواهند داشت.

تا چندی پیش، جهت دریافت کلیه مجوزات واردات، نیاز به مراجعه حضوری داشتیم، اما امروزه با کمک این سامانه، می توان کلیه امورات مربوط به واردات کالا به کشور را به صورت آنلاین به انجام رساند.

کلیه بازرگانان موظف به ثبت صورت های مالی خود در سامانه تجارت هستند و در غیر اینصورت امکان فعالیت در زمینه فعالیت های بین المللی را نخواهند داشت. پس از اینکه صورت های مالی بازرگانان مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به اطلاعات آنها، مقدار مجاز واردات کالا برای هر بازرگان تعیین خواهد شد.

چه افرادی موظف به ثبت نام در سامانه جامع تجارت هستند؟

دولت ایران، به منظور تسهیل در روند دریافت مجوز واردات به کشور، اقدام به راه اندازی سامانه جامع تجارت کرده است. به گونه ای که در هر تایم از شبانه روز، امکان فعالیت در این سامانه را خواهید داشت.

پس، این سامانه، تاثیر بسیاری در سرعت بخشیدن به روند واردات کالا خواهد داشت. اما مزیت های این سامانه تنها در این چند مورد خلاصه نمی شود. با استفاده از این سامانه، بازرگانان به راحتی می توانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

سامانه جامع تجارت باعث جلوگیری از ایجاد اخبارها و قوانین کذب نیز خواهد شد. چرا که کلیه خبرهای جدید در زمینه صادرات و واردات، در این سامانه به ثبت خواهد رسید. کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که قصد فعالیت در زمینه واردات کالا به کشور را دارند، ملزم به ثبت نام در این سامانه خواهند بود.

منظور از افراد حقیقی، همان بازرگانان هستند و افراد حقوقی را مدیران شرکت ها تشکیل می دهند.

تاییدیه ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت

برای به تایید رساندن فاکتور خود در سامانه جامع تجارت، باید مراحل مربوط را پشت سر بگذارید. فاکتور خرید کالا اولین مدرکی است که بازرگانان از فروشنده کالا دریافت می کنند. پس می توان آن را از جمله اسناد مهم و اساسی برای واردات کالا در نظر گرفت.

بازرگانان برای واردات کالا، ملزم به ارائه فاکتور خرید خود خواهند بود. برای تایید فاکتور در سامانه تجارت، راه ساده ای پیش رو خواهید داشت. برای اخذ تاییدیه فاکتور، باید به بخش مدیریت اسناد وارد شده و از بخش مدیریت اسناد، اطلاعات فاکتور خود را به ثبت برسانید.

به دلیل اهمیت ها و محدودیت های صادرات و واردات، هرگونه فعالیت در این زمینه، نیاز به اخذ کارت بازرگانی خواهد داشت. پس از اینکه فاکتور خرید در این سامانه بارگذاری شد، این مدرک به اداره گمرک و دارایی فرستاده شده و در صورت عدم مغایرت با اطلاعات ثبت شده، تاییدیه دریافت خواهد کرد.

تاییدیه ثبت فاکتور در سامانه جامع تجارت

معرفی اصلی ترین بخش های سامانه تجارت

در حالت کلی، سامانه جامع تجارت را می توان به دو بخش اصلی: فرامرزی و تجارت داخلی دسته بندی نمود.

در ادامه هر یک از این  بخش ها را مورد بررسی قرار داده ایم:

1- تجارت فرامرزی:

کلیه فرآیندهای مربوط به ترانزیت و صادرات و واردات کالا در دسته تجارت فرامرزی قرار می گیرند. دسته فرامرزی را می توان به 5 عملیات اصلی زیر دسته بندی کرد:

2- تجارت داخلی:

کلیه اطلاعات مربوط به تجارت های داخل کشور، در این بخش دسته بندی می شوند.

چگونه در سامانه تجارت ثبت نام کنیم؟

تا به اینجای کار با سامانه جامع تجارت آشنا شده و مزایای آن را، مورد بررسی قرار دادیم. اما چگونه می توان در این سامانه ثبت نام کرد؟ برای ثبت نام در سامانه جامع تجارت باید یک سری مدارک در اختیار داشته باشید تا بتوانید مراحل احراز هویت را با موفقیت پشت سر بگذارید.

در شروع کار، باید به وب سایت جامع تجارت مراجعه کرده و بر روی آیکون ثبت نام کلیک کنید.

چگونه در سامانه تجارت ثبت نام کنیم؟

ثبت اطلاعات هویتی

پس از اینکه بر روی آیکون ثبت نام در سامانه جامع تجارت کلیک کردید، صفحه جدیدی برای شما باز خواهد شد. در این صفحه باید اطلاعات خواسته شده را در آیکون های تعیین شده وارد نمایید.

فیلدهای مربوطه برای تاریخ تولد، کد ملی، محل سکونت، شماره تلفن و… هستند. توجه داشته باشید که باید عکس پرسنلی خود را نیز در این سامانه بارگذاری کرده باشید. وارد کردن کدپستی محل سکونت و همچنین ایمیل، از دیگر اطلاعاتی است که در این مرحله به ثبت خواهند رسید. سپس فیلدهای مربوط به نام کاربری و رمز عبور را باید تکمیل کنید.

ثبت اطلاعات هویتی در سامانه جامع الکترونیک

در صورتی که فیلدهای مربوط در مرحله قبل را به درستی پر کرده باشید، یک کد تایید به تلفن همراه شما ارسال می شود. در مرحله بعد، باید کد ارسال شده به منظور تایید هویت را وارد کنید.

طریقه ویرایش کردن در سامانه تجارت

توجه داشته باشید که می توانید اطلاعات وارد شده در سامانه جامع تجارت را تغییر داده و یا ویرایش کنید.

طریقه ویرایش کردن در سامانه تجارت

در مراحل مختلف، ممکن است به ویرایش اطلاعات وارد شده در سامانه جامع تجارت نیاز پیدا کنید. در صورتی که اطلاعات خواسته شده را به درستی وارد نکرده باشید نیز نباید نگران باشید، چرا که می توانید این اطلاعات را در سامانه تجارت ویرایش نمایید.

پس از اینکه وارد سامانه تجارت شدید، از طریق منو بالای وب سایت، وارد بخش مدیریت حساب کاربری شده و عملیات ویرایش اطلاعات حساب خود را به انجام برسانید. با مراجعه به بخش ذکر شده در سامانه جامع تجارت، امکان ویرایش مشخصاتی از قبیل: تلفن همراه، تلفن ثابت، محل سکونت، کد پستی و پست الکترونیکی را خواهید داشت.

پس از تکمیل درست و دقیق اطلاعات، با کلیک بر روی گزینه ثبت تغییرات، کلیه تغییرات اعمال شده را به ثبت برسانید.

اعتبارسنجی در سامانه جامع تجارت

اعتبارسنجی در سامانه جامع تجارت

همانطور که در بخش های قبل نیز اشاره شد، باید شماره تلفن خود را به صورت دقیق در سامانه جامع تجارت به ثبت برسانید. توجه داشته باشید که شماره تلفن وارد شده باید به اسم خود فرد متقاضی باشد.

کد 4 رقمی دریافت شده در تلفن همراه خود را در فیلد مربوطه وارد کرده و اطلاعات خود را به ثبت برسانید. توجه داشته باشید که از زمان وارد شدن به پنل خود، تنها 30 دقیقه فرصت دارید تا کارهای ذکر شده را به انجام رسانده و فایل های درخواست شده را بارگذاری کنید.

باید بدانید که این سخت گیری، به منظور افزایش امنیت سامانه در نظر گرفته شده است.

بارگذاری کردن صلاحیت ها در سامانه تجارت

بارگذاری کردن صلاحیت ها در سامانه تجارت

چنانچه به بخش عملیات پایه مراجعه کرده باشید، با بخش های زیر مواجه خواهید شد:

  • بارگذاری صلاحیت ها.
  • معرفی کردن شرکت.
  • مدیریت پیشنهادهای دریافتی از طرف نماینده ها.
  • مدیریت کارتابل
  • عملیات ازی

به منظور بارگذاری صلاحیت ها، باید کلیه اطلاعات کارت بازرگانی و همچنین مجوزهای اخذ شده برای واردات را به ثبت رسانده باشید.

مراحل راستی آزمایی در سامانه تجارت

اصلی ترین مدرک مورد نیاز برای تجارت های بین المللی، مربوط به اخذ کارت بازرگانی می شود.

اصلی ترین مرحله راستی آزمایی در این سامانه از قرار زیر خواهد بود:

  • نام اتاق صادر کننده.
  • اطلاعات مربوط به تاریخ انقضا کارت بازرگانی.
  • شماره کارت بازرگانی.
  • اطلاعات مربوط به تاریخ صدور.
  • نوع کسب و کار و فعالیت.
  • وضعیت.

برخی افراد دارای مجوزهای خاص و یا مجوز فعالیت در مناطق ویژه آزاد مانند: منطقه آزاد ماکو هستند. در صورت وجود چنین مجوزهایی باید آن را در بخش های تعیین شده وارد نمایید.

معرفی شرکت در سامانه جامع تجارت

معرفی شرکت در سامانه جامع تجارت

یکی از مهمترین مراحل ثبت نام در سامانه جامع تجارت، مربوط به وارد کردن اطلاعات مرتبط با شرکت می شود. توجه داشته باشید که باید اطلاعات مربوط به شرکت ثبت نام شده توسط مدیرعامل آن به درستی وارد شود.

پس از ثبت اطلاعات، نوبت به استعلام سامانه تجارت خواهد رسید. به گونه ای که اطلاعات ثبت شده برای شرکت، به منظور استعلام از سازمان ثبت شرکت ها ارسال شده و با اطلاعات ورودی تطابق داده می شوند.

در این مرحله باید شناسه ملی شرکت خود را دریافت کنید. برای دریافت شناسه ملی شرکت، باید اقدامات زیر را به انجام برسانید:

  • برای دریافت شناسه ملی، باید شماره ثبت شرکت خود را در اختیار داشته و یا آن را از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه دریافت کنید.
  • تلفن تماس شرکت.
  • ثبت اطلاعات مربوط به کدپستی 10 رقمی شرکت.
  • نام شرکت.
  • تاریخ دقیق ثبت شرکت نیز باید ثبت شود. در صورت نداشتن تاریخ دقیق، می توانید از سایت روزنامه رسمی قوه قضاییه دریافت کنید.
  • نشانی پست الکترونیک معتبر و فکس.

باید بدانید که سامانه جامع تجارت، به شخص مدیر عامل حساسیت نشان می دهد. به گونه ای که کلیه اطلاعات مدیرعامل ثبت شده، باید با شخص اقدام کننده تطابق داشته باشد. در صورتی که مدیرعامل شرکت عوض شده باشد، باید مدارک احراز هویت مدیرعامل جدید، جهت ثبت در سیستم به پشتیبانی ارسال شوند.

گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

گارانتی کالا در سامانه جامع تجارت

یکی از مهمترین مواردی که بازرگانان برای تجارت بین المللی باید در نظر داشته باشند، اخذ گارانتی کالا است. برای ثبت گارانتی کالای خود باید از منو عملیات گارانتی کالا، شناسه کالا خود را وارد کنید.

توجه داشته باشید که به لیست شناسنامه گارانتی خود نیز دسترسی خواهید داشت و می توانید اطلاعات مربوط به آن را مورد بررسی و ویرایش قرار دهید. قوانین مربوط به گارانتی کالا ممکن است تغییراتی داشته باشد، از این رو توصیه می کنیم که قوانین گارانتی کالا را مورد بررسی قرار دهید.

در صورتی که قصد وارد کردن گارانتی جدیدی داشته باشید، باید طبقه بندی و برند کالای مورد نظر خود را انتخاب کرده و برای گارانتی خود، شرح تعهد گارانتی تعیین کنید. در صورتی که اسم گارانتی کننده در لیست شرکت ها وجود داشته باشد به راحتی می توانید اقدام به گارانتی کالا نمایید.

در غیر اینصورت باید با فشردن افزودن گارانتی کننده، شرکت گارانتی کننده را اضافه نمایید.

هدف از راه اندازی سامانه تجارت

هدف از راه اندازی سامانه تجارت

بازرگانان با تجربه، با پیچیدگی های معاملات بین المللی و امورات واردات به خوبی آشنا هستند. اما بازرگانان نوپا نیاز به کمک خواهند داشت. از این رو سامانه جامع تجارت به منظور تسهیل در امورات تجاری، راه اندازی شده است.

یکی دیگر از اهداف راه اندازی سامانه تجارت، به وجود آوردن یک سامانه واحد برای بازرگانان حوزه تجارت داخلی و خارجی است. طبق گفته وزیر ارتباطات، این سامانه به منظور جلوگیری از قاچاق کالا و همچنین سرعت بخشیدن به روند واردات راه اندازی شده است.

این سامانه برای اولین بار در تاریخ 5 مرداد ماه سال 95 پا به عرصه وجود نهاد. با استفاده از سامانه جامع تجارت، شاهد کاهش چشمگیر معاملات قاچاق هستیم. همچنین دولت ایران، با کمک این سامانه، از کلیه خرید و فروش های بین المللی اطلاع پیدا کرده و بهترین عملکرد را خواهد داشت.

چگونه از سامانه جامع تجارت استفاده کنیم؟

پس از اینکه با سامانه جامع تجارت آشنا شدیم، باید بدانیم که چگونه می توان از این سامانه استفاده کرد؟ با اینکه آموزش های لازم برای سامانه جامع تجارت ارائه شده است، اما بازهم ممکن است در این سامانه دچار مشکل شده باشید.

کارشناسان شرکت تجارت جویان اطلاعات کاملی در رابطه با این سامانه داشته و بهترین و کامل ترین اطلاعات را به متقاضیان ارائه خواهند کرد. توجه داشته باشید که شرکت بازرگانی تجارت جویان به دلیل تجربه ای که در زمینه صادرات و واردات کالا به کشور دارد، بهترین عملکرد را از خود نشان خواهد داد.

کارشناسان شرکت بازرگانی تجارت جویان نیز به صورت 24 ساعته و در کلیه روزهای هفته آماده ارائه خدمات پشتیبانی خواهند بود.

نکات مهم در سامانه جامع تجارت

نکات مهم در سامانه جامع تجارت

برای ثبت نام و کارکردن با سامانه جامع تجارت، باید با زیر و بم این سامانه به خوبی آشنا شده باشید. برخی نکات ریز، گاهی به قدری حساس می شوند که باید به صورت کاملا دقیق به آنها توجه کرد.

توجه داشته باشید که در این سامانه، برخی اطلاعات قابل تغییر هستند. اما در مقابل نمی توان برخی اطلاعات ثبت شده را تغییر داد. از این رو در ثبت اطلاعات خود نهایت دقت را داشته باشید.

به دلیل تسهیل در روند واردات و صادرات کالا، در سامانه جامع تجارت این فرصت به وجود آمده است تا بازرگانان در صورت تمایل، اقدام به اعطا کردن نمایندگی کنند. در صورتی که قصد اعطا نمایندگی کالا یا شرکت خود در سامانه تجارت را داشته باشید، باید شخص حقیقی یا حقوقی شما، قبلا در این سامانه ثبت نام کرده باشد.

میزان سود واردات کالا

یکی از مهمترین سوالاتی که ممکن است فکر بسیاری از بازرگانان را به خود مشغول کرده باشد، میزان سود حاصل از واردات کالا است. میزان سود حاصل از واردات کالا، به موارد مختلفی بستگی خواهد داشت.

از جمله مهمترین موارد حائز اهمیت، می توان به نوع محصول اشاره کرد. هریک از محصولات وارداتی، دردسرها و معطلی های گمرکی را نیز خواهد داشت. اما چگونه میتوان میزان سود ناشی از واردات را به صورت دقیق محاسبه کرد.

شرکت بازرگانی تجارت جویان به منظور ارائه آموزش های جامع برای یادگیری مهارت های حرفه ای، کارآفرینی، پیشرفت های شغلی و… راهنمایی های مورد نیاز را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

یکی از مهمترین مزایای شرکت بازرگانی تجارت جویان، مربوط به عدم نیاز به پرداخت هزینه های گزاف می شود. در صورتی که شرکت بازرگانی تجارت جویان را برای انجام امورات واردات کالا انتخاب کرده باشید، علاوه بر صرفه جویی در میزان هزینه های ترخیص کالا، می توانید در مدت زمان کوتاه تری اقدام به ترخیص کالا از گمرک نمایید.

دانش و تجربه کارشناسان شرکت بازرگانی تجارت جویان، این افراد را به یک متخصص در زمینه صادرات و واردات تبدیل کرده است.

آموزش ویدئویی سامانه جامع تجارت:

1- راهنمای مجوز سیستمی واحد تولیدی:

در این ویدئو به چندین سوال در رابطه با مجوز سیستمی واحد تولیدی پاسخ داده شده است. سوالاتی از قبیل:

  • نحوه محاسبه سهمیه تولیدی و نحوه استفاده از سهمیه واحد تولیدی در سال 1402
  • اگر واحد تولیدی تا به حال وارداتی انجام نداده باشد ارزش سهمیه آن چه مقدار است؟
  • مواردات معاف از بررسی مجوز سهمیه تولیدی کدام است؟
  • اگر پرونده تخصیص ارز، تامین ارز یا ترخیص داشته باشید؟؟
  • اگر سهمیه تولیدی شما تموم شده باشد ولی پرونده تخصیص ارز، تامین ارز، ترخیص داشته باشید آیا می توانید کالاها را ویرایش کنید؟
  • آیا ممکن است که پرونده های مربوط به سال های قبل هم، از سهمیه سال جاری استفاده کنند؟
  • آیا برای واحدهای تولیدی می توانین از حالت ثبت سفارش واردات بدون سابقه استفاده کنیم؟

2- بهره برداران رمز ارز (ماینر):

جهت ثبت نام در سامانه تجارت ایران به آدرس www.ntsw.ir مراجعه کنید پس از تکمیل فرم ثبت نام نسبت به اخذ حساب کاربری در این سامانه اقدام نمایید.

پس از اینکه ثبت نام خود را تکمیل کردید با انتخاب گزینه ورود به حساب کاربری خود وارد شوید.

جهت ثبت اطلاعات شرکت و اخذ نقش پایه حقوقی از طریق فرم معرفی شرکت اقدام نمایید.

پس از آن دکمه بارگذاری صلاحیت ها را بزنید.

حال بر روی استعلام تاجر داخلی کلیک کنید و سپس با انتخاب فعالیت تجاری جدید نسبت به معرفی نقش تاجر داخلی اقدام نمایید.

در قسمت نام واحد تجاری فعالیت تجاری، تمامی اسناد با این نام در سامانه ثبت می شوند. سپس در قسمت شماره تماس، شماره موبایل کاربری که با سامانه کار می کند را وارد کنید. حال در قسمت افزودن مجوزهای فعالیت، در صورت داشتن مجوز فعالیتی بر روی افزودن مجوز کلیک کنید و شماره مجوز خود را وارد نمایید. حال بر روی ثبت اطلاعات کلیک کنید.

حال که وارد صفحه جدیدی شده اید در قسمت نقش جاری،با ورود به سامانه با نقش تاجر داخلی را پر کنید سپس انتخاب گزینه مدیریت واحدهای انبار را بزنید در صورتی که قبلا در سامانه جامع انبارها کد پستی را به عنوان انبار ثبت کرده باشید در آن قسمت به شما نمایش خواهد داد و جهت انتخاب انبار در زمان ثبت اسناد بر روی گزینه افزودن به لیست انبارها کلیک کنید. اما برای ثبت انبار جدید بر روی افزودن انبار جدید کلیک کنید. حال کد پستی و نام انبار را وارد کنید و سپس آن را ثبت کنید.

در صورتیکه انبار در سامانه جامع انبار ثبت نشده بود و شما بهره بردار انبار می باشید با انتخاب گزینه معرفی و ثبت، انبارجدید، تکمیل مقادیر، انبار را در سامانه جامع انبار ثبت نمایید.

جهت ثبت انبارگردانی (افزایش موجودی) گزینه اظهار ورود کالا را بزنید وارد آن که شدید اظهار ورود جدید را انتخاب کنید.محل انبار کالا را انتخاب کنید و گزینه افزودن کالا را بزنید حال نوع سند انبار گردانی را از لیست انتخاب کنید.

کادر ثبت کالای جدید برای شما باز شد که باید در این قسمت گروه و طبقه کالا را انتخاب کنید و سپس به سراغ شرح کالا بروید. حالا که کادر شناسه کالا برای شما باز شده است کالای مورد نظر خود را انتخاب نمایید و در نهایت دکمه ثبت و تمام را بفشارید حال به صفحه اظهار ورود جدید بازمیگردید و باید در انتها گزینه بعدی را بزنید.

زمانی که دکمه بعدی را بزنید وارد صفحه ی اظهار شناسه رهگیری می شوید که باید فایل نمونه را در کادر دریافت و تکمیل کنید.پس از تکمیل و ذخیر سازی فایل نمونه، از طرقیق گزینه انتخاب فایل، فایل اکسل را بارگذاری کنید.

حال گزینه استعلام شناسه های رهگیری موجودی اولیه کالا را انتخاب کنیدو پس از تایید شناسه های رهگیری جهت پایان فرآیند بر روی گزینه ثبت نهایی بزنید.حال به صفحه اصلی ورود می کنیدبر روی گزینه مشاهده موجودی کالا یا انتقال مالکیت و مکان( فروش ) کلیک کنید و انبار مورد نظر را انتخاب نمایید گزینه نمایش شناسه های رهگیری را انتخاب کنید.

ردیف شناسه رهگیری مورد نظر را انتخاب کنید و فیلد قیمت را تکمیل کنید.جهت ثبت فروش کالا گزینه فروش به تاجر را انتخاب کنید.حال فرمی که برای شما باز شده است را تکمیل کنید و فیلدهای اختیاری و اجباری آن را پر کنید و در نهایت گزینه فروش نهایی را بزنید.پس از این وارد صفحه نمایش شناسه های رهگیری باز می گردید و جهت انتقال مکان کالا، گزینه مکان/ حمل را انتخاب می کنید. فرم باز شده را تکمیل کنید و در نهایت ثبت را بزنید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *