شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
قوانین گمرک ترکیه

قوانین گمرک ترکیه

اطلاع از قوانین گمرک ترکیه قبل از اقدام نسبت به واردات کالا از این کشور، از جمله ضروریات خواهد بود. کشور ترکیه به عنوان یکی از مهمترین شریک های تجاری ایران شناخته می شود. بازار ترکیه به دلیل تنوع کالایی زیادی که دارد، بستر مناسبی برای تهیه انواع و اقسام کالاهای مورد نیاز کشور به شمار می رود.
فهرست مطالب

ترکیه به دلیل هم مرز بودن با ایران، مزایای بسیاری برای واردات کالا خواهد داشت. برای واردات کالا از ترکیه، قوانین سختگیرانه ای در نظر گرفته شده است. از این رو قبل از اقدام برای واردات کالا از ترکیه، باید با قوانین گمرک ترکیه به خوبی آشنا شده و سپس اقدامات واردات را به انجام برسانید.

لازم به ذکر است که قوانین گمرک ترکیه به منظور جلوگیری از ورود کالاهای قاچاق و غیرقانونی وضع شده اند. در این مطلب، قصد آشنایی با مهمترین قوانین گمرک کشور ترکیه را داریم تا با اشراف بر این قوانین، بتوانید اقدامات واردات کالا را به انجام برسانید.

کالاهای معاف از عوارض گمرکی کشور ترکیه

کالاهایی که شامل قوانین گمرک ترکیه می شود

سفر به ترکیه به هیچگونه ویزایی نیاز نخواهد داشت، از این رو روابط تجاری ایران با ترکیه، روز به روز مستحکم تر می شود. قوانین گمرک ترکیه برای کشور ایران به صورت اختصاصی در نظر گرفته شده است.

به دلیل تجارت پایدار ایران با ترکیه، قراردادی برای تجارت انواع کالا از کشور ترکیه به ایران وضع شده است. بهترین کالا برای واردات از ترکیه یکی از مهمترین مواردی است که تجار باید به آن توجه داشته باشند تا بتوانند سود کافی را از تجارت خود کسب کنند.

از جمله مهمترین کالاهای نام برده شده در این قرارداد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پوشاک های ترک:

یکی از اقلامی است که قوانین گمرک ترکیه برای این کالاها نیز وضع شده است. پوشاک های ترک از جذابیت خاصی برای ایرانیان برخوردار هستند. برندهای معتبر بسیاری در کشور ترکیه فعالیت می کنند که می توان پوشاک های با کیفیتی را از این کشور به ایران وارد کرد.

تنوع پوشاک در ترکیه به قدری است که می توان انواع و اقسام پوشاک از قبیل: لباس های زیر مردانه و زنانه، بلوز، کاپشن، تیشرت، شلوار، جوراب و… را از این کشور تهیه کرد.

  • تجهیزات ساختمانی:

از دیگر اقلام وارداتی از ترکیه به شمار می روند. از جمله مهمترین تجهیزات ساختمان موجود در بازار های ترکیه می توان به: وسایل روشنایی، شیرآلات، لامپ، درب و پنجره و… اشاره کرد.

  • از دیگر کالاهایی که قوانین گمرک ترکیه خاصی دارند مربوط به:

انواع و اقسام قطعات و لوازم یدکی، ژنراتورهای برق، سوئیچ های کنترل و… می شود.

  • کالاهای نساجی:

ترکیه از محبوبیت بسیاری در ایران برخوردار هستند، از این رو اقلام و واردات نساجی و پلاسکو نیز در لیست بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران قرار می گیرند.

  • لوازم خانگی:

از دیگر اقلامی است که قوانین گمرک ترکیه برای این کالا نیز در نظر گرفته شده است. از جمله لوازم خانگی محبوب ترکیه می توان به: سرویس قابلمه، لوازم آشپزخانه، بلوریجات و… اشاره کرد.

برای واردات کالا از ترکیه از کجا اقدام کنیم؟

قوانین گمرک ترکیه برای ورود و خروج ارز از کشور ترکیه

قوانین گمرک ترکیه برای ورود و خروج ارز نیز در نظر گرفته شده است. از جمله اصلی ترین آن ها را می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برای خارج کردن بیش از 5 هزار دلار، محدودیت های خاصی وجود خواهد داشت.
  • تنها افرادی اجازه خارج کردن بیش از 5 هزار دلار از کشور ترکیه را خواهند داشت که بتوانند خرید قانونی ارز را به اثبات برسانند. توجه داشته باشید که تنها افراد ساکن ترکیه، شهروندان ترکیه و اتباع خارجی که در خارج از ترکیه فعالیت اقتصادی دارند امکان خارج کردن بیش از 5 هزار دلار از کشور ترکیه را خواهند داشت.
  • چنانچه قصد صادرات ارز از کشور ترکیه را داشته باشید، باید حتما اقدامات قانونی آن را به انجام برسانید.
  • جواهرات و سنگ های قیمتی که ارزشی کمتر از 1500 یورو دارند بدون نیاز به اجازه خاص می توانند از ترکیه خارج شوند اما برای خارج کردن جواهرات با ارزشی بیش از 1500 یورو، باید اقدامات قانونی آن را به انجام برسانید.

کالاهای معاف از عوارض گمرکی کشور ترکیه

طبق این قوانین، وارد کردن برخی اقلام نظیر: اسلحه، اجناس تیز و برنده، ابزارهای کشنده و… ممنوع می باشد. چنانچه قصد واردات کالا از گمرک ترکیه را داشته باشید، باید تشریفات گمرکی را پشت سر گذاشته باشید. اما وارد کردن برخی کالاها به کشور، نیازی به پرداخت عوارض گمرکی نخواهند داشت.

از جمله این کالاها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. لباس و وسایل سفر: طبق این قوانین، وارد کردن هرگونه پوشاک و وسایل سفر به همراه مسافر، بدون پرداخت عوارض گمرکی خواهد بود.
  2. تجهیزات الکترونیکی به همراه مسافر: طبق این قوانین، وارد کردن یک تلویزیون رنگی و یک تلویزیون سیاه و سفید برای هر مسافر قانونی خواهد بود. یک عدد دوربین فیلمبرداری، دوربین با لنز هشت میلی متر، دستگاه نمایش اسلاید، دستگاه پخش صفحه موسیقی، کامپیوتر شخصی، واکمن، دستگاه پخش موسیقی، ضبط صوت کوچک، فیلم ویدیویی.
  3. آلات موسیقی نظیر: هارمونیکا، نی، ماندولین، سازهای بادی، فلوت، آرکادون، گیتار.
  4. تجهیزات ورزشی از قبیل: دو عدد چادر تاشو، گلایدر، لباس غواصی، تجهیزات قایقرانی، کفش لاستیکی برای شنا و…
  5. از دیگر کالاهایی که طبق قوانین گمرک ترکیه نیازی به پرداخت عوارض نخواهند داشت می توان به: 100 پاکت سیگار، 500 گرم تنباکو، 5 کیلوگرم قهوه، 500 گرم چای، 1 کیلوگرم شکلات، 1 کیلوگرم شیرینی، ادکلن، کالسکه کودک، اسباب بازی تا حداکثر 10 عدد و… اشاره کرد.

قوانین ورود و خروج ارز از ترکیه

برای واردات کالا از ترکیه از کجا اقدام کنیم؟

پس از اینکه با این قوانین به خوبی آشنا شدید، باید با روش های واردات از ترکیه نیز اطلاعات کسب کنید. برای واردات کالا از ترکیه راه های مختلفی پیش روی خود خواهید داشت. امکان واردات کالا از ترکیه به ایران، به صورت شخصی نیز امکان پذیر خواهد بود.

اما چنانچه یک بازرگان تازه وارد هستید، توصیه می کنیم که از افراد حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید. شرکت بازرگانی تجارت جویان یکی از بهترین ها در عرصه صادرات و واردات است که به دلیل ارائه خدمات منحصر به فرد، توانسته نظر بسیاری از بازرگانان را نسبت به خود جلب نماید.

ترخیص کاران گمرک شرکت بازرگانی تجارت جویان، بهترین خدمات را برای ترخیص کالا ارائه می کنند و با خیال راحت می توانید ترخیص کالا از گمرک را به این افراد بسپارید. کارشناسان شرکت تجارت جویان نیز به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته آماده ارائه خدمات پشتیبانی به بازرگانان محترم کشور هستند.

برای ترخیص از گمرک ترکیه و واردات کالا به ایران، بهترین راه از مرز زمینی بازرگان و استفاده از منطقه آزاد تجاری ماکو است. کاهش هزینه ها و استفاده از مزیت های منطقه آزاد تجاری ماکو را قطب همکاری با ترکیه قرار داده است.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *