شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
واردات دوچرخه از چین

واردات دوچرخه از چین

مجموعه بازرگانی تجارت جویان به عنوان متخصص امور صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک آماده ارائه خدمات به بازرگانان عزیز می باشد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با نحوه واردات دوچرخه از چین بیشتر آشنا شوید.
فهرست مطالب

برای واردات دوچرخه از چین باید با قوانین و مقررات گمرکی و نحوه ثبت سفارش و شرایط واردات آشنا باشید. دوچرخه یکی از وسایل ورزشی جذاب به شمار می رود که به عنوان وسیله جابجایی نیز به کار برده می شود.

شاید به جرات بتوان گفت که این وسیله یکی از بهترین، سالم ترین و مفیدترین اختراعات بشر است که علاوه بر کاربردی بودن به محیط زیست نیز آسیب نمی رساند. دوچرخه به یکی از پرکابردترین وسایل حمل و نقل شهری در اروپا و کشورهای توسعه یافته تبدیل شده است.

در کشور ما نیز از سال های گذشته کاربرد و استفاده از این وسیله افزایش چشمگیری داشته است. همین مساله باعث شده تا واردات دوچرخه از چین به یکی از تجارت های سودآور تبدیل شود.

دوچرخه وسیله ای کاربردی

واردات دوچرخه از چین و انواع آن

کشور چین به عنوان یکی از غول های صنعت دوچرخه سازی در جهان شناخته می شود. این کشور با بهره گیری از نیروی کار متخصص و توان تولید بالا، توانسته است تا در زمینه تولید انواع مختلف دوچرخه تبدیل به یکی از پیشگامان این صنعت شود.

اگر به دنبال واردات دوچرخه از چین می باشید لازم است بدانید که با توجه به نیاز مصرف بازار داخلی، می توانید انواع مختلفی از این وسیله را به کشور وارد کنید. برخی از انواع دوچرخه به شرح ذیل می باشد.

  • دوچرخه های مخصوص کودکان: همانطور که از اسم آن پیداست، این دوچرخه ها در اندازه های کوچک و متناسب با قد کودکان طراحی می شود. این مدل های دوچرخه در بازار داخلی طرفداران بسیاری دارد.
  • دوچرخه های معمولی شهری: یکی از اولین و پرکاربردترین انواع دوچرخه، همین مدل می باشد که جامعه مصرف به شدت بزرگی را به خود اختصاص می دهد.
  • دوچرخه های مخصوص پیست: این مدل از دوچرخه برای استفاده در ورزش حرفه ای و مسابقات مورد استفاده قرار می گیرد. برای ساخت این دوچرخه ها از طراحی های به روز و تاثیرگذار در بهبود عملکرد دوچرخه استفاده می شود.
  • دوچرخه های کوهستان: از این دوچرخه برای حرکت در مسیرهای جنگلی و کوهستانی و به طور کلی مناطق غیر هموار می توان استفاده کرد. به دلیل نوع خاص طراحی و مقاومت در برابر شرایط جاده ای سخت می توان از این دوچرخه در کمپینگ ها نیز استفاده کرد.
  • دوچرخه های برقی: از جدیدترین انواع دوچرخه می باشند که با بهره گیری از الکتروموتور نصب شده روی آن، به دوچرخه سوار کمک می کند تا در مواقع خستگی بدون نیاز به رکاب زدن به مسیر خود ادامه دهد.

شاید بتوان برای دوچرخه انواع دیگری نیز در نظر گرفت، اما در واردات از چین به ایران آنچه که از اهمیت بالایی برخوردار است نیاز بازار داخلی می باشد. البته که توجه به قیمت پایه خرید محصول نیز در واردات این محصول بسیار اهمیت دارد. هر چه قیمت پایه مناسب تر باشد، محصول وارداتی را می توان با قیمت رقابتی تر به بازار داخلی عرضه کرد.

واردات دوچرخه از چین چه مزیت هایی دارد؟

قطعا کشور چین به دلیل بهره گیری از تولید بالا و نیروی کار ارزان قیمت از اصلی ترین تامین کنندگان جهانی به شمار می رود. به همین دلیل واردات دوچرخه از چین همواره حاشیه سود خوبی برای  واردکنندگان به ارمغان می آورد.

برخی از مزایای واردات این کالا از چین عبارتند از:

  1. حاشیه سود مطلوب

اگر چه که تامین نیاز بازار مصرف داخلی کشور یکی از اصلی ترین دغدغه های تجار کشور به حساب می آید، اما کسب منفعت در تجارت نیز از ارکان اصلی این کار به شمار می رود. تنوع قیمتی گسترده در کالاهای چینی و تمایل بازار داخلی به خرید این نوع دوچرخه ها باعث شده تا واردات دوچرخه از چین با سودآوری خوبی همراه باشد.

  1. در دسترس بودن انواع مدل ها

از مزیت های تولیدات شرکت های چینی می توان به تنوع تولید و در دسترس بودن انواع مدل های دوچرخه در این کارخانه ها اشاره کرد. به همین دلیل در هنگام ارائه سفارش به این شرکت ها از قدرت انتخاب بالایی برای خرید محصولات مورد نظر خود برخوردار هستید.

  1. عدم تاثیر تحریم

یکی از مزیت های واردات دوچرخه از چین عدم تاثیر شرایط تحریم بر واردات از این کشور می باشد. واردکنندگان محترم می توانند به راحتی ثبت سفارش کرده و محصول مورد نظر خود را از این کشور وارد کنند.

  1. بالا رفتن قدرت خرید بازار مصرف کننده

یکی از عوامل مثبت در رونق گرفتن بازار خرید و فروش دوچرخه، بالا رفتن قدرت خرید مردم می باشد. امری که منجر به استمرار واردات دوچرخه از چین می شود.

بازرگانی تجارت جویان متخصص واردات و صادرات

گمرک تخصصی واردات دوچرخه از چین

یکی از ویژگی های مثبت واردات کالا از چین وجود چند گمرک اختصاصی برای واردات کالاهای با مبداء چین است. به دلیل حجم بالای واردات کالا از کشور چین، دولت جمهوری اسلامی ایران چند گمرک را مختص کالاهای وارد شده از این کشور کرده است.

گمرک بندر شهید رجایی، گمرک بندر امام خمینی و فرودگاه امام از گمرک های اختصاص یافته به کالاهای وارداتی با مبداء کشور چین به شمار می روند. برای اطلاع بیشتر و کسب آگاهی از نحوه انجام واردات دوچرخه از چین و مدارک مورد نیاز برای انجام این کار، می توانید با مشاوران و متخصصان در مجموعه بازرگانی تجارت جویان ارتباط بگیرید.

کلام پایانی

واردات دوچرخه از چین یکی از تجارت های پر سود به شمار می رود. تنوع دوچرخه های تولیدی کارخانه های کشور چین و امکان خرید این محصول با قیمت های مختلف باعث شده تا واردکنندگان از قدرت انتخاب بالایی برخوردار باشند.

آنچه که مسلم است نیاز به شناخت بازار و نحوه انجام واردات این محصول از کشور چین می باشد. برای انجام این کار می توانید با همکاران ما در مجموعه بازرگانی تجارت جویان ارتباط گرفته و از مشاوره کارشناسی آنها برای واردات دوچرخه از چین بهره مند شوید.

گروه بازرگانی تجارت جویان با سابقه ای درخشان و بلند مدت آماده ارائه انواع خدمات در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک می باشد.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *