شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

چگونگی ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی یکی از مواردی است که فکر بسیاری از بازرگانان را به خود مشغول کرده است. آشنایی با روش ها و مراحل ترخیص خودرو از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در صورتی که به قوانین گمرکی اشراف کامل داشته باشید می توانید کالای خود را بدون معطلی وارد کشور نمایید. گمرک بندر امام خمینی با نام بندر ماهشهر نیز شناخته می شود. این گمرک از جمله قدیمی ترین گمرک های کشور ایران می باشد که 38 اسکله را در خود جای داده است
فهرست مطالب

گمرک امام خمینی به دلیل فضای باز و گسترده ای که دارد امکان واردات انواع کالاها را به بازرگانان می دهد و از این رو بسیاری از تاجران ایرانی این گمرک را برای ترخیص کالاهای وارداتی خود انتخاب می کنند. اما ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی چگونه است؟ چه مراحلی را باید برای ترخیص کالا از گمرک پشت سر بگذاریم؟

گمرکات تخصصی ترخیص کالا یکی از اولین و مهمترین مواردی است که بازرگانان بین المللی باید با آن آشنایی داشته باشند.  یکی از مهمترین مراحلی که در معاملات بین المللی باید پشت سر گذاشته شود، مربوط به ترخیص کالا است.

در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

گمرک بندر امام خمینی

قبل از اینکه به بررسی مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی بپردازیم بهتر است که اطلاعاتی در رابطه با این گمرک به دست آوریم. گمرک بندر امام خمینی پس از بنادر تجاری شهید رجایی و خرمشهر، بیشترین میزان واردات کشور را پذیرا است.

بسیاری از قدیمیان، این گمرک را با نام سربندر نیز می شناسند. اما پس از انقلاب، نام آن به گمرک بندر امام خمینی تغییر پیدا کرد. گمرک بندر امام خمینی دارای 7 کیلومتر مرز آبی خلیج فارس است.

به همین دلیل هر ساله میلیون ها کشتی در گمرک بندر امام خمینی بارگیری شده و طبق آمار منتشر شده، سالیانه بیش از 30 میلیون تن کالا از طریق این گمرک جابجا می شود.

هزینه های ترخیص کردن کالا از گمرک بندر امام خمینی

مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی نیز طبق قوانین تنظیم شده برای ترخیص کالا انجام می شود. چنانچه اطلاعات کافی با قوانین گمرکی نداشته باشید توصیه می کنیم که از یک ترخیص کار گمرک حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

کمک گرفتن از ترخیص کار گمرک، علاوه بر اینکه در میزان هزینه های ترخیص صرفه جویی می کند، باعث کاهش مدت زمان ترخیص کالا نیز خواهد شد. برای ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

مرحله اول:

این مرحله شامل قرارداد با فروشنده کالا می شود. در ابتدا باید جنس مورد نظر را از فروشنده مورد نظر خریداری کرده و درخواست ارسال آن به کشور از طریق گمرک بندر امام خمینی را به ثبت برسانید.

مرحله دوم:

پس از اینکه کالای مورد نظر را خریداری نمودید نوبت به انتخاب روش حمل و نقل می رسد. پس از اینکه کالای خریداری شده شما وارد انبار گمرک کشور شد، شرکت حمل کننده کالا، خریدار را از این مطلب آگاه خواهد کرد. در این مرحله باید مدارک مربوط به: بارگیری، تخلیه، انبار نامه و ترخیصیه را دریافت کنید.

مرحله سوم:

فرد ترخیص کننده برای ترخیص کالا از این گمرک، باید کلیه مدارک و اسناد مربوط به ترخیص کالا اعم از: پیش فاکتور، اینویس، مجوزهای مربوط به ورود کالا، گواهی مبدا، پکینگ لیست و همچنین بارنامه را به اداره گمرک ارائه کند.

مرحله چهارم:

این مرحله از ترخیص کالا بر عهده گمرک خواهد بود. به گونه ای که کارشناسان گمرک روند بررسی پرونده را آغاز می کنند. در صورتی که مدارک به صورت کامل ارائه شده باشند، مجوزهای لازم برای خروج کالا از انبار گمرک صادر خواهد شد.

مرحله پنجم:

در صورتی که مجوز خروج کالا از انبار صادر شده باشد، باید هزینه های مربوط به گمرک پرداخت شود. برای ترخیص کالا از انبار بندر امام خمینی باید حتما فیش های واریز حقوق و عوارض گمرکی را به همراه داشته باشید. لیست هزینه های ترخیص کالا یکی از موارد مهمی است که بازرگانان باید به خوبی با آن ها آشنا باشند.

مرحله ششم:

در صورتی که فیش واریز حقوق و عوارض گمرکی را به انباردار گمرک تحویل دهید، نوبت به ترخیص کالا و حمل آن به انبار خریدار خواهد رسید.

هزینه های ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی

اطلاع از هزینه های ترخیص از این گمرک یکی از مهمترین موارد حائز اهمیت برای بازرگانان خواهد بود. توجه داشته باشید که هزینه های گمرکی طبق تعرفه های تعیین شده توسط گمرک کشور محاسبه می شود که کتاب تعرفه های گمرکی یکی از مهمترین کتاب ها برای بازرگانان می باشد.

از این رو هزینه های ترخیص کالا از این گمرک هیچ تفاوتی با سایر بندرها نخواهد داشت. هزینه هایی که در هنگام ترخیص کالا از بازرگانان دریافت می شود مربوط به: هزینه های حمل و نقل کالا، خدمات انبارداری، تخلیه و بارگیری، هزینه های دریافت مجوز، مالیات ورود و خروج از کشور و… می شود.

کارشناسان شرکت بازرگانی تجارت جویان به خوبی می توانند میزان هزینه های ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی را برای بازرگانان کشور محاسبه نمایند. پس از آشنایی با هزینه های ترخیص کالا، می توانید انتخاب بهتری برای واردات کالا به کشور داشته باشید.

متخصصین ترخیص از گمرک

متخصصین ترخیص کالا از گمرک بندر امام خمینی 

در این مطلب با مراحل و هزینه های ترخیص از گمرک بندر امام خمینی آشنا شدیم. اما انجام این کار را باید به چه کسی بسپاریم؟ ترخیص کاران متعددی آماده ارائه خدمات به بازرگانان در این زمینه خواهند بود. اما انتخاب فرد حرفه ای در میان آنها از اهمیت ویژه ای در میزان هزینه ها و مدت زمان ترخیص کالا خواهد گذاشت.

شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان یکی از بهترین ها در زمینه صادرات و واردات کالا به کشور، بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه خواهند کرد. ترخیص کاران حرفه ای شرکت بازرگانی تجارت جویان، به دلیل اطلاعات دقیق و به روزی که دارند، روند ترخیص کالا را تسریع بخشیده و باعث افزایش میزان سود بازرگانان خواهند شد.

شرکت تجارت جویان با تکیه بر توانایی هایی که دارد، بهترین خدمات را به بازرگانان ارائه خواهد کرد. نگران میزان هزینه های ترخیص کالا نیز نباشید، چرا که کارشناسان شرکت تجارت جویان این هزینه ها را به طرز باورنکردنی کاهش خواهند داد.

کارشناسان شرکت ما به صورت 24 ساعته و در کلیه روزهای هفته آماده ارائه خدمات پشتیبانی بازرگانان هستند و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را از آنها دریافت کنید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *