شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
ترخیص کاران گمرک بازرگان

اطلاعات ترخیص کاران گمرک بازرگان

امروزه صادرات و واردات کالا به کشور به یکی از سودآورترین تجارت ها تبدیل شده است. ترخیص کاران گمرک بازرگان به عنوان یک کمک برای بازرگانان فعالیت می کنند تا با کمک این افراد بتوانید کالای وارداتی خود را از گمرک ترخیص کنید.
فهرست مطالب

گمرک بازرگان در فاصله 1 کیلومتری از شهر بازرگان قرار گرفته و به عنوان یکی از مرزهای فعال کشور به شمار می رود. مرز بازرگان تنها مرزی است که به صورت 24 ساعته بین ایران و ترکیه فعالیت می کند و واردات کالا از ترکیه یکی از مهمترین واردات کشور محسوب می شود.

از این رو شاهد داد و ستد بسیاری از طریق گمرک بازرگان هستیم. اما آیا می توان به صورت شخصی نسبت به ترخیص کالاهای وارداتی اقدام کرد؟ با اینکه امکان ترخیص شخصی اجناس وارداتی از گمرک بازرگان وجود دارد اما باید با قوانین و شرایط گمرکی کشور آشنایی کامل داشته باشید.

در این محتوا با اهمیت ترخیص کاران گمرک بازرگان و وظایف آنها به خوبی آشنا خواهیم شد. در ادامه با ما همراه باشید:

گمرک بازرگان

گمرک بازرگان

گمرکات تخصصی ترخیص کالا یکی از اولین و مهمترین مواردی است که بازرگانان بین المللی باید با آن آشنایی داشته باشند. ترخیص کاران گمرک بازرگان اطلاعات کاملی از قوانین گمرکی برای ترخیص انواع کالاها دارند و از این رو می توانند در کوتاه ترین زمان ممکن، بهترین عملکرد را از خود نشان دهند.

یافتن ترخیص کاران گمرک بازرگان سخت نیست و قبل از اینکه به دنبال پیدا کردن افراد حرفه ای در این زمینه باشید بهتر است اطلاعاتی از گمرک بازرگان به دست آورید.

گمرک بازرگان برای اولین بار در سال 1305 فعالیت خود را در روستای بازرگان آغاز کرد. بین سال های 1364 تا 1377 شاهد تغییرات بسیاری در این گمرک شدیم و انبارها، ساختمان ها، تاسیسات و منازل مسکونی متعددی در آن احداث شد.

روزانه شاهد تردد کامیون های متعددی از ایران به ترکیه و بالعکس هستیم. از این رو اهمیت گمرک بازرگان برای تجارت بین ایران و ترکیه انکار نشدنی است. گمرک بازرگان امکان انواع تجارت های غیرنفتی را به بازرگانان می دهد و می تواند شروع معاملات شما در فضای بین المللی باشد.

  • یکی از مهمترین و سودآورترین واردات در ایران خودرو می باشد، بنابراین اگر قصد این کار را دارید بهتر است با مراحل ترخیص خودرو از گمرک آشنا باشید.

ترخیص کاران گمرک بازرگان چه کسانی هستند؟

احتمالا برایتان سوال باشد که ترخیص کاران گمرک بازرگان به چه کسی اطلاق می شود؟ همانطور که از نام آن پیداست، ترخیص کار وظیفه ترخیص کالاهای وارداتی شما را بر عهده خواهد گرفت.

احتمالا تا حالا در رابطه با شخص حقیقی یا حقوقی حرف هایی شنیده اید! اشخاص حقیقی به خود فرد وارد کننده گفته می شود اما منظور از شخص حقوقی، همان ترخیص کار است که به عنوان وکیل یک بازرگان فعالیت می کند.

البته خود ترخیص کار نیز می تواند حقیقی یا حقوقی باشد، به این معنی که اگر ترخیص کالاهای وارداتی خود را به یک شرکت بازرگانی بسپارید، در این صورت با یک شخص حقوقی طرف هستید.

ترخیص کاران گمرک بازرگان، کلیه مراحل مربوط به ترخیص کالا از گمرک را با موفقیت به دست آورده و به دلیل اطلاعات کاملی که دارد، بهترین نتیجه را برایتان به ارمغان خواهد آورد.

وظیفه ترخیص کار گمرک چیست؟

تفاوت حق العمل کار و ترخیص کاران گمرک بازرگان در چیست؟

احتمالا مفهوم ترخیص کاران گمرک بازرگان با حق العمل کار را به اشتباه متوجه شده باشید. در اصل، حق العمل کار و ترخیص کار گمرک یک کار را برای شما به انجام خواهند رساند اما در واقع، تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

حق العمل کار به نیابت از یک بازرگان، امورات ترخیص کالا را انجام می دهد و وکالتی از طرف بازرگان ندارد. حق العمل کار، طرف مستقیم ترخیص کالا از گمرک است اما ترخیص کار گمرک، شرایط متفاوتی دارد. چرا که بازرگان به ترخیص کار گمرک وکالت می دهد تا ترخیص کالا از گمرک را بر عهده بگیرد.

چرا نیاز به استخدام ترخیص کاران گمرک بازرگان داریم؟

به نظر شما چه عواملی باعث می شوند تا به ترخیص کاران گمرک بازرگان نیاز پیدا کنیم؟ همانطور که می دانید زمانی می توان از یک معامله سود مطلوبی به دست آورد که کالا در زمان مقرر از گمرک ترخیص شده و به دست خریدار برسد.

گاهی اوقات به دلیل فوت وقت ترخیص کالا، اجناس در انبار گمرک انباشته شده و میزان هزینه انبار نیز افزایش پیدا خواهد کرد. طبیعتا این امر باعث کاهش میزان سود ناشی از واردات نیز خواهد شد.

ترخیص کاران گمرک بازرگان به دلیل روابط و مهارتی که در ترخیص کالا از گمرک دارد، از فوت وقت جلوگیری کرده و به روند ترخیص کالا سرعت خواهد بخشید. پس با استخدام ترخیص کار گمرک، هیچ گونه نگرانی از ترخیص کالای خود نخواهید داشت.

وظیفه ترخیص کار گمرک چیست؟

در نگاه اول احتمالا ترخیص کالا از گمرک برای شما ساده به نظر آید، اما در حقیقت چنین نیست. ترخیص کاران گمرک بازرگان به دلیل آشنایی با تعرفه ها و قوانین گمرکی، باعث صرفه جویی در زمان و همچنین میزان هزینه های ترخیص کالا نیز خواهد شد.

اما اصلی ترین وظایف ترخیص کار گمرک از قرار زیر است:

  • آماده کردن کلیه مدارک مورد نیاز برای ترخیص از گمرک

  • آگاه کردن کارفرما از میزان تعرفه های گمرکی و همچنین ارزش کالاهای وارداتی و صادراتی

  •  به دست آوردن اطلاعات کلیه قوانین و بخشنامه های جدید ترخیص کالا

  • پیگیری دقیق و منظم روند ترخیص کالا

ترخیص کالا از گمرک

ترخیص کالا از گمرک را به چه کسی بسپاریم؟

ترخیص کاران متعددی در مرز بازرگان فعالیت می کنند اما کدامیک از آنها را برای ترخیص کالای خود انتخاب کنیم؟ ترخیص کاران را بر حسب تجربه و مهارتی که دارند باید انتخاب کنید. به عبارتی، برای پیدا کردن ترخیص کار حرفه ای، بهتر است نگاهی به رزومه آنها بیندازید.

شرکت تجارت جویان با سالها تجربه در زمینه ترخیص کالا از گمرک، بهترین خدمات را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد. شرکت تجارت جویان از بهترین ترخیص کاران گمرک بازرگان کمک گرفته تا بتواند رضایت مشتریان خود را جلب نماید.

یکی از مهمترین مزایای استخدام ترخیص کار گمرک بازرگان از طریق شرکت تجارت جویان، به میزان هزینه ها مربوط می شود. مسئولین شرکت تجارت جویان به منظور رفاه حال بازرگانان و همچنین ترویج روند معاملات بین المللی، نازلترین میزان هزینه ها را برای خدمات مربوط به صادرات و واردات کالا در نظر گرفته اند.

جهت مشاوره و دریافت اطلاعات مورد نیاز در این رابطه، می توانید به صورت 24 ساعته با کارشناسان شرکت تجارت جویان تماس گرفته و کمک های مورد نیاز را دریافت کنید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *