شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
کرافت چیست؟

کرافت چیست؟ کاربردهای کرافت

کرافت چیست؟ این سوال ممکن است برای بازرگانان پیش آمده باشد. اصطلاحات متنوعی در صنعت واردات و صادرات کالا کاربرد دارند که بازرگانان باید با آنها آشنایی داشته باشند. کرافت در حالت کلی، نوعی وسیله حمل و نقل دریایی است که کاربردهای متنوعی در واردات و صادرات کالا دارد. شناور کرافت در انواع و اقسام ابعاد و اندازه های مختلف ساخته می شوند.
فهرست مطالب

هر یک از انواع کرافت ها، کاربردهای متنوعی نسبت به یکدیگر خواهند داشت. در صورتی که قصد وارد کردن کالا به صورت حمل و نقل دریایی را داشته باشید، باید با مفهوم کرافت نیز به خوبی آشنا شوید.

لندینگ کرافت، به دلیل مزایای بسیاری که دارد، به عنوان یکی از بهترین انتخاب ها برای حمل و نقل دریایی شناخته می شود. ما در این مطلب قصد بررسی کامل کرافت را داریم و به شما خواهیم گفت که کرافت چیست؟ و چه کاربرد هایی دارد.

در ادامه با ما همراه باشید:

تاریخچه لندینگ کرافت چیست؟

تاریخچه کرافت چیست؟ کرافت تاریخچه دور و درازی را با خود به یدک می کشد. اما سازنده آن هرگز فکر آن را نمی کرد که کرافت روزی به یکی از بهترین وسیله های حمل و نقل بین المللی تبدیل شود.

کرافت، برای اولین بار در جنگ جهانی اول به منظور جابجایی نیروهای پیاده نظام به ساحل دریاها مورد استفاده قرار گرفت. در جنگ جهانی دوم، استفاده از کرافت، رونق بیشتری گرفت و از آن برای جابجایی ادوات نظامی نیز استفاده می شد.

امروزه شاهد طراحی لندینگ کرافت ها برای استفاده های نظامی هستیم که تنها برای نظامیان کاربرد دارند. اما امروزه لندینگ کرافت ها اغلب در صنعت حمل و نقل بین المللی در عرصه جابجایی کانتینرها به کار گرفته می شوند.

مزایای استفاده از لندینگ کرافت چیست؟

کاربرد لندینگ کرافت چیست؟

بسیاری از بازرگانان به دنبال پاسخ سوال کاربرد لندینگ کرافت چیست؟ هستند. لندینگ کرافت در انواع اندازه های مختلف طراحی و ساخته شده اند. هر یک از انواع کرافت ها کاربرد های متنوعی دارند اما اغلب آنها در حمل و نقل کالا مورد استفاده قرار می گیرند.

اغلب کرافت ها در ابعاد بزرگ طراحی شده اند. به همین دلیل می توان از کرافت برای حمل و نقل کالاهای بزرگ استفاده کرد. کرافت ها به قدری بزرگ هستند که گنجایش چندین کامیون و تریلی را نیز خواهند داشت.

توجه داشته باشید که برای جابجایی کالا برای کشورهای عربی، تنها می توان از کرافت استفاده کرد. چرا که جابجایی دریایی کالا به کشورهای عربی تنها در صورت استفاده از کرافت مجاز خواهد بود. چنانچه قصد معامله با کشور قطر را داشته باشید، تنها می توانید از کانتینرهای یخچالی کرافت برای حمل و نقل کالا استفاده کنید.

مزایای استفاده از لندینگ کرافت 

به نظر شما مزایای استفاده از لندینگ کرافت چیست؟ استفاده از لندینگ کرافت مزایای بسیاری خواهد داشت. کرافت ها به گونه ای طراحی شده اند که بارگیری و تخلیه کالا به آنها ساده بوده و می توان در مدت زمان کوتاه تری کالاهای بار شده را تخلیه کرد.

پس در صورتی که از لندینگ کرافت برای واردات کالا استفاده کرده باشید، می توانید کالاهای وارداتی خود را در مدت زمان کوتاه تری نسبت به سایر روش های حمل و نقل، از گمرک ترخیص نمایید.

در روند ترخیص کالا امکان بروز مشکلات متعددی وجود دارد. یکی از مهمترین مشکلاتی که مربوط به استریپ در گمرک نیز می شود، تاخیر در روند ترخیص کالا است.

توجه داشته باشید که لندینگ کرافت ها به دلیل طراحی منحصر به فرد خود، تحمل وزن بالایی نیز خواهند داشت. از این رو از کرافت می توان برای جابجایی کالاهای نسبتا سنگین استفاده کرد.

یکی دیگر از مزایای لندینگ کرافت ها مربوط به هزینه های پایین آن نسبت به حمل و نقل با کشتی می شود. در صورت استفاده از لندینگ کرافت، با مشکلات کمتری برای ترخیص کالا از گمرک مواجه خواهید شد.

معایب استفاده از لندینگ کرافت

به نظر شما معایب لندینگ کرافت چیست؟ کرافت، به مانند هر وسیله حمل و نقل دیگری، دارای مزایا و معایب مختلفی است. از جمله مهمترین معایب لندینگ کرافت ها می توان به نداشتن فضا یا انبار مخصوص برای نگهداری از بار در برابر حوادث طبیعی اشاره کرد.

البته برخی از انواع کرافت ها به منظور جلوگیری از بروز مشکل در حمل و نقل، دارای محفظه ای سرپوشیده هستند. این کرافت ها برای حمل و نقل کالا، انتخاب مناسب تری خواهند بود.

تفاوت های بارج و کرافت 

 

تفاوت های بارج و کرافت 

احتمالا این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که تفاوت بارج و کرافت در چه چیزی می باشد؟ بارج به نوعی وسیله حمل و نقل دریایی اطلاق می شود که می توان از آن برای جابجایی کالاها در مسافت های کوتاه استفاده کرد.

لندینگ کرافت ها در مقایسه با بارج، جثه کوچک تری دارند و به همین دلیل سرعت بیشتری نیز خواهند داشت. بارج با نام دوبه نیز شناخته می شود. بارج، شناوری با سطح کاملا مسطح است که معمولا به شکل مستطیل ساخته می شوند.

توجه داشته باشید که از بارج برای جابجایی کالاهایی با وزن پایین مورد استفاده قرار می گیرد. بارج، اغلب در آبراهه ها و رودخانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. بارج فاقد پیشرانه می باشد و برای جلو راندن آن از قایق یا کشتی دیگری استفاده می شود. در حالت کلی، بارج برای جابجایی اجناس کوچک و کم وزن مناسب خواهد بود.

مشاوره با شرکت بازرگانی تجارت جویان

در بخش های قبل به خوبیبا معنای کرافت آشنا شدیم. در واقع کرافت یکی از وسیله های حمل و نقل دریایی است که بازرگانان می توانند برای حمل و نقل کالاهای وارداتی خود انتخاب کنند.

اما چگونه می توان با توجه به نوع کالای خود، بهترین وسیله حمل و نقل را انتخاب کرد؟ شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان یکی از موسسه های فعال در زمینه صادرات و واردات، بهترین اطلاعات را در اختیار بازرگانان کشور قرار خواهد داد.

کارشناسان شرکت تجارت جویان به دلیل اشراف کامل بر قوانین گمرکی و همچنین تجربه ای که در این زمینه دارند، روند ترخیص کالا از گمرک را تسریع خواهند بخشید. کارشناسان شرکت ما به صورت 24 ساعته در اختیار بازرگانان بوده و می توانید راهنمایی های مورد نیاز را از این کارشناسان دریافت کنید.

همچنین می توانید از ترخیص کاران گمرک شرکت تجارت جویان کمک گرفته و کالای وارداتی خود را در مدت زمان کوتاه تری از گمرک ترخیص کنید. مسئولین شرکت تجارت جویان، نازلترین میزان هزینه ها را برای خدمات خود در نظر گرفته اند.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *