شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
گمرکات تخصصی ترخیص کالا

لیست گمرکات تخصصی ترخیص کالا

امروزه آشنایی با گمرکات تخصصی ترخیص کالا یکی از اولین و مهمترین مواردی است که بازرگانان بین المللی باید با آن آشنایی داشته باشند.  یکی از مهمترین مراحلی که در معاملات بین المللی باید پشت سر گذاشته شود، مربوط به ترخیص کالا است.
فهرست مطالب

در این مرحله، بازرگانان موظف به طی کردن مراحل قانونی ترخیص کالا هستند و برای این امر باید مجوزات لازم را متناسب با قوانین کالای وارداتی خود ارائه کنند. قبل از اینکه با قوانین گمرکی آشنا شوید باید اطلاعاتی در رابطه با لیست گمرکات تخصصی ترخیص کالا به دست آورده باشید.

قوانین گمرکی به دست مجلس شورای اسلامی تصویب شده و کلیه گمرکات تخصصی ترخیص کالا موظف به اجرای این قوانین هستند. گمرکات ایران شامل 3 نوع گمرک دریایی، هوایی و زمینی می شوند و هریک از آنها قوانین منحصر به فرد خود را خواهند داشت.

شرکت تجارت جویان به عنوان مجری ترخیص کالا قانونی، کلیه راهنمایی های مورد نیاز را در اختیار شما قرار خواهد داد.

در این مطلب قصد معرفی برخی از مهمترین گمرکات تخصصی ترخیص کالا کشور ایران را داریم و می توانید کالاهای وارداتی خود را از طریق این گمرکات ترخیص نمایید.

گمرک بندر امام خمینی

گمرک شهید رجایی بندرعباس

گمرک شهید رجایی به عنوان پرچمدار گمرکات تخصصی ترخیص کالا از نظر میزان ورود کالا به کشور شناخته می شود. به عبارتی می توان گفت: 70 درصد از میزان واردات کشور از طریق گمرک شهید رجایی بندرعباس صورت می گیرد.

گمرک شهید رجایی به عنوان اولین ایستگاه واردات کالا به کشور شناخته می شود و به همین دلیل رئیس این گمرک توصیه می کند که به منظور کاهش میزان هزینه های حمل و نقل، اجناس خود را از گمرک شهید رجایی ترخیص کنید.

چنانچه به دنبال سود بیشتر از واردات خود هستید، توصیه می کنیم که اجناس وارداتی خود را به صورت مستقیم از گمرک شهید رجایی ترخیص نمایید. شرکت تجارت جویان کلیه مراحل ترخیص کالا را برای شما انجام داده و تاثیر بسیاری در کاهش هزینه های واردات خواهد گذاشت.

گمرک فرودگاه امام خمینی

گمرک فرودگاه امام خمینی به عنوان بهترین گمرک ورود هوایی در میان گمرکات تخصصی ترخیص کالا ایران به شمار می رود. معمولا کالاهای وارداتی کوچک از طریق هوایی به کشور وارد می شوند. وارد کردن اجناس با حجم زیاد از طریق هوایی، به دلیل نداشتن صرفه اقتصادی، کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

حوزه فعالیت گمرک فرودگاه امام خمینی به 6 زمینه زیر دسته بندی می شود:

  1. بخش اول و دوم مربوط به امور تجاری است
  2. بخش سوم مربوط به امانت های پستی است.
  3. بخش چهارم مربوط به امور مسافرتی است
  4. بخش پنجم و ششم نیز مربوط به امور نفت است.

گمرک شهید باهنر بندرعباس از جمله گمرکات تخصصی ترخیص کالا

گمرک شهید باهنر در نزدیکی قشم و کیش قرار گرفته و به عنوان یکی از فعال ترین گمرکات بندرعباس شناخته می شود. پس از گمرک شهید رجایی، گمرک شهید باهنر فعال ترین گمرکی در بخش جنوب کشور است.

این گمرک در فاصله حدود 1500 کیلومتری تهران واقع شده و تخلیه و بارگیری در 12 اسکله آن صورت می گیرد. اغلب کالاهای وارداتی و صادراتی گمرک شهید باهنر را اجناس غیر نفتی تشکیل می دهند.

گمرک بندر امام خمینی

یکی دیگر از گمرک هایی که در لیست گمرکات تخصصی ترخیص کالا قرار می گیرد گمرک بندر امام خمینی است. این گمرک دارای 34 اسکله بوده و به عنوان بزرگترین بندر تجاری کشور از آن یاد می شود.

به صورت سالانه از این گمرک حدود 30 الی 40 میلیون تن کالا جابجا شده و به دلیل اسکله تجاری هفت کیلومتری خود توانسته نظر بسیاری از بازرگانان را به خود جلب نماید. این گمرک مناسب ترین انتخاب برای واردات از کشور های: ترکیه، عراق، کشورهای آسیای میانه، کشورهای حوزه قفقاز و کشورهای جنوب شرقی آسیا می باشد.

گمرک بوشهر از گمرکات تخصصی ترخیص کالا

بوشهر به عنوان یکی از قدیمی ترین گمرک های کشور محسوب شده و در لیست گمرکات تخصصی ترخیص کالا قرار می گیرد. بوشهر به عنوان پایتخت انرژی ایران لقب گرفته و به دلیل مرز 700 کیلومتری دریایی، با بسیاری از کشورها تجارت دارد. ترخیص کالا از گمرک بوشهر از دیگر انتخاب هایی است که بازرگانان می توانند بکنند.

گمرک خرمشهر

گمرک خرمشهر یکی از قدیمی ترین گمرکات تخصصی ترخیص کالا کشور محسوب می شود. این گمرک تا قبل از جنگ تحمیلی ایران و عراق محبوبیت بیشتری داشت و حدود 90 درصد واردات کالا از طریق گمرک خرمشهر صورت می گرفت.

امروزه این گمرک میزبان اجناس و محموله های تجاری است که مربوط به بخش های خصوصی کشور هستند. برخی ویژگی های گمرک خرمشهر، آن را برای ترخیص کالا جذاب تر کرده اند. از جمله مهمترین ویژگی های گمرک خرمشهر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ارائه 25 درصد تخفیف
  •  تسریع در حمل و نقل کالا به دلیل وجود راه های دریایی
  •  امکان انتقال کالا به صورت زمینی و راه آهن
  •  استفاده از تجهیزات به روز و پیشرفته

گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران در منطقه 21 پایتخت کشور واقع شده و از جمله گمرکات تخصصی ترخیص کالا مهم تهران محسوب می شود. این گمرک به عنوان گمرک اختصاصی سفارت خانه ها نیز شناخته می شود.

گمرک بازرگان

 

گمرک شهریار

گمرک شهریار مهمترین گمرک واقع در تهران است که در بزرگراه فتح، شهرک خلیج فارس، بلوار خلیج فارس و انتهای خیابان بهشتی قرار گرفته است. گمرک شهریار میزبان اجناس وارداتی بیش از 96 کشور بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

گمرک بازرگان

گمرک بازرگان در فاصله 1 کیلومتری از بازرگان واقع شده و به عنوان یکی از گمرکات تخصصی ترخیص کالا مرزی کشور به شمار می رود. اغلب اجناس وارداتی از گمرک بازرگان مربوط به کشور ترکیه است و بخش اعظمی از بازرگانان، این گمرک را برای ترخیص کالاهای خود انتخاب می کنند.

در این مطلب با لیست گمرکات تخصصی ترخیص کالا آشنا شدیم و بازرگانان برای ترخیص کالاهای وارداتی خود باید یکی از گمرک ها را انتخاب کرده باشند. توجه داشته باشید که در این مطلب تنها برخی از مهمترین گمرک های کشور را مورد بررسی قرار دادیم و گمرکات مختلفی را می توانید برای ترخیص کالاهای وارداتی خود انتخاب کنید.

شرکت تجارت جویان بزرگ ترین شرکت ترخیص کالا در تمامی مواقع آماده ارائه خدمات مربوط به گمرک های کشور و ترخیص کالا بوده و می توانید بهترین راهنمایی ها را از کارشناسان زبده تجارت جویان دریافت کنید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *