شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
لیست هزینه های ترخیص کالا

آشنایی با لیست هزینه های ترخیص کالا

لیست هزینه های ترخیص کالا یکی از مهمترین مواردی است که بازرگانان بین المللی باید با آن آشنایی داشته باشند. میزان سود از واردات کالا به کشور به صورت مستقیم به میزان هزینه های ترخیص کالا نیز بستگی خواهد داشت.
فهرست مطالب

هزینه های گمرک باید توسط واردکننده محصول پرداخت شود تا قبض خروج از انبار برای اجناس صادر گردد. هزینه های ترخیص شامل موارد مختلفی است که باید در مراحل مختلف ترخیص از گمرک پرداخت شود.

توجه داشته باشید که تعرفه های گمرکی کشور کاملا با یکدیگر یکسان است و هیچگونه تفاوتی بین گمرک های کشور از نظر میزان هزینه های دریافتی وجود نخواهد داشت. هزینه های گمرک به دلیل خدماتی که در گمرک ارائه می شود دریافت خواهد شد.

البته برخی از هزینه ها توسط اداره کل گمرک کشور تعیین می شود که مربوط به هزینه های واردات می شود. لیست هزینه های ترخیص کالا از قرار زیر است:

1-  خرید محصول: اولین هزینه ای که خریدار باید بپردازد مربوط به هزینه خرید خود محصول می شود. خود محصول، بیشتر هزینه قابل پرداخت را شامل می شود. که برخی کالاها واردات از ترکیه و برخی دیگر کالاهای وارداتی از آلمان می باشند. همچنین کشورهایی که می توانید از آن ها محصولات مورد نظر خود را خریداری کنید بسیار می باشند.

2- بازرسی کیفی: بازرسی کیفی در اولین مرحله و پس از ارائه به گمرک مبدا انجام می شود. توجه داشته باشید که هزینه بازرسی کیفی اولیه محصول، معمولا بر عهده فروشنده است. پس نمی توان آن را در لیست هزینه های ترخیص کالا جای داد.

هزینه های پس از بارگیری کالا

3- خدمات مربوط به حمل و نقل: هزینه حمل کالا بر عهده خریدار است. اما هزینه های حمل و نقل تحت تاثیر موارد زیادی قرار می گیرد و نمی توان رقم دقیقی برای آن در نظر گرفت. شیوه های حمل و نقل به انواع مختلف دسته بندی می شوند که هریک از آنها هزینه های متفاوتی خواهند داشت.

در حمل و نقل کالای وارداتی باید به موارد زیر توجه داشته باشید:

  •  محموله از طریق: زمینی، دریایی یا هوایی حمل می شود و می توانید یکی از این روش ها را متناسب با کشور مبدا انتخاب کنید.
  • آیا هزینه ای که برای حمل و نقل تعیین شده، تنها مربوط به حمل کالا است یا شامل هزینه های بارگیری و تخلیه نیز می شود؟
  •  آیا این هزینه شامل هزینه های مربوط به انبارداری نیز می شود؟
  •   هر یک از شیوه های حمل و نقل ممکن است مدت زمان متفاوتی داشته باشند، از این رو قبل از اقدام، باید با شرایط هر یک از روش های حمل و نقل آشنا شوید.

عوارض و حقوق ورودی گمرک

4- بیمه کالا: بیمه کردن کالا های وارداتی را نادیده نگیرید. بیمه کردن کالا، امری ضروری است که در مواقع مواجه شدن با مشکل به داد شما خواهد رسید. توصیه می کنیم که تمامی کالاهای خود را بیمه کنید. در این صورت چنانچه مشکلی در حمل و نقل بوجود آید، می توانید خسارت آن را از بیمه دریافت کنید.

هزینه های پس از تخلیه کالا

5- هزینه های بازرسی کالا: یکی از هزینه هایی که در لیست هزینه های ترخیص کالا قرار می گیرد مربوط به بازرسی کالا می شود. پس از اینکه کالاها در گمرک مقصد تخلیه شدند، نوبت به بازرسی کالا خواهد رسید.

هزینه های مربوط به بازرسی کالا متناسب با مقدار و حجم کالا تعیین می شود. پس برای هزینه های بازرسی نیز نمی توان رقم دقیقی در نظر گرفت.

6- هزینه های انبارداری: یکی دیگر از هزینه هایی که در لیست هزینه های ترخیص کالا قرار می گیرد مربوط به هزینه های انبارداری می شود. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره شد، اغلب مواقع هزینه های انبارداری به همراه هزینه های حمل و نقل محاسبه می شود.

اما چنانچه هزینه های انبارداری را در هزینه های حمل و نقل نگنجانده باشید باید هزینه جداگانه ای را برای ترخیص کالا به انبار بپردازید. هزینه های انبارداری با توجه به حجم و تعداد کالاهای وارداتی شما محاسبه خواهد شد.

7- هزینه های دموراژ: هزینه های دموراژ زمانی به لیست هزینه های ترخیص کالا قرار می گیرد که در زمان تعیین شده موفق به ترخیص کالاهای وارداتی خود نشده باشید. در صورتی که کالا در زمان تعیین شده از انبار خارج نشود، هزینه های به تعویق افتادن ترخیص به صورتحساب اضافه خواهد شد.

8- هزینه های گمرک: هزینه های گمرک یکی از مهمترین ها در لیست هزینه های ترخیص کالا هستند. هزینه های گمرک بر حسب کد تعرفه کالا محاسبه می شود. گمرک کشور به منظور سهولت در محاسبات مالی خود، برای هر یک از دسته های کالا، کد مشخصی را تعیین نموده است.

هزینه های گمرک بر حسب کد تعرفه گذاری شده کالای مورد نظر محاسبه می شود. توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید در ثبت کد تعرفه کالای خود در اظهارنامه، اشتباه کنید. چرا که در این صورت باید جریمه های گزافی را به گمرک بپردازید.

عوارض و حقوق ورودی در لیست هزینه های ترخیص کالا

گمرک در مقابل خدماتی که ارائه می کند حقوق و عوارض دریافت می کند. پس در لیست هزینه های ترخیص کالا باید به حقوق و عوارض گمرک نیز اشاره شود. میزان حقوق ورودی برای ترخیص کالا از گمرک شامل 4 درصد ارزش گمرکی و سود بازرگانی می شود.

این هزینه به حساب نهاد گمرک جمهوری اسلامی ایران واریز می شود. 10 درصد از هزینه حمل و همچنین 8 درصد از میزان هزینه های پرداختی برای سازمان استاندارد واریز می شود. توجه داشته باشید که این حقوق و عوارض تنها مختص گمرک کشور ایران نیست و تمامی گمرک های جهان این شرایط را برای وارد کردن کالا در نظر گرفته اند.

کاهش هزینه های ترخیص کالا

کاهش هزینه های ترخیص کالا

پس از آشنایی با لیست هزینه های ترخیص کالا باید متوجه شده باشید که ترخیص به موقع کالا باعث صرفه جویی در میزان هزینه ها خواهد شد. اما آیا می توان هزینه های ترخیص کالا را کاهش داد؟

برای کاهش هزینه های گمرکی توصیه می کنیم که از ترخیص کاران حرفه ای کمک بگیرید. ترخیص کاران به دلیل اطلاعاتی که در رابطه با قوانین و شرایط گمرکی دارند، در کوتاه ترین زمان ممکن موفق به ترخیص کالای شما خواهند شد.

از این رو به کمک این افراد می توانید در وقت و همچنین هزینه های گمرک صرفه جویی کنید. شرکت تجارت جویان به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته می شود که به دلیل ارائه خدمات منحصر به فرد، توانسته رضایت بسیاری از بازرگانان را نسبت به خود جلب نماید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *