شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
قوانین واردات از دبی

قوانین واردات از دبی

قوانین واردات از دبی یکی از اصلی ترین مواردی است که بازرگانان باید به آن اشراف کامل داشته باشند. دبی به دلیل داشتن بازاری سرشار از کالاهای متنوع، یکی از بهترین ها برای خرید اجناس مورد نیاز کشور شناخته می شود. بازرگانان ایرانی، پس از اینکه با کالاهای موجود در بازارهای دبی آشنا شدند، باید به دنبال شناسایی نیازهای کشور باشند.
فهرست مطالب

امروزه به دلیل تحریم های اقتصادی که علیه ایران وضع شده است، دبی انتخاب مناسبی برای واردات کالا به شمار می رود. اما تنها شناسایی کالا نیست که باید به آن دقت داشت، چرا که قوانین واردات از دبی نیز در انتخاب کالای مورد نظر شما تاثیر خواهد گذاشت.

قوانین گمرکی به صورت سالیانه تعیین می شوند. از این رو ممکن است شاهد تغییراتی در قوانین گمرک باشیم. از این رو آشنایی با قوانین به روز گمرک، یکی از اصلی ترین نکات حائز اهمیت بازرگانان خواهد بود.

در این مطلب قصد بررسی قوانین واردات از دبی را داریم. در ادامه با ما باشید:

بهترین مرکز واردات و صادرات

قوانین واردات از دبی چیست؟

قوانین واردات از دبی، نیز به مانند تمامی قوانین تعیین شده برای واردات کالا، ممکن است تغییراتی داشته باشد. در حالت کلی، مسئولین گمرک، به دلیل تامین نیازهای مردم کشور، قوانین مختلفی را برای واردات کالا تعیین می کنند.

کلیه اقدامات بازرگانان باید در قالب این قوانین تعیین شده انجام شده باشد. در صورت مغایرت اقدامات بازرگانان با قوانین تعیین شده توسط گمرک، امکان بروز مشکل در روند ترخیص کالا از گمرک وجود خواهد داشت.

اما چگونه می توان از آخرین قوانین واردات از دبی اطلاع پیدا کرد؟ شرکت بازرگانی تجارت جویان در تمامی اوقات در کنار بازرگانان بوده و آنها را با آخرین قوانین واردات آشنا خواهد کرد. کارشناسان شرکت تجارت جویان به دلیل اشراف کامل به قوانین گمرکی، بهترین راهنمایی ها را در اختیار بازرگانان محترم کشور قرار خواهند داد.

قوانین حقوق گمرکی

حقوق گمرکی به صورت سالانه طبق کمیسیون ماده 1 تعیین شده و به تصویب هیئت دولت می رسد. این قوانین در کتاب مقررات واردات و صادرات به ثبت می رسند. حقوق گمرکی یا عوارض گمرکی به مبلغی اطلاق می شود که گمرک کشور از وارد یا صادر کننده کالا به عنوان مالیات و عوارض دریافت می کند.

کتاب تعرفه های گمرکی منبعی جامع برای تجار می باشد که می توانند با مطالعه آن اطلاعات بسیاری از واردات و صادرات کالاها دریافت کنند.

توجه داشته باشید که حقوق گمرکی بر اساس معیارهای مختلفی محاسبه می شود. طی سالهای اخیر، تعرفه گمرکی برای محاسبه هرچه سریعتر میزان حقوق گمرک در نظر گرفته شده است.

از این رو میزان حقوق گمرکی را می توان با استفاده از تعرفه گمرک کالای مورد نظر خود محاسبه کرد. یکی از بهترین قوانین واردات از دبی، مربوط به عدم دریافت حق مالیات از بازرگانان کشور است. به دلیل عدم نیاز به پرداخت مالیات، قیمت تمام شده کالای وارداتی نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت.

تعرفه های گمرکی از جمله قوانین واردات از دبی

یکی از قوانین واردات از این کشور، مربوط به تعرفه های تعیین شده توسط گمرک کشور می شود. طی سالهای اخیر، بازرگانان به دلیل کم گویی ارزش اصلی کالاهای وارداتی، با مشکلاتی در روند ترخیص کالا روبرو می شدند.

کد تعرفه گمرک به منظور جلوگیری از این مشکلات در نظر گرفته شده است. کد تعرفه گمرکی یک کالا، بر اساس میزان قیمت آن تعیین می شود و می توانید هزینه های گمرکی را با توجه به کد تعرفه کالای مورد نظر خود محاسبه نمایید.

تعرفه های گمرکی از جمله قوانین واردات از دبی

کالاهای ممنوع الورود به کشور

یکی از اصلی ترین قوانین واردات از دبی و هر کشور دیگری، کالاهای ممنوع الورود اعلام شده توسط ایران است. طبیعتا امکان واردات تمامی کالاها را به کشور نخواهید داشت. از این رو باید با لیست کالاهای ممنوع شده برای واردات آشنا شده باشید.

از جمله مهمترین کالاهای ممنوع الورود ایران، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کالاهای منع شده از نظر شرع اسلام.
  • کالاهایی که به دستور قانون کشور ممنوع شده باشند. از جمله این کالاها می توان به: اسلحه، مواد منفجره، باروت، چاشنی، دینامیت و… اشاره کرد.
  • واردات انواع تجهیزات فیلمبرداری و عکسبرداری هوایی ( توجه داشته باشید که در صورت داشتن مجوز از طرف نیروهای مسلح و وزارت دفاع، امکان واردات این کالا وجود خواهد داشت.)
  • وارد کردن روانگردان ها و انواع مواد مخدر.
  • وارد کردن کالاهایی که خاصیت جاسوسی دارند ممنوع اعلام شده است.
  • وارد کردن انواع: سی دی، دی وی دی، فلش، مموری و… . چرا که این اقلام، ممکن است حاوی مطالبی مخالف با اسلام و قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد باشند.
  • وارد کردن تمبر، اسکناس های خارجی و بلیط های مربوط به بخت آزمایی.
  • واردات هرگونه کالای شک و شبهه دار به منظور فریب دیدگاه های مردم، ممنوع است.
  • واردات انواع لبنیات نظیر: عسل طبیعی، پنیر، کره، سوسیس، ژامبون و آرد گندم ممنوع اعلام شده است.
  • وارد کردن فلزات گرانبها نظیر: طلا و نقره.
  • وارد کردن مبلمان و صنایع چوبی
  • وارد کردن گاوصندوق و همچنین قفسه های مربوط به بایگانی.

تغییرات قوانین واردات دبی

روز به روز ممکن است در قوانین واردات از این کشور، شاهد تغییرات باشیم. از این رو باید در تمامی اوقات، نسبت به تحقیق در رابطه با کالاهای ممنوع شده توسط گمرک کشور اقدام کرده باشید. تحریم های جهانی علیه ایران باعث شده که شاهد ممنوع الورود شدن اجناس بسیاری از کشورهای خارج باشیم.

بهترین مرکز واردات و صادرات

پس از اینکه با جدیدترین قوانین گمرک آشنا شدید. باید به فکر انتخاب روش مناسب برای واردات کالای مورد نظر خود باشید. مراکز متعددی در زمینه صادرات و واردات فعالیت می کنند که هرکدام از آنها ویژگی های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

شرکت بازرگانی تجارت جویان یکی از بهترین ها در عرصه صادرات و واردات است. شرکت تجارت جویان به دلیل تجربه ای که در ترخیص کالا از گمرک دارد؛، بهترین راه ها را به بازرگانان پیشنهاد خواهد کرد.

مسئولین شرکت بازرگانی تجارت جویان، به دلیل روابطی که در دبی دارند، امکان انتخاب بهترین کالا برای واردات به کشور را به شما خواهند داد. نگران میزان هزینه های ترخیص از گمرک نیز نباشید.

چرا که مسئولین شرکت بازرگانی تجارت جویان به منظور جلب رضایت مشتریان خود اقدام به ارائه نازلترین قیمت ها برای خدمات واردات کرده اند. با مراجعه به وب سایت شرکت بازرگانی تجارت جویان، علاوه بر اطلاع از اطلاعات مختلف در رابطه با واردات، می توانید در مدت زمان کوتاهی، کالای مورد نظر خود را از گمرک کشور ترخیص کنید.

مطالب دیگر

2 پاسخ

  1. سلام وقت بخیر
    اگه برای سفر به دبی در برگشت همراهم یک سری لوازم کامپیوتر مثل مادربرد و سی پی یو و کارت گرافیک از هر ۳تاشون فقط یک دونه همراهم باشه و البته در بسته بندی کارتن و برای استفاده شخصی هست ، آیا مشکلی برای ورود پیدا میکنم؟؟؟ و ایا مالیات و تعرفه گمرکی میخوره؟؟؟قوانین واردات از دبی شامل حالشون میشه؟؟؟؟

    1. سلام سعید عزیز
      وسایلی که گفتی رو از داخل جعبشون در بیار احتمال اینکه هزینه گمرکی بخورد کم می‌شه اما در آخر مهم نظر بازرس هست ولی در موارد مشابه این اتفاق بارها افتاده و هزینه‌ گمرکی نخورده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *