شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
ترخیص جرثقیل از گمرک

ترخیص جرثقیل از گمرک

جرثقیل به عنوان یکی از ماشین آلات حساس و مورد نیاز برای ساخت و ساز شناخته می شود. از این رو آشنایی با مراحل ترخیص جرثقیل از گمرک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
فهرست مطالب

برای ترخیص کردن جرثقیل از گمرک، باید مراحل مختلفی را پشت سر گذاشته و با نکات متعددی آشنایی داشته باشید. ترخیص جرثقیل از گمرک های مختلف کشور امکان پذیر است. در این مطلب، قصد آشنایی با مراحل مختلف ترخیص از گمرک را داریم. در ادامه با ما همراه باشید:

هزینه های ترخیص جرثقیل

یکی از سوالاتی که ممکن است برای وارد کنندگان مطرح شود، میزان هزینه ترخیص جرثقیل است. برای ترخیص کردن جرثقیل باید هزینه هایی را برای سازمان های مختلف پرداخت کنید.

واردکنندگان برای اینکه بتوانند به راحتی و بدون هیچگونه مانعی در کشور مقصد اقدام به معامله قانونی جرثقیل کنند، باید هزینه های مربوط به گمرک را پرداخت کرده باشند. هزینه های گمرکی با فرمول خاصی محاسبه شده و از واردکنندگان مطالبه می شود.

انتخاب بهترین روش واردات جرثقیل

این هزینه ها شامل موارد زیر می شود:

  • پرداخت حق ورود جرثقیل به کشور که با توجه به کد تعرفه گمرکی جرثقیل محاسبه می شود.
  • سود بازرگانی مربوط به وارد کردن جرثقیل به کشور.
  • پرداخت کردن مالیات بر ارزش افزوده جرثقیل.
  • پرداخت کلیه هزینه های ترخیص جرثقیل مربوط به انبار.
  • پرداخت عوارض گمرکی به هلال احمر.
  • پرداخت هزینه های مربوط به ثبت سفارش کالا.
  • فیش پرداخت هزینه های دریافت مجوزهای ترخیص کالا.
  • پرداخت کلیه هزینه های ترخیص جرثقیل مربوط به شرکت های حمل و نقل از کشور مبدا به مقصد.
  • پرداخت هزینه های بیمه جرثقیل.
  • پرداخت هزینه های مربوط به بارگیری و تخلیه جرثقیل.
  • پرداخت هزینه های کارشناسان گمرک به دلیل کارشناسی گمرکی انجام شده.

بهترین روش واردات جرثقیل

قبل از ترخیص جرثقیل، باید به فکر تعیین بهترین روش برای حمل و نقل جرثقیل به کشور باشید. برای تعیین روش حمل و نقل جرثقیل باید به نکات متنوعی دقت کنید. هریک از روش های حمل و نقل، مزایا و معایب منحصر به فرد خود را خواهند داشت.

برای حمل و نقل کالا از کشورهای خارجی به گمرک کشور ایران، می توان از سه روش: زمینی، دریایی و هوایی استفاده کرد. البته بسته به کشوری که قصد خرید جرثقیل از آن دارید، ممکن است شرایط انتخاب روش واردات متفاوت باشد.

در انتخاب روش حمل و نقل باید به شرایط جرثقیل نیز توجه داشته باشید. جرثقیل به دلیل ابعاد بزرگ و وزن زیادی که دارد شرایط متفاوتی برای حمل و نقل خواهد داشت. انتخاب بهترین روش حمل و نقل جرثقیل از کشور مبدا به مقصد باعث وارد شدن کمترین میزان خسارت به جرثقیل شما خواهد شد.

با توجه به ابعاد و وزن جرثقیل، بهترین روش برای حمل و نقل به کشور مربوط به حمل بار دریایی می شود چرا که روش حمل و نقل دریایی مخصوص بارهای سنگین می شود. این شرایط در صورتی است که از کشور مبدا به مقصد راه آبی وجود داشته باشد.

در صورتی که بین کشور مبدا و مقصد راه آبی وجود نداشته باشد، از روش حمل و نقل زمینی و ترانزیت استفاده می شود. مدت زمان حمل و نقل در این روش ممکن است نسبت به روش دریایی بیشتر باشد اما در مواقع اجبار می توان از این شیوه حمل و نقل استفاده کرد.

شیوه حمل و نقل هوایی برای جرثقیل مناسب نخواهد بود چرا که جرثقیل به دلیل وزن زیادی که دارد هزینه زیادی را برای حمل و نقل هوایی نیاز خواهد داشت.

نکات مهم در حمل و نقل جرثقیل 

چنانچه نمی خواهید در هنگام ترخیص جرثقیل متعجب شوید، باید به نکاتی در رابطه با حمل و نقل جرثقیل دقت کنید. جرثقیل به دلیل ابعاد و وزن بالایی که دارد روند حمل و نقل سختی خواهد داشت.

از این رو باید با روش های درست حمل و نقل جرثقیل آشنا باشید. در صورت رعایت کلیه نکات حمل و نقل جرثقیل، امکان وارد شدن خسارات به جرثقیل نیز به حداقل خواهد رسید. اما حمل و نقل جرثقیل به گمرک شامل چه نکاتی می شود؟

  • با توجه به کشور مبدا، بهترین روش حمل و نقل برای ترخیص جرثقیل را از بین روش های: زمینی، دریایی و هوایی انتخاب کنید.
  • از وسیله های ایمنی به منظور ثابت کردن جرثقیل در وسیله حمل و نقل استفاده شود.
  • از افراد متخصص برای بارگیری و همچنین تخلیه جرثقیل کمک بگیرید.
  • برای جابجایی جرثقیل از تجهیزات و وسایل حمل و نقل مناسب در زمان بارگیری و تخلیه استفاده شود.
  • تمام نکات ایمنی را در بارگیری و تخلیه جرثقیل رعایت کنید. جرثقیل به دلیل وزن زیادی که دارد در صورت بروز هرگونه مشکل، علاوه بر وارد شدن خسارت به خود، به سایر کالاها نیز آسیب خواهد زد.
  • با توجه به شرایط هریک از گمرک های کشور مبدا، بهترین گمرک را برای بارگیری و ترخیص جرثقیل، بهترین گمرک ایران را با توجه به شرایط موجود انتخاب کنید.

ترخیص جرثقیل از نوع مستعمل

ترخیص جرثقیل از نوع مستعمل

برخی از واردکنندگان، نسبت به وارد کردن جرثقیل مستعمل به کشور اقدام می کنند. اما شرایط وارد کردن آن مستعمل با نو متفاوت است. وارد کردن جرثقیل نو، به دلیل مشخص بودن کمپانی تولید کننده، پروسه طولانی نخواهد داشت. اما واردات جرثقیل مستعمل نیز شرایط ساده ای دارد.

از جمله مراحل ترخیص کردن جرثقیل به صورت مستعمل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

استخدام ترخیص کار گمرک

همانطور که در بخش های قبل نیز به آن اشاره شد، ترخیص جرثقیل از گمرک، نیاز به داشتن اطلاعات جامع در رابطه با گمرک و همچنین مراحل مرتبط با آن دارد. بازرگانانی که به تازگی قصد فعالیت در زمینه بازرگانی را دارند، در وهله اول باید از ترخیص کاران حرفه ای کمک گرفته و بهترین اقدامات را به انجام برسانند.

شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان یکی از قدیمیان این عرصه، بهترین راهنمایی ها را به بازرگانان ارائه خواهد کرد. از این رو با انتخاب شرکت بازرگانی تجارت جویان، علاوه بر صرفه جویی در زمان، شاهد تاثیر چشمگیر آن در میزان هزینه های واردات و ترخیص کالا از گمرک خواهید بود.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *