شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
واردات لاستیک تریلی

واردات لاستیک تریلی

یکی از کالاهای پرمصرف در صنعت حمل و نقل بدون شک لاستیک وسیله نقلیه می باشد. واردات لاستیک تریلی قطعا به دلیل نیاز دائمی بازار مصرف داخلی کشور و عدم امکان تامین صد در صد از طریق تولید داخلی، به یکی از پرمنفعت ترین اقلام وارداتی تبدیل شده است. مصرف لاستیک در کشور از گستردگی زیادی برخوردار است. کامیون ها و تریلی های جاده ای، لاستیک هواپیما، لاستیک ماشین آلات معدنی و ... همگی بازار مصرفی وسیعی از این محصول پر تقاضا را نشان می دهند.
فهرست مطالب

واردات لاستیک تریلی و سایر لاستیک ها می تواند به رفع کمبود این محصول و مشکلات احتمالی پیش روی صنعت حمل و نقل زمینی و هوایی کشور کمک قابل ملاحظه ای کند.

مجموعه بازرگانی تجارت جویان با تخصص و تجربه در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک فعالیت می کند. این مجموعه آمادگی دارد تا به تجار محترم در زمینه واردات لاستیک تریلی مشاوره و خدمات ارائه دهد.

از آنجایی که لاستیک های وارداتی از کیفیت و دوام قابل ملاحظه ای برخوردار هستند، مصرف کنندگان زیادی را به خود جلب کرده اند. اغلب واردات لاستیک تریلی از کشورهایی چون امارات، چین، کره، ترکیه، هند و … صورت می گیرد.

توجه و دقت به کیفیت لاستیک برای اکثر رانندگان اهمیت زیادی دارد. علت هم نقش تعیین کننده آن در بهبود عملکرد خودرو و ارتقاء سطح کیفی رانندگی می باشد. همین موارد و البته سود قابل ملاحظه ناشی از واردات لاستیک تریلی باعث شده است تا تجار ایرانی توجه خاصی به این محصول داشته باشند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با نحوه واردات لاستیک تریلی بیشتر آشنا شوید.

برخی از انواع لاستیک تریلی

واردات لاستیک تریلی چگونه انجام می شود؟

شاید اگر به دنبال وارد کردن لاستیک به داخل کشور بوده اید، حتما با این سوال مواجه شده اید. در واردات لاستیک تریلی و سایر لاستیک ها توجه به مقدار و نوع لاستیک مورد نظر برای ثبت سفارش و ورود آن به کشور از اهمیت زیادی برخوردار است.

مورد بعدی کشور مبدا و تولید کننده لاستیک می باشد که در ثبت سفارش این محصول حائز اهمیت می باشد. البته قابل به ذکر است که اکثر واردات لاستیک تریلی از کشور چین انجام می شود. اغلب واردات این کالا از طریق حمل دریایی به کشور وارد می شود و گمرکات بندری جنوب کشور جزء اصلی ترین مبادی ورودی این محصول به حساب می آیند.

در گمرک های ورودی کیفیت لاستیک و تاریخ انقضا این کالا مورد بررسی قرار می گیرد. بعد از بررسی های صورت گرفته توسط کارشناسان ارزیاب گمرک اجازه ترخیص این کالا صادر می شود.

واردات لاستیک تریلی اگرچه که با سود خوبی همراه است، اما دقت به کیفیت و عملکرد کالای وارد شده بسیار با اهمیت است. به همین دلیل بعد از وارد شدن محموله به داخل گمرک مراحل ذیل برای ترخیص این کالا از گمرک طی می شود.

  1. با وارد شدن بار به داخل گمرک، کارشناسان و متخصصان محصول وارداتی را از نظر کیفیت بررسی می کنند. در صورت تایید کیفیت، اطلاعات گواهی کیفی بر روی لاستیک قید می شود.
  2. بعد از تایید کیفیت کالا، برای لاستیک های تایید شده مجوز استاندارد صادر می شود. همچنین حرف های SWR بر روی لاستیک ها درج می شود.
  3. در صورتی می توان ثبت سفارش این محصول را انجام داد که نمایندگی و خدمات پس از فروش برای کالای وارد شده داشته باشید.
  4. تاریخ قید شده در اظهارنامه باید با تاریخ ذکر شده بر روی لاستیک مطابقت داشته باشد.

رعایت دقیق و صحیح موارد ذکر شده منجر به ترخیص به موقع کالا از گمرک می شود. در صورتی که برای واردات لاستیک تریلی و سایر انواع لاستیک ها نیاز به مشاوره و خدمات دارید، همواره می توانید به دانش و تجربه همکاران ما در مجموعه بازرگانی تجارت جویان اعتماد کنید. همکاران متخصص ما آماده هستند تا به شما تجار محترم در ترخیص به موقع و سریع این محصول از گمرک کمک کنند.

تعرفه واردات لاستیک تریلی

یکی از موارد مهم که در قیمت نهایی محصولات وارداتی نقش مهمی دارد، تعرفه واردات هر کالا می باشد. تعرفه واردات لاستیک تریلی طبق اعلام گمرک جمهوری اسلامی ایران 26 درصد می باشد. کد تعرفه گمرکی مربوط به انواع لاستیک در ذیل شماره تعرفه گمرکی 40131000 قرار می گیرد.

البته برای کسب آگاهی از آخرین تغییرات تعرفه های گمرکی کالاهای مختلف همواره به مشاوره و دریافت راهنمایی نیازی ضروری می باشد. شرکت بازرگانی تجارت جویان با اطلاع از آخرین تغییرات در بخشنامه ها و تعرفه های گمرکی، آماده ارائه مشاوره و راهنمایی در این زمینه می باشد.

بازرگانی تجارت جویان، متخصص در امور صادرات و واردات

در واردات لاستیک تریلی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای واردات لاستیک تریلی و سایر انواع این محصول توجه به کیفیت محصول از اولویت ها به شمار می رود. اما شاید این سوال مطرح شود که ملاک تعیین کیفیت لاستیک چیست. برخی از مواردی که در پاسخ به این سوال باید به آن توجه کرد، عبارتند از:

  • تاریخ انقضاء
  • اندازه آج لاستیک
  • کارکرد لاستیک
  • فشار باد درون لاستیک
  • عمر سایش
  • سایز

برخی از موارد ذکر شده فوق بر روی لاستیک درج شده است که با توجه به آن می توان در مورد آنها اطلاعات کسب کرد. به طور مثال، برای تاریخ انقضاء لاستیک عددی چهار رقمی بر روی آن ذکر شده که به طور معمول بین 4 تا 7 سال پس از سال ساخت است.

کلام پایانی

در این مطلب به واردات لاستیک تریلی پرداختیم و از نحوه انجام واردات این محصول اطلاعاتی را ارائه کردیم. توجه به نکاتی از جمله کیفیت و مرغوبیت این محصول از عوامل اساسی برای واردات آن به شمار می رود.

آن هم به این دلیل که در صورت عدم توجه به کیفیت ممکن است لاستیک وارداتی شما به تایید کارشناسان ارزیاب گمرک نرسد. مطابقت تاریخ انقضاء محصول که در اظهارنامه ذکر شده است با تاریخ درج شده بر روی لاستیک از ارکان دریافت تاییدیه ترخیص برای این کالا به شمار می رود.

شرکت بازرگانی تجارت جویان با در اختیار داشتن اطلاعات به روز قوانین گمرکی و تجربه بلند مدت در زمینه ترخیص، آماده ارائه خدمات به بازرگانان محترم می باشد. در صورت نیاز به دریافت مشاوره می توانید با همکاران ما در مجموعه بازرگانی تجارت جویان ارتباط گرفته و از راهنمایی کارشناسانه آنها بهره مند شوید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *