شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
بهترین کالا برای واردات از ترکیه

بهترین کالا برای واردات از ترکیه

امروزه تجارت با ترکیه برای ایرانیان رونق بیشتری پیدا کرده و از این رو بازرگانان به دنبال پیدا کردن بهترین کالا برای واردات از ترکیه هستند. کالاهای مختلفی را می توان از کشور ترکیه به ایران وارد کرد اما آیا تمامی این کالاها سود مطلوبی خواهند داشت؟
فهرست مطالب

ترکیه یکی از پرچمداران واردات و صادرات حوزه خاورمیانه است و از طریق بازار ترکیه می توان به بازارهای بین المللی نیز دسترسی داشت. بازرگانان از طریق کشور ترکیه می توانند انواع محصولات برند و معتبر را به کشور وارد کرده و از این طریق به سود مورد نظر خود دست پیدا کنند.

اقلام وارداتی از ترکیه به ایران، به انواع اقسام مختلف دسته بندی می شوند و یک بازرگان خوب باید بتواند اقلام پرسود را از این میان شناسایی کرده و پرسودترین معامله را به انجام برساند.

در این مطلب قصد شناسایی بهترین کالا برای واردات از ترکیه را داریم.

کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران

پرسودترین کالا برای واردات از ترکیه

صنعت واردات، نیازمند داشتن اطلاعات جامع در رابطه با بازار هدف است. ابتدا باید بدانید که چه کالاهایی در ایران طرفداران زیادی دارد که از بازارهای ترکیه می توانید تهیه کنید. به دلیل تنوع زیادی که در کالاهای ترکیه وجود دارد، انتخاب بهترین کالا برای واردات از ترکیه به یک چالش برای بازرگانان تبدیل شده است.

توجه داشته باشید که در واردات از ترکیه باید به شیوه حمل بار از ترکیه به ایران نیز دقت داشته باشید. اغلب بازرگانان کالاهای وارداتی خود را از طریق مرز زمینی ترکیه به کشور وارد می کنند.

به دلیل تنوع زیاد و همچنین نیازهای اقتصادی ایران به واردات، نمی توان یک کالای خاص را به عنوان بهترین کالا برای واردات از ترکیه در نظر گرفت. از این رو لیستی از کالاهای پرسود وارداتی ترکیه به ایران را تهیه کرده ایم.

از جمله کالاهای پرسود برای واردات از ترکیه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. قطعات یدکی خودرو:

با افزایش خودروهای خارجی در ایران، با مشکل کمبود قطعات و لوازم یدکی برخی خودرو ها مواجه هستیم. از این رو تامین قطعات یدکی خودرو ها به یکی از دغدغه های کشور تبدیل شده است.

واردات قطعات یدکی خودرو از ترکیه می تواند سود چشمگیری برای بازرگانان به دنبال داشته باشد.از این رو یکی از بهترین کالاها برای واردات از ترکیه مربوط به قطعات یدکی خودرو می شود.

  1. پوشاک یکی از بهترین کالاهای وارداتی:

صنعت مد و پوشاک در ترکیه روز به روز در حال پیشرفت است. از این رو واردات پوشاک نیز در لیست بهترین کالا برای واردات از ترکیه قرار می گیرد. پوشاک ترک به دلیل کیفیت بالایی که دارد، در کشور ایران از محبوبیت زیادی برخوردار است.

همین امر باعث شده که واردات پوشاک از ترکیه به یکی از پرسودترین تجارت های بازرگانان تبدیل شود.

  1. دستگاه های صنعتی و ماشین آلات:

ماشین آلات صنعتی نیز در لیست بهترین کالا برای واردات از ترکیه جای می گیرند. در صورتی که سرمایه زیادی را برای واردات کنار گذاشته باشید، واردات دستگاه های صنعتی و ماشین آلات می تواند سود زیادی برای شما داشته باشد.

کمبود ماشین آلات صنعتی در کشور باعث شده که دولت نیز از واردات ماشین آلات صنعتی حمایت کند. از این رو می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر، نحوه ترخیص انواع ماشین آلات راهسازی و بیل مکانیکی از گمرک را مطالعه نمایید.

  1. لوازم آرایشی به عنوان بهترین کالا برای واردات از ترکیه:

بانوان کشور ایران، به دلیل اهمیت ویژه ای که به سلامت پوست خود قائل هستند، واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به کشور یکی از بهترین انتخاب ها برای تاجران خواهد بود. بانوان ایرانی برای خرید لوازم آرایشی باکیفیت، هزینه زیادی می کنند.

ترکیه نیز دارای برند های معتبر و باکیفیت بسیاری در زمینه لوازم آرایشی است، از این رو می تواند شرایط مطلوبی را برای واردات فراهم کند. توجه داشته باشید که بهترین روش برای واردات لوازم آرایشی، واردات مسافری خواهد بود.

  1. لوازم نساجی:

لوازم نساجی نیز در لیست بهترین کالا برای واردات از ترکیه قرار می گیرد. پیشرفت مد و پوشاک در ترکیه، پیشرفت صنعت نساجی را نیز به دنبال داشته است. به دلیل کیفیت بالای لوازم نساجی ترکیه، تولید کنندگان پوشاک کشور به واردات این محصولات رغبت پیدا کرده اند.

بازرگانان از طریق واردات لوازم نساجی از ترکیه به ایران، سود خوبی به جیب خواهند زد.

  1. لوازم خانگی و برقی:

لوازم خانگی و برقی تولید اروپا در کشور ایران به سختی پیدا می شوند. به دلیل تمایلی که ایرانیان به استفاده از لوازم خانگی اروپایی دارند، واردات این محصولات، می تواند سود خوبی داشته باشد. ترکیه به عنوان یک رابط تجاری، می تواند محصولات برقی و لوازم خانگی اروپایی را در اختیار بازرگانان قرار دهد.

برای ترخیص از گمرک ترکیه و واردات کالا به ایران، بهترین راه از مرز زمینی بازرگان و استفاده از منطقه آزاد تجاری ماکو است. کاهش هزینه ها و استفاده از مزیت های منطقه آزاد تجاری ماکو را قطب همکاری با ترکیه قرار داده است.

برای واردات از ترکیه چه کنیم؟

از دیگر کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران

کالاهای مختلف دیگری نیز می توانند در لیست بهترین کالا برای واردات از ترکیه قرار بگیرند. از جمله بهترین کالاهای وارداتی از ترکیه به ایران، می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

اکسسوری، دکوریجات، مجسمه ها، پرده، تابلو، دیوارپوش، گلدان، چینی، انواع چوب، تجهیزات ساختمانی، مواد خوراکی، تجهیزات مربوط به کشاورزی، ماشین آلات کشاورزی، رنگ و…

مزایای واردات بهترین کالا برای واردات از ترکیه

انتخاب بهترین کالا برای واردات از ترکیه و در حالت کلی تجارت با ترکیه مزایای بسیاری برای تجار به دنبال خواهد داشت. از جمله مهمترین مزیت های آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به دلیل دو بخشه بودن ترکیه، می توان از روابط اروپایی ترکیه برای خرید محصولات اروپایی استفاده کرد.
  • امکان خرید اجناس با برند های سطح اول جهان.
  • به دلیل تجارت دیرینه ایران با ترکیه، قوانین گمرک ترکیه برای واردات از ترکیه ساده تر می باشد.
  • ترکیه به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان: لوازم خانگی، پوشاک، دستگاه های نساجی، لوازم آرایشی و… شناخته می شود.
  • وجود تنوع زیاد در بازارهای ترکیه.

برای واردات از ترکیه چه کنیم؟

برای واردات بهترین کالا برای واردات از ترکیه، می توانید از روش های مختلفی اقدام کنید. در صورتی که کالای شما وزن کمی داشته باشد، می توانید از واردات مسافری نیز استفاده کنید.

شرکت تجارت جویان بر حسب تجربه ای که در زمینه صادرات و واردات دارد، بهترین روش ها را برای واردات از ترکیه معرفی خواهد کرد. کارشناسان شرکت تجارت جویان، بهترین راهنما در زمینه واردات از ترکیه خواهند بود و می توانید به صورت 24 ساعته با آنها در ارتباط باشید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *