شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

آشنایی با شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی باعث می شود تا قبل از اقدام نسبت به واردات این محصولات، به درکی از میزان سود این محصول برسید. مصرف زیاد لوازم آرایشی و بهداشتی در ایران، باعث شده که بازرگانان بسیاری به فکر واردات این محصول بیفتند.
فهرست مطالب

کشور ایران از نظر میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی، در میان 5 کشور اول خاورمیانه قرار می گیرد. گمرک ایران، شرایط واردات این لوازم ها را در مقایسه با اغلب کالاهای دیگر دشوارتر در نظر گرفته است.

از این رو نمی توان واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را ساده در نظر گرفت. امروزه لوازم آرایشی و بهداشتی، اغلب به صورت قاچاقی وارد کشور می شوند اما چنانچه به فکر رقابت قانونی با بازار داخلی کشور هستید می توانید روند واردات این محصول را دنبال کنید.

شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

اصلی ترین شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

لوازم آرایشی و بهداشتی از اهمیت خاصی در سلامت پوست برخوردار هستند. از این رو باید به دنبال پیدا کردن برندهای معتبر و باکیفیت باشید تا بتوانید محصول انتخابی خود را وارد کشور کنید.

یکی از اصلی ترین شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، گرفتن تاییدیه از طرف موسسه استاندارد و وزارت بهداشت است. علاوه بر شرایط واردات، باید از اصالت محصول نیز اطمینان پیدا کنید. متاسفانه شاهد وجود لوازم آرایشی و بهداشتی فاسد بسیاری در بازار کشور هستیم.

پس باید در هنگام خرید، از سالم بودن محصول انتخابی خود اطمینان یابید. شرایط حمل و نقل لوازم آرایشی و بهداشتی با سایر کالاهای وارداتی متفاوت است و باید وسیله حمل و نقل را به گونه ای انتخاب کرده باشید که محصولات شما در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشد.

لوازم آرایشی و بهداشتی از چه کشورهایی وارد ایران می شوند؟

برای واردات قانونی لوازم آرایشی، علاوه بر اینکه باید اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی به دست آورید، باید به فکر انتخاب کشور مبدا برای خرید این محصولات نیز باشید. بازرگانان ایرانی، معمولا کشورهای: ترکیه، امارات(دبی)، هند، کره جنوبی، آلمان، ایتالیا و فرانسه را برای خرید لوازم آرایشی و بهداشتی انتخاب می کنند. هر کشوری را که برای خرید محصول انتخاب کرده باشید، شرایط گمرکی ایران ثابت خواهد بود. پس باید به فکر اخذ مجوزهای لازم برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی باشید.

مدارک مورد نیاز از شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

بازرگانانی که قصد واردات به کشور را دارند باید به فکر فراهم کردن مدارک و شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی باشند. چنانچه مدارک خود را تکمیل کرده و واجد شرایط واردات کالا شده باشید، در ترخیص کالای خود با مشکل مواجه نخواهید شد.

از جمله مهمترین مدارک و شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داشتن کارت بازرگانی.
  • قبض انبار.
  • ثبت اظهارنامه گمرکی.
  • گواهی از مبدا.
  • ارائه پروفرما یا فاکتور که تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد.
  • بارنامه.
  • اخذ گواهی از منبع.
  • پکینگ لیست.
  • ارائه پروانه که تاییدیه وزارت بهداشت را داشته باشد.
  • اخذ مجوز مصرف از طرف سازمان وزارت بهداشت
  • اثبات وجود حداقل 17 فروشنده حقیقی برای کالای وارد شده
  • اخذ تاییدیه از شرکت استاندارد
  • ارائه فرم گشایش به هنگام ثبت کردن سفارش

مدارک مورد نیاز از شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

هزینه های واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

پس از آنکه با شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی آشنا شدیم باید اطلاعاتی در رابطه با هزینه های واردات این محصول به دست آوریم. اغلب بازرگانان به دلیل وجود کالاهای قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی، نسبت به واردات این محصول دلسرد می شوند، اما نباید نگران باشید.

چرا که واردات لوازم آرایشی و بهداشتی می تواند به یکی از پرسودترین معامله های بین المللی شما تبدیل شود. اما این توانایی شما در برآورد هزینه های گمرکی و اخذ مجوزهای لازم است که میزان سود شما از این معامله را تعیین خواهد کرد.

برای ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک، باید هزینه هایی را در مراحل مختلف پرداخت نمایید. به دلیل نوسانات ارزی، نمی توان رقم دقیقی برای واردات لوازم آرایشی و بهداشتی در نظر گرفت اما در حالت کلی هزینه های واردات لوازم آرایشی و بهداشتی از قرار زیر است:

1- جستجوی فروشنده محصول:

یکی از مواردی که شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را برای شما ساده تر می کند، پیدا کردن فروشنده مناسب محصول است. شناسایی فروشنده های معتبر و معتمد خارجی نیاز به صرف هزینه های مختلفی خواهد داشت. علاوه بر اینکه باید به فکر پیدا کردن فروشنده معتبر باشید، باید با ترکیبات محصول ارائه شده نیز آشنایی پیدا کنید.

2- هزینه های خرید:

اصلی ترین هزینه ای که باید پرداخت شود مربوط به هزینه خرید می شود. توجه داشته باشید که باید قراردادی بدون هیچگونه ابهام با فروشنده ببندید تا هیچگونه شک و شبهه ای در آن وجود نداشته باشد.

3- هزینه های حمل و نقل:

با اینکه انتخاب شیوه درست حمل و نقل یکی از مهمترین شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی است، نوع شیوه حمل و نقل در سلامت اجناس شما نیز تاثیر خواهد گذاشت. شیوه های حمل و نقل به 3 نوع: زمینی، هوایی و دریایی دسته بندی می شوند و هریک، هزینه های متفاوتی نسبت به یکدیگر دارند.

4- بیمه کالا:

بیمه کردن کالا، باعث اطمینان خاطر از کالاهایتان خواهد شد.

5- هزینه های انبار و ترخیص:

هزینه های انبار معمولا همراه با هزینه حمل و نقل محاسبه می شود، در غیر اینصورت باید هزینه های انبارداری را نیز در نظر بگیرید. ترخیص لوازم آرایشی و بهداشتی از گمرک نیز هزینه های منحصر به فرد خود را دارد که با کد تعرفه گمرکی می توان هزینه های آن را برآورد کرد.

  • لیست هزینه های ترخیص کالا می تواند در محاسبات شما بسیار تاثیر گذار باشد همچنین می توانید از ترخیص کاران گمرک بازرگان کمک بگیرید تا بهترین روش را برای واردات و صادرات شما در نظر بگیرند و زمان فعالیت شما را کنترول کنند. از این رو از شما دعوت می شود تا این مقاله را بخوانید تا بتوانید هزینه ها را کامل بررسی کنید.

بهترین روش واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

بهترین روش واردات لوازم آرایشی و بهداشتی

اغلب افراد به دلیل عدم آشنایی با شرایط واردات لوازم آرایشی و بهداشتی، در ترخیص این نوع کالاها به مشکل برمی خورند. از این رو توصیه می کنیم که قبل از اقدام، اطلاعات کاملی در این زمینه به دست آورید.

شرکت تجارت جویان به عنوان یکی از قدیمی ترین ها در این زمینه، بهترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهد. توجه داشته باشید که می توانید واردات کالاهای خود را با اطمینان خاطر به شرکت ما سپرده و خود، نظاره گر درست انجام شدن کارها باشید.

کارشناسان شرکت تجارت جویان به دلیل تجربه ای که در این زمینه دارند، باعث صرفه جویی در زمان و همچنین هزینه های واردات خواهند شد.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *