شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
بررسی مراحل ترخیص بیل مکانیکی از گمرک

بررسی مراحل ترخیص بیل مکانیکی از گمرک

ترخیص بیل مکانیکی از گمرک، امروزه فکر بسیاری از واردکنندگان را به خود مشغول کرده است. در تمامی اوقات نیاز به ماشین آلات راهسازی و به ویژه، بیل مکانیکی احساس می شود.
فهرست مطالب

اما چگونه می توان مراحل ترخیص بیل مکانیکی از گمرک را به انجام رساند؟ قبل از هرچیزی ابتدا باید در انتخاب بیل مکانیکی دقت داشته باشید. امکان ترخیص بیل مکانیکی صفر و یا کارکرده از گمرک ایران وجود خواهد داشت.

به دلیل شرایط اقتصادی کشور و همچنین قیمت پایین بیل مکانیکی های مستعمل، اغلب وارد کننده ها، نوع مستعمل بیل مکانیکی را برای واردات انتخاب می کنند. شرایط ترخیص بیل مکانیکی از گمرک ممکن است تحت تاثیر تصمیمات جدید دولت قرار بگیرید، از این رو چنانچه تصمیم بر وارد کردن بیل مکانیکی به کشور گرفتید، توصیه می کنیم که سریعا روند آن را دنبال کنید.

وارد کردن بیل مکانیکی از گمرک، نیاز به داشتن اطلاعات کافی در این زمینه دارد. شرایط گمرکی برای هر یک از ماشین آلات ممکن است متفاوت باشد، از این رو باید اطلاعات گمرکی را از افراد حرفه ای در این زمینه دریافت کنید. در این مطلب کلیه اطلاعات مورد نیاز جهت ترخیص بیل مکانیکی از گمرک را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

بیل مکانیکی

چرا وارد کردن بیل مکانیکی از گمرک؟

واردات کالا به کشور، به اقتصاد ایران کمک کرده و باعث بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد شد. وارد کردن نیازهای کشور از طریق گمرک مورد استقبال مسئولین کشور قرار می گیرد و در مقابل، سود دهی خوبی را برای واردکنندگان به دنبال دارد.

ترخیص بیل مکانیکی از گمرک، علاوه بر سود دهی مناسب، باعث رفع نیازهای بسیاری از هم میهنانمان نیز خواهد شد. قدیمیان این عرصه با مراحل ترخیص کالا از گمرک به خوبی آشنایی دارند اما تازه واردان حوزه تجارت بین المللی، باید با فوت و فن واردات از گمرک به خوبی آشنا شوند.

بیل مکانیکی در معادن بیشترین کاربرد را خواهد داشت، از این رو استفاده از این ماشین آلات در پیشرفت تولید کشور نیز تاثیرگذار است.

نیازهای ترخیص کردن بیل مکانیکی از گمرک

واردات بیل مکانیکی از گمرک پروسه خود را خواهد داشت و باید کلیه مراحل تعیین شده را با موفقیت پشت سر بگذارید. به دلیل تاثیر مثبتی که واردات بیل مکانیکی در نیازهای کشور برای ماشین آلات صنعتی و سنگین می گذارد، شرایط مناسبی برای ترخیص از گمرک در نظر گرفته شده است.

وارد کنندگان، باید مراحل ترخیص بیل مکانیکی از گمرک را به خوبی شناخته و تمامی این مراحل را با موفقیت پشت سر بگذارند. مراحل وارد کردن بیل مکانیکی از گمرک تا مرحله ترخیص از گمرک از قرار زیر خواهد بود:

مرحله اول: دریافت کارت بازرگانی:

کارت بازرگانی به فرد حقیقی یا حقوقی این اجازه را می دهد تا به واردات کالا از گمرک بپردازد. افرادی که کارت بازرگانی نداشته باشند، به هیچ وجه امکان تجارت بین المللی نخواهند داشت.

بر اساس آخرین مقررات تعین شده توسط سازمان تجارت بین الملل، اعتبار کارت بازرگانی یکسال خواهد بود و قبل از رسیدن انقضای این کارت باید نسبت به تمدید آن اقدام شود. دریافت کارت بازرگانی پروسه ای 20 الی 30 روزه دارد. توجه داشته باشید که باید شرایط دریافت کارت بازرگانی را داشته باشید تا این کارت برای شما صادر شود.

مرحله دوم: انتخاب کشور وارد کننده:

باید کشور صادر کننده بیل مکانیکی مورد نظر را به عنوان حوزه فعالیت خود تعیین کنید.

مرحله سوم: آشنایی با قوانین و مقررات گمرک:

گمرک کشور، برای وارد کردن هر یک از اجناس خارجی، قوانین گمرکی متفاوتی وضع کرده است، از این رو باید با قوانین ترخیص بیل مکانیکی از گمرک کشور مبدا آشنایی داشته باشید.

مرحله چهارم:

یکی از کمپانی های معتبر کشور را برای انجام معامله انتخاب نمایید.

مرحله پنجم:

در این مرحله نوبت به ثبت سفارش کالا می رسد.

مرحله پنجم:

پس از انجام ثبت سفارش، باید روند تسویه حساب را در پیش بگیرید. برای پرداخت هزینه های خرید بیل مکانیکی می توانید از تخصیص ارز کشور نیز استفاده کنید.

مرحله ششم:

پس از واریز وجه بیل مکانیکی، می توانید از یک شرکت حمل و نقل به منظور جابجایی بیل مکانیکی از کشور مبدا به مقصد کمک بگیرید. توجه داشته باشید که بیمه شدن کلیه ماشین آلات قبل از حرکت کردن ضروری خواهد بود.

مرحله هفتم: ترخیص بیل مکانیکی از گمرک:

پس از طی کردن مراحل فوق، یکی از گمرک های کشور را متناسب با موقعیت کشور مبدا به عنوان تخلیه بیل مکانیکی انتخاب کنید. سپس می توانید به گمرک تعیین شده مراجعه کرده و روند ترخیص بیل مکانیکی را دنبال کنید.

ترخیص ماشین بیل مکانیکی

مراحل ترخیص کردن بیل مکانیکی از گمرک

در بخش قبل، با نحوه خرید بیل مکانیکی و اقداماتی که باید قبل از ترخیص بیل مکانیکی از گمرک انجام شود آشنا شدیم. اما برای ترخیص کردن بیل مکانیکی باید چه اقداماتی انجام شود؟ گمرک کشور ایران، شرایط یکسانی را برای ترخیص کلیه کالاهای خارجی در نظر گرفته است که شامل ترخیص بیل مکانیکی نیز خواهد شد.

این مراحل از قرار زیر خواهند بود:

– دریافت پکینگ لیست و پروفرما: پکینگ لیست، فرمی است که توسط فروشنده کالا تنظیم می شود. در این فرم اطلاعات مربوط به: نوع، تعداد، ابعاد، ماهیت، کد تعرفه گمرکی، ارزش محموله، فی هر کالا و… ذکر می شود.

– دریافت مجوز ثبت سفارش بازرگانی: علاوه بر داشتن کارت بازرگانی، باید مجوزهای مربوط به ثبت سفارش بیل مکانیکی را از نهادهای مربوطه دریافت کنید.

– بیمه کردن بیل مکانیکی: به دلیل امکان بروز هرگونه اتفاق در روند واردات بیل مکانیکی، باید حتما نسبت به بیمه کردن آن اقدام کنید.

– تنظیم کردن پیش نویس دوراظهاری: اظهارنامه گمرکی شامل کلیه اطلاعات مربوط به نوع کالای وارداتی شما می شود. دور اظهاری شما توسط احراز هویت گمرک مورد بررسی قرار می گیرد تا از صحت اطلاعات اطمینان حاصل شود.

– گرفتن تاییدیه از کارشناسان گمرک: فرم دوراظهاری وارد کننده به همراه خود محصول توسط کارشناسان گمرک مورد بررسی قرار می گیرد. پس از تایید کارشناسان گمرکی، نوبت به ترخیص بیل مکانیکی از گمرک خواهد رسید.

پس از طی کردن این مراحل، باید به همراه مدارک مورد نیاز، به گمرک تعیین شده مراجعه کرده و بیل مکانیکی خود را از گمرک ترخیص کنید.

کد تعرفه گمرکی بیل مکانیکی

به دلیل تنوع در مدل های بیل مکانیکی، کد تعرفه های متفاوتی برای انواع بیل های مکانیکی در نظر گرفته شده است. تعرفه های گمرکی تعیین شده برای بیل مکانیکی از قرار زیر است:

  • کد تعرفه مربوط به بیل مکانیکی های حفاری: 84303120
  • کد تعرفه بیل مکانیکی های 220 اسب بخار: 84295212
  • کد تعرفه بیل مکانیکی های با قدرت بالای 220 اسب بخار: 84295222
  • کد تعرفه لودر با قدرت بالای 310 اسب بخار: 84295122
  • کد تعرفه بولدوزر با قدرت بالای 360 اسب بخار: 84291122

شرکت ترخیص تجارت جویان آماده مشاوره رایگان در مورد ترخیص ماشین آلات صنعتی و ترخیص لوازم یدکی آن ها برای شماست جهت دریافت مشاوره بر روی مشاوره ترخیص کلیک کنید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *