شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
پست چین به ایران

پست چین به ایران

قطعا بر کسی پوشیده نیست که کشور چین یکی از اصلی ترین شرکای اقتصادی ایران و بزرگترین تامین کننده کالا و خدمات در سطح بین المللی به شمار می رود. این کشور همواره روابط دیپلماتیک موثر و مثبتی با کشورمان داشته است. به همین دلیل همیشه سهم قابل توجهی از معاملات اقتصادی خارجی ایران با کشور چین بوده است.
فهرست مطالب

به دلیل همین ارتباطات تجاری، اکثر بازرگانان و شرکت های تجاری کشورمان که به دنبال خرید محصولات متنوع از این کشور و واردات از چین هستند، نیاز به دریافت نمونه یا صرفا سفارش مقدار محدودی از محصول مد نظر خود را دارند. دریافت چنین کالاهایی با ابعاد کوچک و وزن کم که بیشتر جنبه نمونه را دارند، از طریق پست چین به ایران امکان پذیر است.

مجموعه بازرگانی تجارت جویان بهترین نرخ حمل و ارسال را از شرکت پستی چاینا پست به مشتریان خود ارائه می دهد. بنابراین، در گروه بازرگانی تجارت جویان به شما پیشنهاد می شود تا با مطالعه این مقاله از پست چین به ایران اطلاعات بیشتری به دست آورید.

سالن تفکیک مرسوله پستی

مزیت ارسال با پست چین به ایران 

ارسال با پست چین به ایران دارای چندین مزیت مختلف است که برخی از آنها عبارتند از: حمل و ارسال سریع کالا و مرسوله پستی، قیمت پایین و مقرون به صرفه هزینه پست و برخورداری از معافیت پستی هنگام ترخیص کالا.

هزینه سرویس پست چین به ایران مخصوصا برای محصولات کم حجم که عمدتا نمونه محصول هستند بسیار مقطوع و مناسب می باشد. این هزینه از مبلغ 10 دلار به بالا شروع می شود.

ضمن اینکه سرعت در ارسال مرسوله پستی و امکان بهره مندی از معافیت پستی از دیگر ویژگی های مثبت پست چین به ایران می باشد. این معافیت های گمرکی برای محصولاتی که غیرتجاری به شمار می روند، لحاظ می گردد.

برخورداری از این معافیت ها بر اساس ماده 39 قانون مقررات واردات و صادرات برای مرسولات پستی با ارزش کمتر از 50 دلار لحاظ می گردد. ضمنا در صورتی که کالایی غیر تجاری به حساب بیاید اما ارزش آن بالای 50 دلار باشد، در صورت پرداخت هزینه های ترخیص، امکان خروج از گمرک را دارد.

این مساله اما در صورت استفاده از سرویس های پستی خصوصی صدق نمی کند. به عبارتی در سرویس های پستی اکسپرس برای کالاهای با ارزش کمتر از 50 دلار هم پرداخت هزینه عوارض گمرکی الزامی می باشد.

لازم به ذکر است که برای مرسولات با وزن کمتر از 20 کیلوگرم و ارزش کمتر 1000 دلار، پست چین به ایران گزینه مناسبی به حساب می آید.

هزینه ترخیص پست چین به ایران

مبلغی که برای ترخیص مرسولات پست چین به ایران پرداخت می گردد بسیار کمتر از هزینه های ترخیص برای شرکت های خصوصی می باشد. به علت بهره مندی از بستر پست دولتی ایران در این نوع از پست هزینه ها بسیار مقرون به صرفه می باشد.

عموما بین 5 تا 20 درصد ارزش کالا باید به عنوان هزینه ترخیص مرسوله ای که از طریق پست چین به ایران ارسال شده است، پرداخت گردد.

عوامل تاثیرگذار

مشابه هر سیستم و فرآیند پستی دیگر این روند هم ممکن است همراه با معایب و مشکلاتی باشد. تاخیر در حمل و نقل و پروازها به دلیل شرایط آب و هوا، به تاخیر افتادن ترخیص از گمرک به دلیل شناسایی محصولات ممنوعه یا دارای مشکل مالیاتی از آن دسته عوامل موثر بر سرعت پست چین به ایران می باشند.

البته به دلیل وجود کد رهگیری برای هر مرسوله پستی، امکان پیگیری روند ارسال برای هر بسته فراهم است.

برخی از اقلام ممنوعه پستی

چه اقلامی را نمی توان ارسال کرد؟

برای اطلاع دقیق از اینکه چه کالاهایی قابلیت انتقال از طریق پست چین به ایران را دارد، لازم است تا قبل از اقدام برای تهیه و درخواست ارسال محصول خود از این طریق، نسبت به مجاز بودن امکان ارسال آن مطمئن شوید.

عموما کالاهایی که از نظر فاسد شدن، آسیب زننده بودن و به طور کلی کالاهایی که انتقال آن از طریق پست خطرناک محسوب می شوند، برای ارسال از این طریق مجاز نیستند.

برخی از این کالاها عبارتند از:

  • انواع سلاح گرم و سرد
  • مواد آتش زا و منفجره یا قابل اشتعال
  • اشیاء برنده و نوک تیز بدون بسته بندی استاندارد
  • انواع اسپری ها و کپسول ها
  • کالاهایی که حاوی اسید هستند از قبیل باتری خودروها
  • انواع ترشی و مربا
  • کمپوت و کنسروجات
  • حیوانات زنده و حشرات
  • هر شی حاوی مواد رادیو اکتیو
  • مواد مخدر
  • سایر کالاهای ممنوع در کشور مقصد

تفاوت پست اکسپرس با پست چین به ایران  

پست اکسپرس، سیستم سریع پستی می باشد که البته تحت عنوان یک شرکت خصوصی انجام می گیرد. امنیت و سرعت ارسال بالا در کنار بیمه کامل آن باعث می شود تا فرستنده و گیرنده بسته پستی نسبت به سلامت مرسوله خود مطمئن باشند.

در شیوه پست چین به ایران هم بسته پستی با سلامت کامل به دست گیرنده می رسد. هر چند لازم به ذکر است که از موقع ارسال تا دریافت بسته مدت زمان بیشتری ( معمولا 7 تا 10 روز کاری) به طول می انجامد.

البته لازم به ذکر است که در این روش پستی امکان ارسال کالاهای با ابعاد کوچک و وزن کم امکان پذیر است. ضمنا بهتر است بدانید که در اغلب اوقات بسته های کوچک هنگام ورود به کشور شامل معافیت هایی می شوند.

علاوه بر این، با کم کردن هزینه ها و مشکلات ترخیص کالاهای کوچک از گمرک، باعث شده تا شرکت ها و افرادی که به دنبال دریافت نمونه هستند به راحتی بتوانند کالای خود را در داخل کشور دریافت کنند.

کلام پایانی

مزایا و نکات مختلف مرتبط با این مقوله را مورد بررسی قرار دادیم و به شرح آنها پرداختیم. پست چین به ایران امکان ارسال نمونه های کوچک و سبک کالاهای مجاز پستی را دارد. با توانایی سیستم پست چین در این زمینه، شرکت های ایرانی فرصت دارند تا در صورت نیاز به دریافت نمونه از سوی تامین کننده، کالا و محصول مورد نظر خود را قبل از خرید دریافت و بررسی نمایند.

در مجموعه بازرگانی تجارت جویان به عنوان متخصص و مجری صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرکات مختلف کشور، همواره آماده ارائه خدمات مرتبط با امور صدور و ورود کالا و ترخیص محصولات و کالاهای مختلف از گمرکات کشور می باشد.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *