شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
چگونه ترخیص کار گمرک شویم

چگونه ترخیص کار گمرک شویم، شرایط و قوانین

تجار و بازرگانان محترم مطلع هستند که یکی از بخش های اصلی در روند صادرات و واردات، فرآیند ترخیص کالا از گمرک می باشد. اطلاع از نحوه عملکرد و پروسه ترخیص کالا برای تجار از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا اگر اطلاع درستی از روند انجام کار ترخیص کالا از گمرک نداشته باشند متحمل ضرر و زیان های مالی سنگین می شوند. در صورتی که در ارائه مدارک مالکیت کالای خود به درستی عمل نکنید، کالای شما به عنوان محموله قاچاق در نظر گرفته می شود و به مشکل خواهید خورد.
فهرست مطالب

ممکن است شما هم جزء افراد علاقه مند به انجام امور ترخیص کالا باشید. به همین جهت دانستن این نکته که چگونه ترخیص کار گمرک شویم، حتما ذهن شما را هم به خود مشغول می کند.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا در این مورد بیشتر صحبت کنید.

ترخیص کالا از گمرک

به چه کسی ترخیص کار گمرک گفته می شود؟

برای اینکه بدانیم چگونه ترخیص کار گمرک شویم باید بدانیم به چه کسی ترخیص کار گمرک گفته می شود. ترخیص کار گمرک کسی است که از جانب صاحب بار به عنوان وکیل وی در اداره گمرک حاضر می شود و اقدام به ترخیص کالا از گمرک می کند.

ترخیص کار گمرک فرآیند ترخیص کالا را سرعت می بخشد و در قبال انجام این کار حق العمل خود را دریافت می کند. در صورتی که از ترخیص کار حرفه ای برخوردار باشید تا حدی زیادی از هزینه های شما کاهش می یابد.

گروه بازرگانی تجارت جویان متخصص در امر صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک می باشد و به صورت کاملا حرفه ای اقدام به انجام امور مربوط به ترخیص کالا می نماید. این مجموعه به عنوان متخصص در امر ترخیص کالا از گمرک با جدیدترین بخشنامه های گمرکی مرتبط با انواع کالا آشنایی دارد.

از همین رو ترخیص کالا در کمترین زمان ممکن از تخصص های گروه بازرگانی تجارت جویان به حساب می آید.

اگر می خواهید بدانید چگونه ترخیص کار حرفه ای شوید، باید بدانید که ترخیص کار گمرک قوانین گمرکی را دائما رصد می کند تا در صورت تغییر آنها، اقدام قانونی صحیحی در قبال قوانین و مقررات جدید اتخاذ نماید و دچار تخلفات گمرکی نشوید تا به صاحب کالا ضرر و زیان وارد نشود.

برای اینکه بتوانید ترخیص کار گمرک شوید باید شرایط عمومی ذیل را داشته باشید:

  • سن فرد از 25 سال بیشتر باشد.
  • ایرانی باشد.
  • سوء سابقه نداشته باشد.
  • شغل دولتی نداشته باشد.
  • کارت بازرگانی داشته باشد.
  • در آزمون مختص ترخیص کاری گمرک قبول شود و کارت داشته باشد.

چگونه ترخیص کار گمرک شویم و شاخص های ترخیص کار معتبر

دانستن اینکه چگونه ترخیص کار گمرک شویم به تنهایی کافی نیست. ترخیص کار گمرک شدن مراحل خاص خود را دارد، اما برای اینکه ترخیص کار گمرکی شناخته شده و معتبر شوید باید ویژگی های خاصی نیز داشته باشید.

ترخیص کار گمرک به صورت پیمانکاری با واردکنندگان قرارداد می بندد و خدمات ارائه می دهد. لذا ارائه خدمات با کیفیت و درست به تجار از ضروریات توفیق در این کار به حساب می آید.

برخی از ویژگی ها و شاخص های یک ترخیص کار معتبر عبارتند از:

  • توان جلب توجه و اعتماد بازرگانان و صاحب کالا را داشته باشد.
  • مورد اعتماد باشد و رعایت امانتداری کند.
  • با جدیدترین قوانین و مقررات گمرکی آشنا باشد.
  • امکان دریافت مجوز برای واردات و صادرات را داشته باشد.
  • در کوتاه ترین زمان ممکن بتواند اقدام به ترخیص کالا از گمرک نماید.

تایید مدارک در گمرک

حقوق و وظایف ترخیص کار گمرک

لزوم دانستن اینکه چگونه ترخیص کار گمرک شویم زمانی مهمتر می شود که به میزان حقوق دریافتی برای این شغل می پردازیم. یکی از جذابیت های هر شغل برای افراد، میزان حقوق دریافتی آن شغل می باشد.

به طور کلی مقدار حقوق دریافتی یک ترخیص کار گمرک به عوامل مختلفی بستگی دارد. از عواملی که در میزان حقوق ترخیص کار گمرک موثر هستند می توان به حجم و نوع بار از یک سو و میزان تجربه و تحصیلات ترخیص کار و داشتن کارت بازرگانی وی از سویی دیگر اشاره کرد.

البته لازم به ذکر است که هزینه ترخیص کالا از گمرک در همه گمرکات کشور مقدار یکسانی دارد. این هزینه براساس مصوبه هایی که در قوانین و مقررات گمرکات کشور معمولا به طور سالیانه به تصویب می رسد، دریافت می شود.

گروه بازرگانی تجارت جویان با کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات ترخیص کالا از گمرک می باشد.

در ادامه بررسی در مورد اینکه چگونه ترخیص کار گمرک شویم، لازم است بدانیم که وظایف یک ترخیص کار گمرک چیست. شناخت برخی از وظایف ترخیص کار گمرک به ما کمک می کند تا بدانیم میزان سختی کار چقدر است و آیا واقعا علاقه مند به انجام این کار هستیم یا نه.

از جمله وظیفه های ترخیص کار گمرک عبارتند از:

  • دریافت مجوزهای رسمی برای ترخیص کالا
  • شناخت قوانین واردات و صادرات
  • امکان دریافت مجوز ثبت سفارش برای واردات کالاها
  • کم کردن هزینه ها و زمان ترخیص بار از گمرک
  • امکان ارائه مشاوره به واردکنندگان و صادرکنندگان برای پیشگیری از معطل ماندن بار در گمرک
  • شناخت سایر مجوزهای ضروری برای ترخیص کالا از جمله مجوزهای بهداشت نباتی و حیوانی

البته در انتخاب هر شغل نکات مثبت و منفی مختلفی وجود دارد که لازم است در نظر گرفته شود. اگر مشتاق انجام این کار هستید باید برای تقویت جنبه های فردی در این شغل تلاش کنید.

کلام پایانی در مورد اینکه چگونه ترخیص کار گمرک شویم

در این مطلب به پاسخ این سوال که چگونه ترخیص کار گمرک شویم، پرداختیم. برای تبدیل شدن به یک ترخیص کار گمرک لازم است تا برخی از ویژگی های اعلام شده در زمان ثبت نام برای شرکت در آزمون ورودی این شغل را داشته باشید.

با قبول شدن در آزمون ورودی و دریافت کارت ترخیص کاری می توانید به عنوان وکیل واردکنندگانی که با آنها طرف قرارداد هستید در گمرکات مختلف کشور اقدام به ترخیص کالا کنید. بازرگانی تجارت جویان به پشتوانه تجربه و تخصص خود در امر ترخیص کالا از گمرک، آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه واردات، صادرات و ترخیص کالا از گمرک می باشد.

در صورتی که به دنبال ترخیص کالای خود از گمرک در سریع ترین زمان ممکن می باشید، تنها کافیست که با همکاران ما در شرکت بازرگانی تجارت جویان ارتباط بگیرید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *