شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
صادرات از ایران به روسیه

صادرات از ایران به روسیه

روسیه به عنوان گسترده ترین کشور جهان بهترین هدف برای صادرات است. صادرات از ایران به روسیه می تواند به یکی از پرسودترین تجارت ها برای بازرگانان ایرانی تبدیل شود. به دلیل روابط دیپلماتیک مثبت بین ایران و روسیه در همه عرصه های سیاسی و اقتصادی، تجار ایرانی می توانند انواع کالاها و محصولات مختلف کشاورزی، صنعتی و خدمات را به این کشور صادر کنند.
فهرست مطالب

کشور روسیه با توجه به گستردگی زیاد و در عین حال سرمای بسیار شدید وابستگی زیادی به واردات اقسام کالا های کشاورزی دارد. در مقابل، ایران به دلیل برخورداری از آب و هوای چهار فصل و شرایط ایده آل برای کاشت و پرورش انواع محصولات کشاورزی بهترین فرصت را برای تجار کشور فراهم می کند تا اقدام به صادرات از ایران به روسیه کنند.

محموله های صادراتی

صادرات از ایران به روسیه

صادرات از ایران به روسیه با توجه به روابط دوستانه دو کشور همواره از دیرباز مثبت و رو به رشد بوده است. روسیه بزرگترین صادرکننده نفت و مشتقات آن است و در مقابل یکی از بزرگترین واردکنندگان خدمات مهندسی و محصولات کشاورزی می باشد.

مواد غذایی یکی از اصلی ترین مواردی است که هر کشوری برای تامین خوراک مردم خود به آن نیاز دارد. کشور روسیه هم به دلیل زمستان های طولانی مدت و یخبندان های گسترده، یکی از بزرگترین واردکنندگان مواد غذایی به حساب می آید.

انواع خشکبار و مواد غذایی باکیفیت و قابل رقابت با برند های مختلف دنیا، جزء بهترین گزینه ها برای صادرات از ایران به این کشور به شمار می روند. در  شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان مجموعه ای با تجربه در زمینه صادرات از ایران به روسیه آماده ارائه مشاوره به تجار عزیز هستیم.

صادرات از ایران به روسیه به چه صورت است؟

آنچه که در انجام صادرات از ایران به این کشور اهمیت دارد، قوانین گمرکی دو کشور و مقررات بین المللی حاکم بر روابط تجاری دو کشور است. نکته ای که در مورد صادرات به هر کشوری از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است، مطالعه و تحقیق در مورد شرایط بازار کشور هدف است.

توجه به برخی نکات از جمله سلیقه و فرهنگ مردم کشور روسیه، ذائقه و کالا های پرطرفدار در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. با در نظر گرفتن این نکات و کسب اطلاع در مورد آنها، تجار ایرانی می توانند با دقت در انتخاب کالای صادراتی و کیفیت محصول و بسته بندی آن، اقدام به صادرات از ایران به این کشور کنند.

بعد از انجام توافقات اولیه در خصوص نوع و میزان محصول مورد تقاضا از سوی مشتری، تولید کننده یا صادرکننده ایرانی باید اقدام به تامین و تولید کالای مد نظر ایشان کند. البته ناگفته نماند که نحوه دریافت وجه از مشتری و شرایط انجام قرارداد نیز باید در متن قرارداد ذکر شود تا در انجام معامله هیچ مشکلی به وجود نیاید.

در بیشتر مواقع، قطعی شدن قرارداد با دریافت 50 تا 70 درصد وجه از مشتری شروع می شود. نهایتا با ارسال مدارک بار و بارنامه از سوی صادرکننده و دریافت مانده وجه از مشتری توافق به انجام می رسد.

صادرات انواع میوه

چه کالاهایی به روسیه صادر می شوند؟

کشور روسیه به عنوان یکی از بزرگترین واردکنندگان جهان که حجم وسیعی از  واردات را در انواع زمینه ها انجام می دهد، بهترین مقصد برای صادرات کالا به حساب می آید. تولیدکنندگان و صادرکنندگان کشور با در نظر گرفتن شرایط بازار روسیه می توانند اقدام به صادرات به این کشور کنند.

در اینجا به برخی از گزینه های صادراتی به کشور روسیه اشاره می کنیم.

  • دارو
  • تجهیزات و وسایل صوتی و تصویری
  • میوه ها و انواع خشکبار
  • ماشین آلات و تجهیزات مکانیکی
  • مواد پلاستیکی
  • انواع ورق استیل و آهن
  • انواع مواد شیمیایی
  • تجهیزات پزشکی و …

با در نظر گرفتن گزینه های مورد تقاضای کشور روسیه، همواره امکان صادرات کالا و خدمات به این کشور فراهم است. تنها نکته ای که از اهمیت زیادی برخوردار است، توجه به کیفیت و رقابتی بودن قیمت محصول می باشد که صادرکنندگان کشور باید به آن توجه ویژه ای داشته باشند.

صادرات پسته از ایران به روسیه

کالا های صادراتی پرفروش

صادرات از ایران به روسیه همواره با تاکید بر ارسال مواد غذایی و محصولات کشاورزی همراه بوده است. موقعیت جغرافیایی روسیه و شرایط خاص آب و هوایی این کشور باعث شده تا عمده واردات آن به محصولات کشاورزی تعلق گیرد.

جنگ اخیر روسیه با اوکراین و اعمال محدودیت هایی از جانب دولت روسیه به واردات کالا از برخی کشور ها باعث شده تا بستر تجارت برای صادرکنندگان کشورمان بهتر شده و شرایط مطلوبی برقرار شود.

چند قلم از موارد صادراتی ایران که بیشترین میزان صادرات را فقط در بخش کشاورزی داشته اند، عبارتند از: پسته، کیوی، فلفل دلمه، هلو و شلیل و غیره.

صادرکنندگان ایرانی با در نظر گرفتن اهمیت مواد غذایی و محصولات کشاورزی برای مصرف کنندگان روسی، می توانند سهم زیادی از تامین چنین محصولاتی را به خود اختصاص دهند. البته لازم است صادرکنندگان باید بازار کشور روسیه را به درستی مورد بررسی قرار داده و اولویت صادرات را به اقلام پرطرفدار اختصاص دهند.

همانطور که قبل تر ذکر شد، پسته جزء محصولات پرطرفدار به حساب می آید و شرایط خوبی هم برای صادرات این محصول در داخل کشور وجود دارد.

کلام پایانی

صادرات از ایران به روسیه می تواند به عنوان یک فرصت تجاری مطلوب در نظر گرفته شود. وقوع جنگ اوکراین و روسیه در سال های گذشته باعث شده تا کشور روسیه در معاملات و روابط تجاری خود با برخی کشورها محدودیت وضع نماید.

همین محدودیت ها بر افزایش روابط تجاری دو کشور ایران و روسیه تاثیر مثبت و افزایشی داشته است. کافیست که صادرکنندگان عزیز در انتخاب محصول صادراتی دقت و در کیفیت آن سرآمد باشند.

صادرکنندگان با ارائه قیمتی رقابتی به راحتی می توانند بازار روسیه را به خود اختصاص دهند. مجموعه بازرگانی تجارت جویان با توان و تجربه بالا در امر صادرات و واردات و امور ترخیص کالا، آماده همکاری و عقد قرارداد با صادرکنندگان عزیز می باشد.

با تکیه بر دانش و تخصص مدیران و همکاران در گروه بازرگانی تجارت جویان، می توانید در برقراری روابط تجاری سودآور با کشور روسیه موفق عمل کنید. ضمنا صادرکنندگان می توانند برای امور مشاوره ای هم از راهنمایی و پشتیبانی 24 ساعته بازرگانی تجارت جویان بهره مند شوند.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *