شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
صادرات زعفران

نحوه صادرات زعفران

صادرات زعفران یکی از شاخص ترین و برجسته ترین اقلام صادراتی ایران به شمار می رود که در کنار صادرات فرش و پسته تاثیر قابل ملاحظه ای بر صادرات غیر نفتی کشور عزیزمان ایران دارد. اگر چه که فرآیند تولید زعفران از مرحله کاشت تا برداشت و بسته بندی، چرخه ای پر زحمت و حساس است، اما در صورتی که بتوانید این محصول ارزشمند را در سطح بازار های بین المللی به فروش برسانید، سود سرشاری را به دست خواهید آورد.
فهرست مطالب

شرکت بازرگانی تجارت جویان با تجربه و تخصص خود در امر صادرات و واردات آماده ارائه مشاوره در این زمینه می باشد. در این مطلب به نحوه صادرات زعفران و مسائل مربوط به آن می پردازیم.

نقشه راه صادرات زعفران

مسلما برای هر کار و برنامه هدفمندی، نیاز به یک برنامه و تعیین نقشه راه است. اگر به دنبال صادرات زعفران هستید، باید توجه کنید که برای انجام درست و موفق این کار باید نقشه راه را برای خود تعیین کنید.

اینکه چه هدفی را برای صادرات زعفران در نظر دارید؟ بازار مورد نظری که برای صادرات زعفران انتخاب کرده اید، چه کشور هایی هستند؟ آیا خودتان اقدام به تولید زعفران می کنید یا اینکه می خواهید زعفران را از کشاورز بخرید؟ زعفران پرطرفدار برای صادرات چه نوعی از آن است؟

در چه بسته بندی هایی صادرات زعفران را انجام می دهید؟ اینها برخی از سوالاتی هستند که برای موفقیت در صادرات این محصول باید از خود بپرسید. با در نظر گرفتن این سوالات و تلاش برای یافتن پاسخ آنها می توانید صادرات این محصول را به شکلی موفق داشته باشید.

بازرگانی تجارت جویان آماده ارائه مشاوره تخصصی با عزیزان علاقه مند به صادرات زعفران می باشد.

زعفران محصولی صادراتی

صادرات زعفران

صادرات زعفران از ایران به صورت بسته بندی ریز و یا فله انجام می گیرد. متاسفانه در کشور ما به دلیل کم توجهی به مقوله برندسازی و عدم سرمایه گذاری مناسب فعالان اقتصادی در این زمینه، عمدتا صادرات زعفران به صورت فله انجام می شود.

به عبارتی شرکت های صادر کننده زعفران، این محصول را در بسته بندی های فله نیم کیلویی و یک کیلویی صادر می کنند. اما ارزش افزوده این محصول وقتی بیشتر می شود که صادرکنندگان بتوانند صادرات زعفران را در بسته بندی های ریز و با برند خود به فروش برسانند.

البته این کار نیازمند سرمایه گذاری و صرف وقت در بازارهای بین المللی برای برند سازی است.

درک درست از بازارهای بین المللی

بازارهای هدف یکی از اصلی ترین شاخص ها در تعیین صادرات زعفران می باشد. کشور هایی را که شما برای صادرات خود انتخاب می کنید دارای قوانین و استاندارد های مختلفی برای این محصول هستند.

گذشته از این مطلب تقاضای خریدار هر کشور و کشور دیگر بسته به نوع زعفران متفاوت می باشد. برخی خریداران به دنبال زعفران پوشال هستند و عده ای دیگر تمایل به خرید زعفران نگین و سرگل دارند.

بنابراین نفوذ و ورود به بازارهای بین المللی نیازمند شناخت از سلیقه مصرفی کشورهای هدف دارد که در صادرات زعفران بسیار با اهمیت است.

توجه به کیفیت زعفران و بسته بندی

اساسا در تعیین ارزش هر محصولی کیفیت محصول و نوع بسته بندی آن از اهمیت قابل ملاحظه ای برخوردار است. توجه به این مورد زمانی بیشتر می شود که بازار هدف شما کشور دیگری غیر از کشور خودتان است.

از آنجایی که در عرصه بین المللی رقابت برای فروش به شدت زیاد است، کیفیت کالا و جذابیت بسته بندی آن بسیار با اهمیت است. توجه به این نکته که در بازار مورد نظر شما چه نوع از بسته بندی زعفران پرطرفدارتر است، ضروری می باشد.

به طور مثال کشورهای حوزه خلیج فارس زعفران با بوی تند و بسته بندی کریستال را ترجیح می دهند، اما کشور های اروپایی زعفران خوش رنگ و استاندارد را می پسندند.

کیفیت در بسته بندی

قیمت رقابتی

اصولا برای حضور مستمر در بازار های بین المللی صادرات زعفران نه تنها باید به کیفیت محصول و بسته بندی اهمیت دهید، بلکه باید قیمت قابل رقابت با شرکت های رقیب ارائه دهید تا مشتری را جذب کنید.

برای این منظور باید تمام هزینه ها در تعیین قیمت رقابتی تر محصول در نظر گرفته شود، تا به عنوان فروشنده محصول متحمل ضرر و زیان نشوید. از قیمت خام محصول خریداری شده تا هزینه های مربوط به بسته بندی، دستمزد کارگران، باربری، بیمه و … در تعیین قیمت صادرات زعفران نقش به سزایی دارند.

در صورتی که تا به حال اقدام به صادرات این محصول ارزشمند نکرده اید، بهتر است با مشاوران شرکت تجارت جویان، ارتباط بگیرید تا از راهنمایی متخصصین بهره مند شوید.

داشتن مجوز صادرات زعفران

بی شک برای عرضه هر محصول در بازار و یا ترخیص کالا نیازمند یک سری از مجوزهای لازم هستید. این مسئله در خصوص فروش در داخل کشور و یا صادرات محصول امری ضروری و الزام آور است. برای صادرات زعفران هم داشتن مجوزهای لازم حرف اول را می زند.

اگر کارت بازرگانی ندارید، لازم است قبل از هر کاری اقدام به تهیه آن کنید. با داشتن کارت بازرگانی، اظهار نامه مالیاتی، گواهی بهداشت، گواهی استاندارد محصول و مجوز صدور و ثبت در گمرک می توانید اقدام به صادرات این محصول نمایید.

البته لازم به ذکر است که در اظهار نامه مالیاتی تمام اطلاعات صادرکننده، خریدار، مشخصات بسته بندی محصول، نوع محصول، کشور مبدا و مقصد و … قید می شود. با چک و بررسی ارزش اظهارنامه در گمرک و تایید آن است که می توان با موفقیت صادرات زعفران را انجام داد.

کلام پایانی

برای انجام موفق و درست هر کاری، لازم است تا برنامه ریزی و هدف گذاری دقیقی باشد، تا بتوانیم استمرار و پیشرفت داشته باشیم. همانطور که در این مقاله توضیح داده شد، برای صادرات زعفران باید به موارد مختلفی از جمله: بازار های بین المللی هدف، کیفیت محصول و بسته بندی، ارائه قیمت رقابتی و … توجه کرد.

کیفیت بالای محصول در کنار بازاریابی درست منجر به افزایش فروش و سود بیشتر می شود. مجموعه بازرگانی تجارت جویان آماده است تا با مشاوره و راهنمایی تخصصی و حرفه ای علاقه مندان به صادرات این محصول گران بها، آنها را در مسیر درست و همراه با موفقیت قرار دهد.

اگرچه که در رسیدن به موفقیت در صادرات این محصول تلاش، پشتکار و مطالعه بازار حرف اول را می زند.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *