شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
ترخیص کالا از گمرک امانات پستی

نحوه ترخیص کالا از گمرک امانات پستی

برای ترخیص کالا از گمرک امانات پستی لازم است تا با مقوله ارسال از طریق پست و رویه های مرسوم آن آشنا شوید. در صورتی که کالایی را از طریق پست ایران و از خارج از کشور با هر میزان ارزش و یا وزنی برای شما ارسال می کنند، باید مراحل قانونی و تشریفات گمرکی را برای ترخیص سپری کنید.
فهرست مطالب

ارزیاب گمرک امانات پستی فردی است که وظیفه انجام ترخیص کالا از گمرک امانات پستی را بر عهده دارد. به عبارتی دیگر اگر کالای شما وزن ناچیزی داشته باشد و ارزش چندان زیادی هم نداشته باشد، توسط کارشناس ارزیاب گمرک امانات پستی مورد بررسی قرار می گیرد.

بعد از بررسی توسط ارزیاب، اگر کالای شما مشمول قوانین کالای غیرتجاری شود، با هزینه بسیار کم از گمرک امانات پستی ترخیص می شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی شرایط ارسال کالا از طریق پست بپردازیم.

البته لازم به ذکر است که ترخیص کالا از گمرک امانات پستی همیشه به راحتی انجام نمی شود. در برخی از موارد کالای ارزیابی شده به عنوان کالای تجاری محسوب می شود. در این شرایط در اصطلاح بسته پستی مذکور وارد مسیر قرمز در گمرک می شود.

در این صورت صاحب کالا باید تمام مراحل و تشریفات کامل گمرکی را برای ترخیص کالا از گمرک امانات پستی طی نماید. این فرآیند ترخیص نه تنها هزینه بر می باشد، بلکه کاری پیچیده و زمان بر است.

شرکت بازرگانی تجارت جویان با برخورداری از کادری مجرب و متخصص آماده ارائه خدمات در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا از تمامی گمرکات کشور می باشد. در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره و راهنمایی دارید، می توانید با همکاران ما در گروه بازرگانی تجارت جویان ارتباط گرفته و از مشاوره کارشناسانه آنها برای ترخیص کالا از گمرک امانات پستی بهره مند شوید.

ارزیابی مرسولات پستی

واردات کالا از طریق ترخیص کالا از گمرک امانات پستی

برای واردات کالا از طریق پست ایران تنها در صورتی می توان اقدام کرد که کالای شما جنبه غیر تجاری داشته باشد. به این معنی که از لحاظ مقدار بسیار کم باشد و ارزش آن کمتر از 50 دلار باشد.

البته لازم به ذکر است که کالای مورد نظر شما نباید شامل کالاهای غیرمجاز و ممنوعه باشد. با داشتن ویژگی های مذکور، هر فرد با کارت ملی خود می تواند اقدام به ترخیص کالا از گمرک امانات پستی کند. در این صورت به کارت بازرگانی و پرداخت سود بازرگانی و حقوق گمرکی نیاز نیست.

البته لازم است متذکر شویم که با اظهار پایین تر از ارزش واقعی کالا برای بهره مندی از شرایط ترخیص کالا از گمرک امانات پستی، نمی توانید مرسوله خود را به راحتی ترخیص نمایید. به این دلیل که کارشناس ارزیاب صحت اطلاعات درج شده شما را با ارزش واقعی مرسوله مطابقت می دهد.

در صورتی که ارزش کالا از ارزش اظهارنامه بیشتر باشد، اجازه ترخیص آن را نمی دهد و مشمول جریمه نیز می شوید.

چه مدارکی برای ترخیص کالا از گمرک امانات پستی نیاز است؟

در صورتی که کالای وارداتی شما جزء کالاهای مجاز باشد و شرایط لازم برای غیرتجاری بودن را داشته باشد، تنها کارت ملی صاحب مرسوله برای ترخیص کالا از گمرک امانات پستی کافی می باشد. اما در صورتی که مرسوله شما به عنوان کالای تجاری تلقی شود برای ترخیص آن نیاز به برخی از مدارک می باشد. مدارک مورد نیاز به قرار ذیل است:

  • کارت بازرگانی
  • فاکتور
  • گواهی مبداء (در صورت نیاز)
  • قبض انبار (در اینجا همان اعلامیه پستی)
  • مجوز ورود کالا (ثبت سفارش)
  • پروانه تولیدی (جهت استفاده از مزیت های بند 1 ماده ۳۸ برای واحدهای تولیدی)
  • وکالتنامه ( در صورت نیاز)
  • معرفی نامه برای ترخیص کار
  • کارت بازرگانی ترخیص کار
  • دیگر مجوزهای مورد نیاز ترخیص کالا از جمله: استاندارد، قرنطینه حیوانی یا نباتی، تجهیزات پزشکی و …

این موارد برخی از مدارک مورد نیاز برای ترخیص کالای تجاری از گمرک امانات پستی به شمار می روند. در صورتی که مرسوله شما به عنوان کالای تجاری در گمرک امانات پستی معطل مانده، می توانید با کارشناسان ما در مجموعه بازرگانی تجارت جویان تماس گرفته و از مشاوره و خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

برخی کالاهای ممنوعه پستی

برخی از کالاهای ممنوعه پستی

اگرچه اغلب قوانین پستی برای جابجایی کالا در شرکت های پستی دنیا مشابه است، اما برخی از قوانین نیز در هر کشوری با سایر کشورها متفاوت می باشد. ترخیص کالا از گمرک امانات پستی ایران هم تنها برای آن دسته از کالاهای مجاز که به تایید ارزیاب گمرک می رسد امکان پذیر می باشد.

برخی از کالاهای ممنوعه پستی به شرح ذیل می باشند:

  1. ارسال هر نوع حیوان زنده از طریق مرسولات پستی ممنوع می باشد.
  2. اسکناس
  3. طلا، نقره، جواهر و امثال آن
  4. هر نوع نمونه حیوانی و انسانی همچون پوست، خون، غیره
  5. اشیاء عتیقه، آثار هنری، سکه، کتب خطی و امثال آن
  6. کالاهای غیراخلاقی
  7. کالاهای حرام از نظر اسلامی
  8. جوهر چه به صورت محلول و چه به صورت خشک و امثال آن
  9. مشروبات الکلی، قرص های روان گردان و مواد مخدر
  10. کالاهایی که واردات آنها در کشور ایران ممنوع می باشد.
  11. انواع باتری
  12. مواد منفجره یا قابل اشتعال، انواع اسیدها و مواد رادیواکتیو
  13. انواع ترشیجات
  14. انواع سلاح سرد و گرم
  15. ترخیص انواع مواد غذایی منجمد از جمله: مرغ، گوشت، ماهی و امثال آن

گستردگی کالاهای ممنوعه در پست بسیار زیاد می باشد. بنابراین در زمان اقدام برای ارسال کالای خود لازم است تا حتما به دقت بررسی کنید که کالای شما جزء موارد ممنوعه به شمار نرود. در غیر اینصورت مرسوله پستی شما نه تنها معدوم می شود، بلکه از لحاظ قانونی شما نیز باید پاسخگوی تخلف خود باشید.

انبار مرسولات پستی

ادرس و اطلاعات تماس گمرک امانات پستی

داره کل گمرک امانات پستی واقع در منطقه ۱۱ – چهارراه لشگر – نبش خیابان کمالی – طبقه همکف میباشد با شماره تماس ۶۶۹۷۸۱۶۴ شما میتوانید این این گمرک تماس حاصل نمایید.

توجه کنید ساعات کاری گمرک امانات پستی ۷:۳۰-۱۸ میباشد

همراه داشتن کارت ملی ضروری است.

کلام پایانی

در این مطلب به نحوه و فرآیند ترخیص کالا از گمرک امانات پستی اشاره کردیم. مدارک لازم برای ترخیص از این گمرک را نیز عنوان کردیم. بازرگانی تجارت جویان متخصص در امور ترخیص کالا از گمرکات کشور، آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه ترخیص کالا از این گمرک می باشد.

در صورتی که برای ترخیص کالای خود از گمرک امانات پستی با مشکل مواجه شده اید، با کارشناسان ما در این مجموعه تماس گرفته تا در کوتاه ترین زمان ممکن کالای شما را از این گمرک ترخیص نمایند.

مطالب دیگر

2 پاسخ

  1. درود برشما
    اول تشکر بابت سایت خوبتون و سوال اینکه من خرید جهزیه و یا لباس هامو از سایت های خارجی انجام میدم و برای ترخیص کالا از گمرک امانات پستی همیشه مشکل داشتم آیا می تونم همه چیز رو به شرکت شما بسپارم تا برای من کارهای تحویل و ترخیص رو انجام بدن؟

  2. سلام عزیزم بله کارشناسان ما همیشه پاسخگو هستند و می تونن شما رو برای خریدی مطمئن و ترخیص کالاتون از گمرک امانات پستی راهنمایی کنند.
    https://tjoyan.com/clearance/ برای کسب اطلاعات در رابطه با ترخیص کالا از گمرک نیز می تونید وارد این صفحه بشید
    https://tjoyan.com/contactus/ برای برقراری ارتباط وارد این صفحه بشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *