شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
قوانین صادرات میوه

شرایط و قوانین صادرات میوه

قوانین صادرات میوه یکی از روش های تنظیم بازار داخلی و خارجی در همه کشورها می باشد. با وضع قوانین صادرات میوه کشورها مبادرت به تنظیم موجودی و قیمت میوه ها در بازار داخلی خود می کنند. البته ممکن است در برخی مواقع به صورت مقطعی محدودیت هایی نسبت به صادرات برخی میوه ها وضع شود. این کار در راستای تحقق اهداف دولت برای کنترل بازار و قیمت ها است.
فهرست مطالب

صادرات هر محصول و کالا هم در کشور مبدا و هم در کشور مقصد مشمول یک سری از قوانین است. برای صادرات میوه هم همواره باید در بررسی شرایط و قوانین مرتبط با میوه صادراتی مد نظر دقت شود تا در هیچ بخشی از انجام فرایند صادرات متحمل ضرر و زیان نشوید.

به همین منظور مجموعه بازرگانی تجارت جویان به عنوان مجموعه ای متخصص در امور صادرات و واردات و همچنین ترخیص کالا، آماده ارائه خدمات به صادرکنندگان عزیز می باشد.

اگرچه که قوانین صادرات میوه و سخت گیری های گاه و بی گاه دولت در قبال این محصولات یکی از چالش های پیش روی صادرکنندگان این عرصه به حساب می آید، اما سودآور بودن صادرات میوه باعث جذابیت این بازار می شود.

چهار فصل بودن آب و هوای ایران و تنوع میوه های تولیدی در کنار مرغوب بودن آنها، باعث شده تا همواره درخواست برای خرید میوه های ایرانی به خصوص از طرف کشورهای همسایه زیاد باشد.

در ادامه این مطلب به قوانین صادرات میوه و مسائل مرتبط با آن می پردازیم.

رعایت استاندارد کیفی میوه

چه استاندارد هایی الزام آور در قوانین صادرات میوه است؟

اغلب افرادی که به عنوان صادر کننده در حال فعالیت هستند، دائما باید پیگیر مسائل مربوط به گواهی ها، مدارک و مستندات مرتبط با کیفیت و سلامت محصول صادراتی خود باشند. اصلا یکی از مهمترین بخش های صادرات هر کالایی توجه به تکمیل و صحیح بودن مدارک مربوط به آن است.

قوانین صادرات محصولات کشاورزی همواره سختگیرانه و چالش برانگیز است. کشورهای مختلف قوانین صادرات میوه را با توجه به وضعیت و شرایط خود وضع می کنند و کشورهای واردکننده هم اصول و قواعد خاص خود را دارند.

آن هم به این خاطر است که میوه به عنوان محصولی کشاورزی و پر مصرف، مستقیما بر سلامت انسان تاثیر می گذارد. سالم و استاندارد بودن کیفیت، بنا بر آزمایش ها و مقیاس های مربوط به هر میوه متغیر است. بنابراین در زمان صادرات آن باید به تایید و مطابقت کیفی رسیده باشد.

چنانچه برای شناخت بهتر و دریافت راهنمایی نیاز به مشاوره دارید، شرکت بازرگانی تجارت جویان با کادری حرفه ای و متخصص آماده ارائه مشاوره تخصصی می باشد. طیف سنجش و اندازه گیری کیفی هر میوه با نوع دیگر متفاوت است.

اما لزوم رعایت چند استاندارد کلی برای صادرات هر نوع میوه ای باید رعایت شود که به شرح ذیل می باشد.

اصول کلی استاندارد

  • اصل اول: در برابر آفت، مریضی یا بیماری از سلامت انسان ها محافظت شود.
  • اصل دوم: در برابر آلودگی ها، سموم شیمیایی و افزودنی ها از سلامت انسان ها محافظت شود.
  • اصل سوم: در برابر منتقل شدن مریضی از حیوانات، از سلامت انسان ها محافظت شود.
  • اصل چهارم: صادرکنندگان باید از گسترش بیماری ها و آفات قابل انتقال از طریق محصولات کشاورزی و میوه ها پیشگیری کنند.

موارد ذکر شده فوق برای صادرات هر نوع میوه ای باید رعایت شود و اصول کلی در قوانین به شمار می روند.

لزوم رعایت بسته بندی و نگهداری مناسب

قوانین صادرات میوه 

مطمئنا اولین سوالی که برای هر فرد علاقه مند به انجام صادرات ایجاد می شود، این است که ”قوانین صادرات هر محصول چیست؟“. برای محصولات کشاورزی و میوه هم قوانین خاصی وجود دارد که عدم رعایت آنها از سوی صادر کننده باعث توقف روند کار می شود.

در صورتی که به دنبال صادرات میوه هستید، می توانید با متخصصان و مشاوران، گروه بازرگانی تجارت جویان در ارتباط باشید تا از مشاوره و خدمات تخصصی این مجموعه بهره مند شوید.

در ادامه مطلب به نکاتی در مورد قوانین صادرات میوه اشاره می کنیم.

  • برای انواع میوه ها داشتن گواهی بهداشت (قرنطینه) در زمان صادرات ضروری می باشد. مدارک در گمرک اظهار و کیفیت محصول و مشخصه های بسته بندی آن توسط ناظر گمرک با استاندارد مطابقت داده می شود. در صورت تطبیق اظهار با محموله، بار صادراتی تایید می شود.
  • در صادرات میوه هم مشابه سایر محصولات داشتن صورت بار (پکینگ لیست)، فاکتور (اینویس)، بارنامه و مانیفست الزامی می باشد.
  • آزمایش ها و گواهی های آنالیز مخصوص هر محصول و مطابق بودن نتیجه آنها با استاندارد تعریف شده الزامی می باشد.
  • پس از تایید بار توسط ناظر گمرک، هزینه های مربوط به انجام کار اعلام می شود و صادرکننده موظف به پرداخت آنهاست.
  • پیگیری های مربوط به اسناد و اختلافات تعرفه ای هم در خصوص صادرات میوه اهمیت دارد.

لازم به ذکر است رعایت این قوانین در هر مورد الزامیست. عدم برخورداری از هر کدام از مدارک منجر به ممنوعیت صادرات محصول مورد نظر می گردد. بنابراین برای آشنایی بیشتر با چنین قوانینی، همکاران ما در مجموعه بازرگانی تجارت جویان همواره آماده ارائه مشاوره و خدمات می باشند.

کلام پایانی

قوانین صادرات میوه اگرچه که پیچیده و در مواقعی بسیار سختگیرانه می باشد، اما در صورتی که صادرکننده این قوانین را به درستی رعایت کند، بدون هیچ مشکلی محموله ایشان صادر می شود. البته در برخی مواقع صادرات بعضی از میوه ها ممنوع می شود.

این ممنوعیت ها با توجه به شرایط و نیاز بازار داخلی کشورها اعمال می شود. به طور مثال، در ایام پایانی سال که منتهی به عید نوروز و افزایش مصرف میوه کشور است، قوانین صادرات تغییر و محدودیت های صادراتی اعمال می شود.

گروه بازرگانی تجارت جویان با تجربه و تخصص بلند مدت خود در امر صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک، آماده ارائه خدمات و مشاوره در زمینه صادرات میوه به صادرکنندگان محترم می باشد.

همواره می توانید با کارشناسان خبره ما در ارتباط باشید و در زمینه صادرات میوه و سایر کالاها از مشاوره ایشان استفاده کنید. با تکیه بر تخصص و دانش همکاران ما می توانید صادرات انواع میوه را به اقصی نقاط دنیا داشته باشید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *