شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
ترخیص کار گمرک

معرفی شغل ترخیص کار گمرک

حوزه تجارت و بازرگانی در تمام زمینه های صادرات و واردات و ترخیص کالا از جذابیت های فراوانی برخوردار است. به همین جهت افراد زیادی هستند که تمایل به اشتغال در این زمینه ها به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارند. یکی از مشاغلی که به طور مستقیم با بازرگانان و تجارت در ارتباط می باشد ترخیص کار گمرک است.
فهرست مطالب

شغل ترخیص کار گمرک از جذابیت های خاص خود برخوردار است. اما شناخت قوانین و مقررات صادرات و واردات از اساس اشتغال به این کار محسوب می شود. شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان متخصص در امور مربوط به صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک آماده ارائه خدمات و مشاوره در این زمینه ها می باشد.

در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا با شغل ترخیص کار گمرک بیشتر آشنا شوید.

ترخیص کار گمرک به طور کلی نماینده قانونی یا وکیل تاجر به شمار می رود. ترخیص کار از طرف وی امور مربوط به صادرات و واردات و ترخیص کالا از گمرک را انجام می دهد. در صورتی که به اشتغال در این شغل علاقه مند هستید، لازم است تا اطلاعات و دانش بازرگانی خود را تقویت کنید.

شناخت قوانین و مقررات گمرکی و بخشنامه های به روز دولت در زمینه صادرات و واردات بر موفقیت در این شغل تاثیرگذار می باشد. از آنجایی که افراد شاغل در این کار نقش تسهیل کننده و تسریع کننده فرایند صادرات و واردات و ترخیص کالا را برای بازرگانان ایفا می کنند، بنابراین توجه به نکات و قوانین تجارت بین الملل برای ترخیص کار گمرک مهم می باشد.

ترخیص کار گمرک

به چه کسی ترخیص کار گمرک می گویند؟

ترخیص کار گمرک که به صورت پیمانکاری فعالیت می کند به فردی گفته می شود که وظیفه ترخیص کالا از گمرک را بر عهده دارد. با داشتن مجوز از جانب صاحب کالا، وکالت انجام امور ترخیص کالا را بر عهده دارد و می تواند شخصیتی حقیقی یا حقوقی باشد.

ترخیص کار گمرک با داشتن اطلاعات و آگاهی از قوانین و مقررات گمرکی وظیفه ترخیص کالا از گمرک را بر عهده می گیرد. این فرد که خود دارای کارت بازرگانی نیز می باشد به صاحب کالا کمک می کند تا محموله خود را در کوتاه ترین زمان ممکن ترخیص نماید.

در نتیجه اقدامات مثبت انجام شده از سوی ترخیص کار است که از هزینه های صاحبان کالا و معطل ماندن محموله آنها در گمرک کاسته می شود. شرکت بازرگانی تجارت جویان با برخورداری از کادری مجرب و حرفه ای آماده ارائه خدمات ترخیص کالا از کلیه گمرکات کشور می باشد.

ترخیص کار گمرک چه شرایطی باید داشته باشد؟

ترخیص کار گمرک به عنوان شخصیتی که وظیفه سنگین ترخیص کالای شرکت ها و افراد را بر عهده دارد نه تنها باید از دانش و تجربه خوبی برخوردار باشد، بلکه با همواره از تازه ترین تغییرات در قوانین و مقررات گمرکی آگاهی داشته باشد. داشتن کارت بازرگانی یکی از مواردی است که به اعتبار ترخیص کار می افزاید.

برای دریافت این کارت فرد متقاضی باید شرایط و ویژگی های زیر را داشته باشد.

  • حداقل باید 25 سال سن داشته باشد.
  • تابعیت ایرانی داشته باشد.
  • سوء پیشینه نداشته باشد.
  • مشغول به هیچ کار دولتی نباشد.
  • شرکت در آزمون گمرک و قبول شدن در این آزمون

با داشتن چنین شرایطی است که افراد می توانند مشغول به کار به عنوان ترخیص کار گمرک شوند. با این حال، علاوه بر داشتن مدارک و مجوزهای لازم برای اشتغال در این شغل، افراد باید دارای برخی ویژگی های شخصیتی مورد نیاز برای انجام این کار نیز باشند.

شناخت قوانین و مقررات گمرکی و حمل بین الملل

ترخیص کار گمرک باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

ترخیص کار گمرک به صورت حق العمل کاری با تجار و شرکت های مختلف کار می کند.

بنابراین برای کسب موفقیت در این شغل باید:

  • توان جلب نظر بازرگانان و تجار را داشته باشد.
  • از مجوزهای لازم برای انجام صادرات و واردات و ترخیص کالا برخوردار باشد.
  • امکان انجام عملیات ترخیص کالا از گمرک را در کوتاه ترین زمان ممکن داشته باشد.
  • اطلاعات کامل و دقیقی از قوانین و ضوابط ترخیص کالا داشته باشد.
  • صداقت در انجام کار داشته باشد.
  • توان ارائه مشاوره کارشناسانه به افراد و شرکت ها را داشته باشد.
  • از حسن شهرت در انجام فرآیند ترخیص کالا برخوردار باشد.

گروه بازرگانی تجارت جویان متخصص در زمینه ترخیص کالا از گمرکات کشور می باشد که با توجه به تجربه و تخصص خود، امکان ترخیص کالا در کوتاه ترین زمان ممکن را دارد.

با داشتن چنین ویژگی هایی است که افراد می توانند در انجام این شغل موفق شوند. ترخیص کار باید همواره توجه داشته باشد که شناخت فرآیند ترخیص کالا و اشراف کامل به آن از اصول اولیه برای انجام این کار می باشد.

مراحل ترخیص کالا از گمرک به شرح ذیل می باشد.

  • کامل کردن اسناد و مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده
  • بیمه محموله
  • چک و بررسی محموله توسط ارزیاب گمرکی
  • اظهارنامه
  • ایجاد پرونده برای دریافت ارز (در صورت شامل شدن نوع بار ورودی)
  • هماهنگی با شرکت حمل کننده بار
  • تحویل گرفتن فاکتور و لیست بار
  • دریافت مجوز برای ثبت کردن سفارش
  • تحویل گرفتن مدارک حمل بار از شرکت حمل و نقل
  • تنظیم کردن پیش نویس برای دور اظهاری

کلام پایانی

این مطلب به توضیح در رابطه با شغل ترخیص کار گمرک اختصاص داشت. تعریف کلی از این شغل و شرایط و ویژگی های مورد نیاز برای انجام این کار نیز توضیح داده شد. به عبارتی با تاکید بر چالش ها و شرایط مورد نیاز شغل ترخیص کار گمرک تلاش شد تا به افراد علاقه مند به فعالیت در حوزه ترخیص کالا ذهنیت و شناخت اولیه از این شغل ارائه شود.

شرکت بازرگانی تجارت جویان با سابقه ای بلند مدت در زمینه صادرات، واردات و ترخیص کالا از گمرک آماده ارائه خدمات و مشاوره بازرگانی به تجار و بازرگانان می باشد. همواره می توانید برای دریافت مشاوره کارشناسانه برای ترخیص کالای خود از کلیه گمرکات کشور، با همکاران ما در گروه بازرگانی تجارت جویان ارتباط گرفته و چالش های خود را مطرح نمایید.

ارائه خدمات ترخیص کالا و رفع چالش های تجار در ترخیص کالای خود از گمرک تخصص این مجموعه می باشد.

مطالب دیگر

2 پاسخ

  1. سلام لطفا جواب منو بدید
    چه عوامل کلیدی وجود داره که به موفقیت در ترخیص کار گمرک کمک می کند و اینکه چرا باید درک قوی از تجارت بین المللی داشته باشن آیا تنها قوانین گمرکی کشور خودمون رو بدونن کافی نیست؟

    1. سلام دوست عزیز
      موفقیت در نقش ترخیص کاران به چند عامل مهم بستگی داره. اول از همه، داشتن درک کامل از قوانین گمرکی، مقررات و آخرین دستورالعمل های دولت در حوزه صادرات و واردات هستش. این دانش ستون فقرات عملیات ترخیص موثر را تشکیل می ده و از حرکت روان در فرآیند پیچیده اطمینان می‌ده.

      علاوه بر این، متخصصان ترخیص کار به عنوان چرخ دنده هایی عمل می کنن که چرخ های تجارت بین المللی را برای بازرگانان چرب می کنن. نقش آنها شامل تسهیل و تسریع فرآیندهای واردات و صادرات هست که برای کسب و کارهایی که در تجارت جهانی رونق می گیرند، حیاتی هست. در این چشم انداز پویا، درک زیر و بم تجارت بین المللی نه تنها مفید است – بلکه ضروری هم هست. این متخصصان را قادر می‌سازه تا پیچیدگی‌های تراکنش‌های فرامرزی را مرور کنن، از تشریفات اداری اطلاعات کامل داشته باشن و مسیر رو کوتاه کنن و اطمینان حاصل کنن که کالاها به سرعت در سراسر مرزها حرکت می‌کنن، که در نهایت به موفقیت بازرگانان و کارایی کلی زنجیره تامین کمک می‌کنه. بنابراین، چه شما یک متخصص مشتاق هستید یا به دنبال حرفه ای در این زمینه هستید، سرمایه گذاری در دانش خود در تجارت بین المللی یک عنصر کلیدی برای برجسته شدن و پیشرفت در این نقش هست. ???

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *