شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
خرید دارو از خارج

نحوه خرید دارو از خارج

خرید دارو از خارج کشور فکر بسیاری از هم میهنانمان را به خود مشغول کرده است. اما آیا امکان وارد کردن داروهای خارجی به داخل ایران وجود دارد؟ دارو به عنوان یکی از اصلی ترین نیازهای هر کشور شناخته می شود. از این رو تامین داروهای مورد نیاز کشور، به یک دغدغه برای مسئولین ایران تبدیل شده است.
فهرست مطالب

شرکت های دولتی و خصوصی بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. اما چنانچه قصد خرید دارو از خارج کشور و یا واردات لوازم آرایشی و بهداشتی را داشته باشید، باید با جدیدترین قوانین و ضوابط تعیین شده توسط کشور آشنا شوید.

دارو به عنوان یکی از حساس ترین کالاهای وارداتی کشور به شمار می رود. چرا که تاثیر مستقیم بر روی سلامت فرد گذاشته و در صورت انتخاب اشتباه و یا کیفیت پایین آن، باعث ایجاد ضرر های جبران ناپذیری خواهید شد.

اما خرید و واردات دارو از خارج کشور چگونه انجام می شود؟ در این مطلب قصد آشنایی با روش های واردات و خرید دارو از خارج کشور را داریم:

شرایط واردات دارو از خارج کشور

خرید دارو خرد از خارج کشور

خرید دارو و واردات آن به دلیل نبود برخی داروهای حساس در داخل کشور انجام می شود. اما چگونه می توان داروهای مورد نیاز خود را از خارج کشور تامین کرد؟ احتمالا با مراجعه به داروخانه ها، متوجه ناموجود بودن داروی مورد نظر خود شده اید.

در این صورت، افراد به فکر خرید داروهای مورد نیاز خود از خارج کشور می افتند. شرکت های مختلفی در زمینه خرید انواع دارو از خارج کشور فعالیت می کنند که شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته می شود.

در صورتی که قصد خرید دارو از کشورهای خارجی را داشته باشید، پس از ثبت درخواست و خرید دارو، باید به همراه نسخه پزشک به گمرک کشور مراجعه نمایید. توجه داشته باشید که بدون ارائه نسخه پزشک، تحویل دارو در گمرک به مشکل خواهد خورد.

به عبارتی باید اثبات کنید که داروهای خریداری شده را برای مصارف شخصی تهیه کرده اید.

واردات دارو از خارج کشور

به دلیل تاثیری که داروها بر روی سلامت افراد می گذارند، حساسیت های متعددی از سوی وزارت بهداشت برای واردات دارو از خارج در نظر گرفته شده است. کلیه این سختگیری ها به منظور تضمین سلامت داروها انجام می شود.

محصولات دارویی از جمله مهمترین کالاهای وارداتی از آلمان به ایران محسوب می شوند. چنانچه وزارت بهداشت یا سایر ارگان های مربوطه، وارد کردن دارو مورد نظر شما را ممنوع اعلام کرده باشند، به هیچ وجه امکان ترخیص دارو را نخواهید داشت.

دارو از جمله اقلامی است که می توان برای واردات آن از ارز دولتی نیز استفاده کرد. به همین دلیل شاهد پیچیدگی های خاصی برای واردات این کالا هستیم.

شرایط واردات دارو

خرید دارو به صورت انبوه، دارای دشواری های متعددی است. طی چند سال اخیر، وزارت بهداشت از تولیدکنندگان دارو داخل کشور حمایت های بسیاری می کند. وزارت بهداشت به فکر تامین داخلی کلیه نیازهای دارویی کشور است.

اما به هر حال نیاز به واردات دارو از کشورهای خارجی به خوبی قابل لمس است. برخی داروها به گونه ای نایاب هستند که با روزها جستجو در داروخانه ها نیز موفق به خرید داروی مورد نظر خود نخواهید شد.

گمرک کشور، به دلیل حمایت از واردکنندگان دارو، اقدام به کاهش مالیات بر ارزش افزوده از 9 درصد به 1 درصد نموده و نرخ حقوقی گمرکی برای واردات دارو، از 4 درصد به 1 درصد کاهش پیدا کرده است.

برای خرید دارو از خارج چگونه اقدام کنیم؟

مراحل خرید دارو از خارج و واردات آن

برای خرید دارو و واردات آن، باید اقدام به ثبت شرکت دارویی کرده و یک نماینده قانونی که دارای دانش دارویی است داشته باشید. کلیه داروهایی که قصد وارد کردن آنها را دارید باید در فهرست تصویب شده داروهای ایران قرار گرفته باشند.

به عبارتی: امکان وارد کردن داروهای ممنوع شده را نخواهید داشت. اما برای خرید دارو از خارج کشور، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:

  • به دنبال تولید کننده مجرب و معتبر باشید: در ابتدا باید به دنبال شرکت های تولیدی باشید که از اعتبار و سابقه خوبی برخوردار بوده و داروهایی با بالاترین کیفیت تولید می کند.
  • مذاکره و خرید: قبل از خرید دارو، باید اطلاعاتی در رابطه با طرف مقابل خود به دست آورده باشید. پس از اینکه به یک شناخت متقابل با تولید کننده دارو رسیدید، باید طبق قوانین و ضوابطی که برای تجارت بین المللی تعیین شده، شروع به معامله کنید. در این مرحله باید به هزینه های خرید و توافق های خود توجه کنید.
  • اعتبارسنجی کیفیت دارو: قبل از خرید دارو از خارج، باید در رابطه با کیفیت آن اطمینان حاصل کنید. برای پی بردن به این مهم، می توانید از روش های زیر استفاده کنید:
  1. جستجو در فضای اینترنت و به دست آوردن اطلاعات در رابطه با شرکت مورد نظر.
  2. مشاهده پروفایل شرکت تولید کننده دارو.
  3. مشورت با شرکت های دارویی بازرگانی موجود در کشور مقصد.
  4. بررسی سابقه شرکت دارویی از طریق اطلاعات ثبت شده در سایت های خارجی.
  • پیش فاکتور: در این مرحله باید کلیه مشخصات دارو را در قالب یک فاکتور تنظیم کنید. تنظیم پیش فاکتور بر عهده فروشنده بوده و شامل اطلاعاتی در رابطه با: تعداد دارو، نوع دارو، قیمت دارو و… می شود.
  •  به دنبال اخذ مجوزهای لازم باشید: برای ترخیص کالا از گمرک، باید حتما مجوزهای مربوط را از سازمان های مربوطه دریافت کنید.
  • واریز وجه: در این مرحله باید به فکر پرداخت کلیه هزینه های واردات و هزینه های ترخیص کالا باشید.
  • تعیین روش حمل و نقل: برای خرید دارو از خارج، می توانید از سه روش حمل و نقل: زمینی، هوایی و دریایی استفاده کنید. اما معمولا برای جلوگیری از فاسد شدن داروهای وارداتی، از روش هوایی استفاده می شود.
  • ترخیص کالا: پس از تخلیه کالاهای وارداتی، باید تشریفات گمرکی را برای ترخیص داروهای وارداتی خود به انجام برسانید.

اقدامات لازم برای خرید دارو از خارج

همانطور که در بخش های قبل نیز گفته شد، خرید دارو به دلیل قوانین سفت و سختی که توسط وزارت بهداشت تعیین شده است، دشواری های خاص خود را خواهد داشت. شرکت بازرگانی تجارت جویان با سالها تجربه در این زمینه، بهترین راهنمایی ها را به شما ارائه خواهد کرد.

کارشناسان شرکت تجارت جویان به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته آماده ارائه راهنمایی های مورد نیاز برای واردات دارو از خارج کشور خواهند بود.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *