شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
ترخیص از گمرک بندر انزلی

ترخیص از گمرک بندر انزلی

ترخیص از گمرک بندر انزلی به دلیل اهمیت ویژه این گمرک بسیار مورد توجه بازرگانان قرار گرفته است. گمرک بندر انزلی به عنوان دروازه ارتباطی ایران با اروپا نیز شناخته می شود. به همین دلیل گمرک بندر انزلی را می توان به عنوان یکی از پرترددترین گمرک های کشور معرفی کرد. گمرک بندر انزلی در شهر گیلان واقع شده و به صورت روزانه، کالاهای بسیاری از سراسر نقاط جهان در این گمرک تخلیه می شوند.
فهرست مطالب

گمرک امام خمینی دارای وسعتی قریب به 14.200 متر مربع بوده و به دلیل قدمت 300 ساله خود، از جمله مهمترین گمرکات کشور به شمار می رود. اما روند ترخیص از گمرک بندر انزلی یکی از مهمترین مواردی است که باید با آن آشنایی داشته باشید.

قوانین و شرایط گمرکی ممکن است شامل تغییراتی شود، از این رو باید همواره قوانین جدید گمرکی را مورد بررسی قرار دهید.

در ادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه نموده ایم:

روش ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

روش ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

یکی از اصلی ترین مراحل واردات کالا مربوط به ترخیص کالا از گمرک می شود. موقعیت عالی بندر انزلی باعث شده تا عملیات تخلیه و بارگیری در کوتاه ترین زمان انجام شود. به دلیل تجربه پرسنل گمرک بندر انزلی، کلیه مراحل ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی در کوتاه ترین زمان ممکن پشت سر گذاشته خواهد شد.

توجه داشته باشید که گمرک کشور، اجازه وارد شدن برخی کالاها را به کشور نخواهد داد. از این رو باید با لیست کالاهای ممنوعه واردات به ایران آشنا شوید. یک بی دقتی کوچک و عدم توجه به قوانین گمرکی ممکن است باعث بروز مشکلات متعددی شود.

مزایای ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

اغلب کالاهای وارداتی از گمرک بندر انزلی، مربوط به کشورهای: ترکمنستان، آذربایجان و روسیه می شود. توجه داشته باشید که کشتی های روسیه، کالاهای خود را در بندر انزلی تخلیه کرده و سپس آنها را به کشور ایران و سایر کشورها صادر می  کنند.

گمرک بندر انزلی دارای انباری بزرگ سرپوشیده است که گنجایش کالای بسیاری دارد. سیستم های به روز و پیشرفته گمرک بندر انزلی از دیگر مزیت های این گمرک به شمار می رود.

در صورتی که گمرک بندر انزلی را برای واردات کالاهای وارداتی خود انتخاب کرده باشید نباید نگران بروز اتفاقات ناگوار باشید. چرا که این گمرک مجهز به پیشرفته ترین سیستم های امنیتی است. یکی دیگر از مهمترین مزیت های ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی، مربوط به معافیت مالیاتی 20 ساله است.

مزایای ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی

هزینه های ترخیص از گمرک بندر انزلی

یکی از مهمترین مواردی که در رابطه با ترخیص از این گمرک ذهن بازرگانان را به خود مشغول می کند، مربوط به هزینه های آن می شود. توجه داشته باشید که برای ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی نمی توان به یک رقم دقیق اشاره کرد. چرا که عوامل متعددی دست به دست هم می دهند تا هزینه نهایی ترخیص کالا را تعیین کنند.

از جمله مهمترین هزینه های گمرکی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قبل از اقدام برای واردات کالا، باید در رابطه با لیست هزینه های ترخیص، اطلاعات کاملی به دست آورده باشید. کارشناسان شرکت بازرگانی تجارت جویان به دلیل اشراف کاملی که به مراحل ترخیص از این گمرک دارند، یک برآورد کلی از هزینه های ترخیص و قیمت تمام شده کالای وارداتی در اختیارتان قرار خواهند داد.

از این رو می توانید با اطلاع کامل از میزان سود حاصل از واردات کالا، اقدام به وارد کردن کالاهای مورد نظر کنید.

مراحل ترخیص از گمرک بندر انزلی

برای ترخیص از این گمرک، باید مراحل مختلفی را پشت سر بگذارید. توجه داشته باشید که روند ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی، مشابه با سایر گمرک های کشور خواهد بود. چنانچه زمان ترخیص برایتان مهم است، توصیه می کنیم که از شرکت های فعال در زمینه صادرات و واردات استفاده کرده و یا یک ترخیص کار گمرک بازرگان حرفه ای استخدام کنید.

مراحل ترخیص از این گمرک از قرار زیر خواهد بود:

  • تنظیم اظهارنامه گمرکی برای ترخیص از این گمرک.
  • تنظیم اسناد: پکینگ لیست، مانیفست، گواهی بهداشت و…
  • پرداخت هزینه های ترخیص و دریافت فیش پرداخت عوارض و حقوق گمرکی.
  • اخذ پروانه ترخیص کالا.
  • وارد کردن کلیه اطلاعات در وب سایت رسمی گمرک کشور.
  • کوتاژ.
  • دریافت بیجک خروج کالا از گمرک.

در این مرحله، امکان ترخیص از این گمرک را خواهید داشت.

مراحل ترخیص از گمرک بندر انزلی

مجوزهای مربوط به ترخیص کالا از گمرکی بندر انزلی

در دست داشتن مجوزهای لازم برای ترخیص از گمرک ضروری است. گمرک کشور باید از قانونی بودن روند ترخیص کالا اطمینان حاصل کرده و سپس بیجک خروج کالا از گمرک را صادر کند.

پس قبل از اقدام نسبت به واردات کالا، توصیه می کنیم که با مجوزهای مورد نیاز برای واردات کالا آشنا شوید. توجه داشته باشید که هر یک از کالاهای وارداتی ممکن است به مجوز خاصی نیاز داشته باشد.

به گونه ای که برخی از کالاها نیاز به مجوز وزارت راه، برخی نیاز به مجوز استاندارد، برخی نیاز به مجوز صمت، برخی نیاز به مجوز بهداشت و… خواهند داشت.

برای ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی چگونه اقدام کنیم؟

برای ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی می توانید به صورت شخصی نیز اقدام نمایید. اما همانطور که می دانید، تشریفات گمرکی باید بدون کوچکترین کم و کاست پشت سر گذاشته شوند. از این رو توصیه می کنیم که از شرکت های حرفه ای در زمینه صادرات و واردات کمک دریافت کنید.

شرکت بازرگانی تجارت جویان به عنوان یکی از بهترین ها در این زمینه شناخته می شود که توانسته پرونده های موفق بسیاری را در سابقه خود به ثبت برساند. کارشناسان شرکت تجارت جویان به دلیل اطلاعات کاملی که در رابطه با روند ترخیص کالا از گمرک بندر انزلی دارند، باعث تسریع در روند ترخیص کالا خواهند شد.

امکان تماس تلفنی به صورت 24 ساعته با کارشناسان حرفه ای شرکت بازرگانی تجارت جویان نیز وجود خواهد داشت.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *