شرکت ترخیص تجارت جویان
en
English
turkey
Türkiye
Arabic
China
China
گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران

گمرک غرب تهران همانطور که از نام آن پیداست در شهر تهران و 10 کیلومتری جاده قدیم کرج در خیابان شهید سامانی پور واقع شده است. گمرک غرب به دلیل فعالیت در دو زمینه صادرات و واردات، مورد توجه بسیاری از بازرگانان کشور قرار گرفته و اغلب بازرگانان، آن را برای انجام مبادلات بین المللی خود انتخاب می کنند. به دلیل موقعیت مکانی خاص گمرک غرب تهران، تمامی سفارتخانه های کشور از طریق این گمرک برای صادرات و واردات اقدام می کنند.
فهرست مطالب

توجه داشته باشید که تریلی و کامیون اصلی ترین وسیله های نقلیه برای جابجایی کالا به گمرک غرب تهران هستند. گمرک غرب به عنوان یکی از فعال ترین گمرک های کشور شناخته می شود.

تجهیزات پیشرفته گمرک غرب باعث شده که عملیات تخلیه و بارگیری، در کوتاه ترین زمان انجام گیرد. در این مطلب قصد بررسی کلی گمرک غرب تهران را داریم.

واردات لاستیک تریلی یکی از مهمترین واردات محسوب می شود که باید قوانین و مقررات آن را به خوبی بشناسید تا بهترین مسیر را برای واردات طی کنید.

مزایای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

فضای بزرگ و گسترده گمرک غرب تهران، باعث سرعت بخشیدن به عملیات تخلیه و بارگیری می شود. از این رو روند سریعتری را برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران شاهد خواهیم بود.

از جمله اصلی ترین مزیت های گمرک غرب، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • موقعیت فوق العاده به دلیل قرارگیری در پایتخت کشور.
  • پرسنل خوش اخلاق و حرفه ای.
  • چندین انبار استاندارد و بزرگ.
  • دسترسی آسان به دلیل قرارگیری در کنار دو اتوبان مهم پایتخت.
  • دسترسی آسان به فرودگاه امام خمینی و مهرآباد.
  • مجهز بودن به سیستم هوشمند اطفا حریق.
  • دسترسی آسان به راه آهن.
  • مجهز بودن به تجهیزات جابجایی ماشین آلات در انبار.
  • تعیین انبار جدا برای نگهداری کالاهای آتش زا و خطرناک.

کالاهای وارداتی از گمرک غرب تهران

کالاهای وارداتی از گمرک غرب تهران

چنانچه به دنبال آخرین تغییرات گمرک غرب تهران هستید، می توانید از وب سایت رسمی این گمرک دیدن کنید. اما چه کالاهایی را می توان از طریق گمرک غرب ترخیص نمود؟

از جمله مهمترین کالاهای وارداتی  این گمرک می توان به: خودرو، پارچه، تجهیزات پزشکی، تلفن همراه و لوازم جانبی، دخانیات و سیگار، کالاهای سفارتخانه ها، چینی آلات، ماشین آلات راهسازی مستعمل، لوازم خانگی با حجم بالا، لوازم بهداشتی و آرایشی، چسب، اسباب بازی، لاستیک، شیرآلات بهداشتی، نهال و بذر، ماشین آلات راهسازی و… اشاره کرد.

از طریق شماره: 66186958 می توانید با کارشناسان این گمرک ارتباط برقرار نمایید.

مراحل ترخیص کالا از گمرک غرب تهران

قوانین گمرکی برای تمامی گمرک های کشور روند یکسانی دارد.ترخیص کالا از این گمرک، کار ساده ای نیست و از این رو توصیه می کنیم که از یک ترخیص کار حرفه ای در این زمینه کمک بگیرید.

اما چنانچه خودتان قصد ترخیص کالا از این گمرک را گرفته باشید باید مراحل زیر را با موفقیت پشت سر بگذارید:

  • خرید کالا: این مرحله اصلی ترین هزینه واردات از گمرک را شامل می شود. چرا که باید به دنبال فروشنده معتبر کالای مورد نظر خود بوده و پس از اطمینان از صحت اطلاعات ارائه شده توسط فروشنده، نسبت به خرید اقدام کنید. پس از خرید، باید درخواست ارسال کالا به گمرک غرب تهران را ثبت نمایید.
  • حمل و نقل کالا: همانطور که می دانید امکان حمل و نقل دریایی به این گمرک وجود ندارد. از این رو باید از روش های هوایی یا زمینی برای نقل و انتقال کالای وارداتی خود استفاده کنید. پس از تحویل کالا به انبار گمرک غرب، ترخیص کار یا شخص وارد کننده، باید به همراه مدارک: بارگیری، تخلیه، انبارنامه و ترخیصیه به گمرک مراجعه نماید.
  • جمع آوری مدارک: برای ترخیص کالا از گمرک غرب تهران، باید کلیه مدارک خود اعم از: اینویس، پیش فاکتور، مجوزهای اخذ شده، پکینگ لیست، گواهی مبدا و بارنامه را به گمرک غرب تحویل دهید.
  • کارشناسی کالاهای وارداتی: در این مرحله، کارشناسان گمرک، کالاهای وارداتی را مورد بررسی قرار می دهند. چنانچه هیچ گونه مشکلی برای ترخیص وجود نداشته باشد، مجوز خروج از انبار صادر می گردد.
  • پرداخت هزینه ها: در این مرحله باید به دنبال پرداخت هزینه های گمرکی شامل: بارگیری، تخلیه، حقوق ورودی گمرک و… باشید. جهت ترخیص کالا از این گمرک، باید حتما فیش های واریز خود را به همراه داشته باشید.
  • ترخیص کالا از گمرک غرب تهران: چنانچه کلیه روند ترخیص کالا را به درستی طی کرده باشید، اجازه ترخیص کالا به شما داده خواهد شد.

هزینه های ترخیص کالا از گمرک غرب

هزینه های ترخیص کالا از گمرک غرب

یکی از مهمترین مواردی که ذهن بازرگانان برای ترخیص کالا از گمرک غرب را به خود مشغول می کند مربوط به هزینه های ترخیص می شود. قبل از هر اقدامی، ابتدا باید یک برآورد کلی از هزینه های واردات داشته و قیمت تمام شده کالای وارداتی خود را محاسبه کنید.

پس از محاسبه قیمت تمام شده کالای وارداتی، باید به دنبال شناسایی بازار هدف و میزان قیمت آن باشید. در صورتی که واردات کالا برای شما سودآور باشد اقدامات مورد نیاز را به انجام برسانید.

توجه داشته باشید که هزینه های گمرک توسط گمرک کل کشور محاسبه شده و بر حسب تعرفه های تعیین شده توسط گمرک کشور اخذ خواهد شد. پس هیچگونه تفاوتی برای ترخیص کالا از گمرک های کشور وجود نخواهد داشت.

تنها موردی که بر میزان هزینه های ترخیص کالا از گمرک غرب تاثیر می گذارد، انتخاب روش های حمل و نقل خواهد بود. کتاب تعرفه های گمرکی منبعی جامع برای تجار می باشد که می توانید با مطالعه آن اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

بهترین روش برای ترخیص کالا از گمرک غرب کدام است؟

برای ترخیص کالا از این گمرک می توانید به تنهایی نیز اقدام کنید. اما در این صورت ممکن است با مشکلاتی مواجه شوید. چرا که داشتن برخی اطلاعات و اشراف کامل بر قوانین گمرکی، کمک بسزایی بر ترخیص به موقع کالا خواهد کرد.

شرکت بازرگانی تجارت جویان یکی از مراکز معتبر در زمینه صادرات و واردات کالا است. به دلیل تجربه و اطلاعاتی که کارشناسان شرکت تجارت جویان در زمینه واردات کالا دارند، بهترین راهنمایی ها را به بازرگانان محترم کشور ارائه خواهند کرد.

نگران میزان هزینه ها نیز نباشید. چرا که نازلترین قیمت ها برای ارائه خدمات در نظر گرفته شده است. برای دریافت مشاوره از کارشناسان شرکت تجارت جویان می توانید به صورت 24 ساعته و در تمامی روزهای هفته اقدام کنید.

مطالب دیگر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *